Strona 1 z 2

Krok po kroku od zera.

: 03.06.2013 17:22:05
autor: Siwykrzywy
Witajcie.
Chcę złożyć rower full/sztywniak jest mi to całkiem obojętne. A także myślę, że do jeżdżenia na full'u wystarczy mi doświadczenia.
A więc:
1. Mam ~183cm wzrostu i ważę 65kg - te parametry mogą się jeszcze troszkę zmienić, ale raczej nie wiele :)
2. Będę chciał tu krok po kroku złożyć rower od zera, wrzucając zdjęcia z progresu i robiąc szystko według waszych rad.
3. Mamy około 3-4 tys złotych.
4. Chcę stworzyć rower do FR i lekkiego DH, w moich okolicach mam las jest tam masa korzeni, kamieni, kilka małych zboczy dość płaskich, a poza tym jest tam prowadzona wycinka lasu więc jest możliwość w krótkim czasie zbudowania hopek :)
5. Budowę rowera chciałbym skończyć do końca czerwca.

To tyle, No to zaczynamy od najważniejszgo:
Upatrzyłem sobię ramę Duncon Tosa Inu nowa - sprzedawca chcę za nią 1500zł. Ma 15,5" i powiedzcie czy jeśli jeździłem na xc z ramą 19" to będzie mi dobrze na 15 calach. Wyraźcie swoją opinię na temat tej ramy i ceny za nią :)
Tu macie polską stronę Duncon: http://www.duncon.com/index.php/pl/produkty
Proszę nie krzyczcie tylko odpowiadajcie na pytania i dawajcie jak najwięcej rad!!

: 03.06.2013 17:43:51
autor: pixel991
Jeśli chciałbyś Duncona to pomyśl nad corso, z tego co słyszałem bardzo dobra rama :D. Pomyśl też nad takimi ramami jak : Ns soda, Scott volatge fr (30,20) i dartmoor wish ;). Wsadź do niego jakieś 888 albo boxxera :mrgreen:
. Jak coś to pisz pw może doradzę ci coś fajnego :D
Ps: nie wolisz kupić całego roweru niż składać od podstaw ? :lol:

: 03.06.2013 18:10:39
autor: FRmaniak
Cane Corso z Boxxerem do FR ? Napewno nie.
Do Fr to jeśli full to takie ramy jak Wish/Soda/Voltage są ok, może być ciężko znaleźć te ramy używane w takiej cenie.
Dlatego myślę że lepiej na razie kupić nowego Dragstara.
Amortyzator też nie Boxxer ani 888. Boxxer z tego co się orientuje jest stworzony typowo do ścigania się, poza tym ma za dużo niepotrzebnego skoku do Freeridu, z resztą tak samo jak 888.
Amortyzator do takiego stylu jazdy powinien mieć max 180mm skoku, coś w przedziale 150-180mm. Coś w stylu 66,55, Domaina 318, jeśli nowe chcesz to za 800zł gdzieś widziałem Duro Fr20.
Mając do dyspozycji te 4000zł, można złożyć całkiem dobry sprzęt jeśli się poszuka okazji.

: 03.06.2013 18:25:01
autor: Siwykrzywy
Bardzo napaliłem się na Tosu ine i myślę, że to właśnie ją kupię tylko powiedzcie mi czy 15'5 cala będzie dla mnie wystarczające i czy opłaca się wydać na nią te 1500 zł.
FRmaniak amorek o którym mówisz to chyba ten :)
http://goldenbike.pl/amortyzator-sr-sun ... -p-14.html
Ma 150mm skoku. Tośka ma zalecane od 130-160 więc pasowałby jak ulał :)

: 03.06.2013 19:17:04
autor: FRmaniak
Dokładnie o tym mówiłem.
Jestem zwolennikiem rowerów z tańszą ramą/amorem, a do tego bogatszy osprzęt. I szczerze to serio odpuścił bym tą Tośke. Wysoko suport i kąt główki 68*, w dirtówkach jest taki sam.
Jeśli już naprawdę uparłeś się na nowego fulla to kup wisha. Na rowerowym ze zniżkami za 2100 będzie, a myślę że nie ma porównania nawet

: 03.06.2013 21:43:29
autor: MLYNoBIKER
omg...
gość ma 4tyś na rower a wy mu proponujecie duro zamiast 888/66

: 03.06.2013 21:53:05
autor: KubaLa

: 03.06.2013 22:18:53
autor: FRmaniak
Siwykrzywy pisze:rower do FR
Siwykrzywy pisze:Duncon Tosa Inu

MLYNoBIKER pisze:888
To ci się troche nie gryzie?

: 03.06.2013 23:07:28
autor: Siwykrzywy
+1 dla FRmaniak!
Ja potrzebuje duncon'a(ewentualnie innej ramy która mi się spodoba i będzie spełniać moje wymagania, ale myślę że zostanę przy tośce), taniego sprawdzonego amorka o skoku w okolicah 150mm i dobrego osprzętu :)
Proponujcie dalej, ale nie całe rowery tylko poszczególne części. Przympominam narazie zajmujemy się samą ramą :)

: 03.06.2013 23:50:17
autor: KubaLa
Siwykrzywy pisze:ale nie całe rowery tylko poszczególne części
Kiedy cały rower jest kupić taniej... I ten IH na przykład jest złożony z mega głową.
Jak chcesz. Tośka to rama o gównianej geometrii co w połączeniu z gównianym (tanim) amorem nie będzie dawało dobrego roweru. Serio nie odczujesz różnicy w posiadaniu napędu z grupy X-5 i korby np ruktiona a powiedzmy x-9 i korby XT... Tak samo czy kupisz mostek hussefelta czy quarka to nie będzie się lepiej jeździć niż na Spanku. Ważna jest rama o dobrej geometrii, porządnie działający amor, dobre heble i opony.

