Strona 1 z 2

marzochi tuning

: 10.07.2013 03:39:53
autor: hwastek2
siema
mam amortyzator Marzocchi Dirt Jam Comp i chciałbym polepszyć jego prace, zrobiłem już w nim kąpiel olejową ale to dało tyle że dobija się szybciej do końca...
czy dało by rade do niego wsadzić tłumik albo coś innego pokombinować ? on jest na sprężynach i elastomerach więc nie ma praktycznie nic :? a nie mam kasy na nic lepszego :(

: 11.07.2013 03:02:00
autor: hwastek2
pomóżcie

: 11.07.2013 10:13:37
autor: pixel991
Ale co Ty chcesz? Ma więcej sie wbijać, czy ma np. mieć wolniejsze odbijanie ? :). Napisz jak ma działać żebyś był szczęśliwy. :D

: 11.07.2013 10:22:42
autor: FRmaniak
Jeśli dobija to musisz założyć na sprężynę elastometr, albo wsadzić twardszą, jeżeli masz tam wentyl to napompuj więcej powietrza.
Jeśli za szybko powraca to musisz wymienić olej na gęstszy, musisz też dopasować ilość tego oleju. Moja rada jak to zrobić:
Odkręć korek pod którym jest tłumik,
Wyjmij sprężynę (chyba jest w tej ladze z tłumikiem)
Wciśnij do końca górne golenie w dolne.
Nalej oleju tyle żeby lustro oleju było z 12 cm poniżej górnego końca lagi.
Wsadź sprężynę, skręć wszystko.
Sprawdź czy dobija.
Jeśli tak to dolewaj po 5ml oleju i tak do puki nie przestanie dobijać.
Policz sobie ile tego oleju tam wlałeś żebyś na przyszłość już wiedział ile lać.

: 11.07.2013 16:35:16
autor: hwastek
tyle że ten amor ma 2 sprężyny + elastomery i nic więcej
zlałem z niego olej wyczyściłem i zrobiłem smarem ale to nic nie dało amor chodzi jak wcześniej tzn. na małej dziurze amor odrazu dobija do końca i tak samo z powrotem,
amortyzator jest skręcony na maksa ale to nic nie daje.
czy dało by rade włożyć do niego jakiś tłumik czy coś.?

: 12.07.2013 09:30:20
autor: FRmaniak
Jeśli nie ma tłumika to jak zrobiłeś w nim otwartą kąpiel ?

: 12.07.2013 14:16:58
autor: hwastek
FRmaniak wlałem po 30ml do dolnych goleni i uszczelniłem śruby pod goleniami od popychaczy...

: 12.07.2013 17:34:29
autor: hwastek
pomoże ktoś ?

: 12.07.2013 20:21:23
autor: FRmaniak
Zmierz dokładnie średnicę wewnętrzną lagi

: 12.07.2013 23:21:57
autor: hwastek
ktoś wie jak polepszyć prace ?

: 17.07.2013 18:59:57
autor: hwastek
ktoś pomoże?

: 17.07.2013 21:27:40
autor: FRmaniak
Zmierz dokładnie średnicę wewnętrzną lagi....
Może uda się dopasować jakiś tłumik od Dj, Dropoffa

: 17.07.2013 21:40:39
autor: wojtasu
Z tego cuda nie zrobisz ;)
Dirt Jam Comp ma springa i elastomer.
Lepiej kupić starego Dirt Jam Pro i przełożyć tłumik VF2 (chyba się nie mylę?!) z regulacją wewnętrzną odbicia i powietrzną komorą, a do drugiej springa włożyć :)
Ale czy jest sens bawienie się, jak w mało zaporowych cenach idzie wyrwać całkiem przyzwoitego DJ'a :)

: 17.07.2013 23:41:13
autor: Śpiący
Pytanie trochę nie na temat, ale czy któryś z Panów orientuje się jaki to był model Dirt Jumper-a (bodajże 06'), któy miał 160mm skoku?

: 18.07.2013 01:04:51
autor: FRmaniak
Oemowy jakiś był montowany w Big Hitach, nie wiem dokładnie ile miał skoku, ale coś około 150-160

Re: marzochi tuning

: 18.07.2013 15:05:46
autor: EZrider
A to nie był Drop-Off I?

: 19.07.2013 00:37:16
autor: hwastek2
golenie górne mają 28cm długości 32mm średnicy a skok jest 100mm.
Tak z ciekawości jaki tam skok można maksymalnie z tego zrobić ?

: 19.07.2013 07:41:43
autor: xprot
hwastek, jezdzij tym co masz, bo zaczniesz kombinowac i zrobisz sobie krzywde. naprawde. daj sobie siana.

uznaj, ze to tymczasówka do ratowania rak jak cos nie wyjdzie, bo ''tuning'' takich gówien jak to zaczynna sie od wymiany.

: 19.07.2013 11:58:19
autor: Śpiący
EZrider, akurat nie. Widziałem pare modeli kiedyś na allegro. Podpisane jako Jumper właśnie z bodajże 06 roku.