Strona 1 z 1

Cieknący Vivid 5.1

: 10.07.2013 10:58:52
autor: KubaLa
Niestety chyba czas zaczął działać na mojego vivida, delikatnie z niego pokapuje w miejscu zaznaczonym na zdjęciu.
Na zielono zaznaczyłem oring na tym korku, myślicie, że wystarczy go wymienić? Mnie to dziwi, skąd tam olej, przecież powinno być tylko powietrze pod ciśnieniem. I jak to możliwe, że wypływa olej a ciśnienie (nie wiem jakie) dalej było w IFP?

: 10.07.2013 11:43:05
autor: GgG
Ja przy serwisie dampera zawsze zostawiam troszeczkę oleju w komorze zbiornika, mogło też coś przejść przez ifp, dlatego masz olej. Wymiana raczej nie jest trudna, jak masz adapter do pompowania to spuść powietrze, odkręć korek, zmień oring, zakręć, napompuj i jeździj.

: 10.07.2013 12:23:19
autor: KubaLa
Niestety, wczoraj dolewałem to co uciekło bo plama po zimie w garażu spora była, wytarłem komorę do sucha i powoli znów się przesącza.
Adapter sam mi chyba sprzedawałeś :D
Zmienię oring jutro może.

: 10.07.2013 13:18:08
autor: GgG
Chyba tak, bo rzeczywiście komuś z forum takie coś wysyłałem :) To jak masz czym to ewentualnie zrobić mu serwis z wymianą oringa na ifp i wszystko powinno działać, ewentualnie olać i jeździć skoro się nie zapowietrza a wyciek nie jest bardzo duży.

: 10.07.2013 18:07:49
autor: KubaLa
Rozkręcenie, wymiana oringa, skręcenie i napompowanie to jakieś 15 minut roboty, więc luźna guma :)

: 10.07.2013 22:02:34
autor: KubaLa
A i jeszcze mam problem z tym, że powietrze ucieka mi przez wentylek i zatrzymuje się pod tym korkiem na torxa. To jest jakiś standardowy wentyl i da się go dokręcić czy mam przeebane?

: 12.07.2013 10:27:10
autor: FRmaniak
Nie ucieka ci powietrze przez wentyl. Tak puka przy odkręcaniu w każdym Vividzie.
A to dla tego że jak nakładasz tą śrubkę z o-ringiem to jak ją dociśniesz to tam jest szczelnie zamknięte powietrze między zaworkiem a tym oringiem, a jak dokręcisz tą śrubę to ta "komora powietrzna" się znacznie zmniejsza i robi się tam całkiem spore ciśnienie. Przez to właśnie tak syczy przy odkręcaniu.

: 12.07.2013 10:57:58
autor: KubaLa
Chyba średnio to widzę. Na pierwszy rzut oka może tak być, ale jak się zastanowisz to przy odkręcaniu powiększasz tą komorę i ciśnienie powinno się wyrównać. To tak jak z pompką. Zatkasz palcem wylot, zrobisz pewne ciśnienie, cofniesz tłok i ciśnienie zniknie...

: 12.07.2013 12:47:35
autor: marudny
Mój też popuszcza na zaworku - wymienionym nie raz... kapturek po dłuższym czasie strzela z hukiem przy odkręcaniu go. To jest mój drugi vivid i jest ten sam temat. Oring utrzymuje ciśnienie a zaworki (z dętek schwalbe) nie.
Oring na kapturku wymieniłem na grubszy dla świętego spokoju i wszystko gra.

Co do samego wycieku... rs wydał "update" uszczelki przegrody ifp i teraz to wygląda na xring... zarzuć na google "vivid seal update kit".

Mój obecny vivid pociekał z uszczelki tłoka od nowości. Demontaż oringu (przy okazji też kurzowej) i montaż na smar - grubo PM600, załatwił sprawę i jest sucho. Wymienił bym go, ale pomiary i porównywanie z rozmiarami z katalogów spełzły na niczym...

: 14.07.2013 22:17:03
autor: KubaLa
Dzięki wielkie za info :)
Czyli skoro w 4 egzemplarzach ucieka powietrze to można to uznać za normalną rzecz. A uszczelkę się ogarnie!