: 04.06.2013 08:52:04
autor: FRmaniak
Dlatego mówiłem, Dragstar + 55/66/domain 318.
Do tego Heble Formula Rx - 500zł
Korby Slx - używki 250, nowe 450zł
Napinacz Weeze - 200zł
Koła na Raiderach (80zł sztuka) i piastach hope ( 150 przód, 300-350 tył - używki)
Przerzutka z manetką zee (400zł)
Za te 4tys można poszaleć jeśli zdecydujesz się na Dragstara czy inną sztywną tanią ramę.
A potem kupujesz jak będzie kasa Wisha/Sode/Wildcarda i masz super rower :)

: 04.06.2013 10:35:09
autor: kuklis
Jak masz 4k to nie kupuj HT!! Z tą kasę złożysz Big hit'a/Faith'a na 66/888 z dobrymi hamulcami i osprzętem. Jazda na fullu to czysta przyjemność. Na ht też się da ale szkoda i zdrowia i frajdy. W zasadzie za 4k możesz już złożyć rower podobny do mojego z podpisu..
A tak w ogóle jeździłeś już na jakimś fullu kiedyś?


"Napinacz Weeze - 200zł
Przerzutka z manetką zee (400zł)"
Tak tak... to jest mu najbardziej potrzebne na początek.. napinacz za 50 zł kupi dobry i przerzutkę z manetką np. X5 za 100 - 150 zł i też będzie dobrze działać.
Lepiej tą kasę na amor lub hamulce przeznaczyć.

: 04.06.2013 12:20:14
autor: Hazzelnut
Może ja się wypowiem, bo to moja rama.
Btw coś nie tak jest z wiadomosciami, ale nie o tym teraz.
Rama jest nowa, nigdy nie śmigana, leżak magazynowy.
Do Fr taka rama to wypas, lekkie dh też ogarnie.
15,5" do Fr Styknie, jakbyś chciał pojeździć to wyciągasz wyżej sztyce i jest mistrz. Sam jeżdzę na 17" CC(DH) przy wzroscie 190 i wydaje mi się, że mogłaby być mniejsza. No ale skoro ja ją sprzedaje to muszę zachwalać :D
Z Ceny ew mogę zejść, jak pisałem na pw, ale nie chce się ch*jostwo wysłać :D
Mam też do niej damper tani, ale to też poszło na PW, ale j/w nie chce się wysłać. BTW wydaje mi się, że geo było obliczane dla jakiegoś niskiego amorka o 130mm skoku, bo nie wydaje mi się że przy 160-180skoku będzie taka geo.
Pozdro pińćset ;D

Mały edit: rowery na tej ramce:
http://www.dh-zone.com/forum/download/f ... &mode=view
http://gp1.pinkbike.org/p5pb9408958/p5pb9408958.jpg
i wiele innych :D

: 04.06.2013 13:32:50
autor: Siwykrzywy
Dobra mamy kolejne fakty!
Dziś prawdopodobnie zamówię Tośkę u pana, którego post jest nademną, więc trzeba będzie kupić do niej damper i amorek.
I co powiecie nad wsadzeniem do niej dampera Manitou Swinger 6-Way.
Bo mam okazję kupić go w dobrej cenie :)
A amorek ten co podałem wyżej czyli.
http://goldenbike.pl/amortyzator-sr-sun ... -p-14.html
Ma 150mm skoku, producent zaleca 130-160. Jest nowy.
Co o nim wiecie? I czy będzie dobry.
Za te podstawowe elementy zapłaciłbym ~2400zł i zostało by mi jeszcze około 2000zł na osprzęt(bo dokonałem odkrycia, że jednak hajs się zgadza i jeszcze gdzieś tam leży rozrzucony po lokatach) :)
P.s Dumper ma 222mm, a miejsce na niego w ramie to 215mm przy czymś takim wystarczy go lekko ścisnąć i tyle?

: 04.06.2013 15:20:12
autor: Moherek993
Szukaj 215 bo 222 pogorszy jeszcze tą słabą geometrię tej ramy :)

: 04.06.2013 15:23:59
autor: Hazzelnut
@2up
wystarczy kupić tuleje offsetowe, ale to już Ci napisałem na fejsie ;D

: 04.06.2013 17:35:49
autor: Siwykrzywy
Kolejne fakty!
Rama: Duncon Tosa Inu
Damper: Manitou Swinger 6-Way + tuleje offsetowe
Amortyzator: http://allegro.pl/rs-domain-302-180-nie ... 64421.html Zobacznie ocencie czy się nada :)

: 04.06.2013 17:37:29
autor: damianksiazek9
302 mulące są. Lepiej kupić w podobnej cenie 318 bo jest duuużo przyjemniejsza praca.

: 04.06.2013 17:47:56
autor: raider1997
Lepiej kupić Marzocchi 66 nawet VF2 a jak sie trafi RC czy rc2x to super ;]