Strona 1 z 2
Jak ustawic widel pod siebie ?
: 15.07.2013 04:18:46
autor: Da__FreaK
Sprawa tyczy sie mojej dziewczyny. Obecnie smina na nixonie 115-145.
Nie wiem jakie sa tam wsadzone sprezyny ( pod jaka wage ) ale z pracy widelca wykorzystuje moze 30 %..
O sagu moge zapomniec, nie ma go wrecz w ogole ( pewnie za twarde sprezyny ) Niestety, za cholere nie moge znalesc jakie sprezyny montowali fabrycznie ;-/. Regulacje dzialaja ,a pomimo rozkreconej na max kompresji wykorzystywanie skoku jest mierne.
Doszedlem do wniosku ze kupie jej cos innego, na powietrze ,bo moze nim ustawie jej widelec tak ze bedzie ladnie pracowal wiekszoscia skoku i bedzie jakis przyzwoity sag. W planach jest RS revelation, agryle - cos podobnego
Teraz pytanie.
Czy samym powietrzem mozna ustawic tak amortyzator zeby pracowal calym skokiem, czy tylko sag ?
: 15.07.2013 07:21:38
autor: zawada1200
Powietrzem raczej tylko utwardzisz. Jak chcesz zrobić bardziej miękko, to trzeba pomyśleć coś ze sprężyną i olejem.
: 15.07.2013 08:59:09
autor: Auditore
LOL, zawada1200, głupszej wypowiedzi dawno nie czytałem. Da__FreaK, jeśli kupisz widelec ze sprężyną powietrzną, to oczywiście będziesz mógł dostosować widelec pod konkretną osobę tak, aby wykorzystywał cały skok - niezależnie od tego, czy ta osoba waży 100 czy 40 kg. Regulujesz to ciśnieniem powietrza w komorze, potrzebujesz do tego pompkę do amortyzatorów. Jest to i tak tańsza zabawa niż zmiana sprężyn stalowych w amortyzatorach sprężynowych. Amortyzatory powietrzne również mają tłumienie, zawada1200. Mają więc również olej. Powietrze zastępuje jedynie sprężynę stalową/tytanową i pozwala znacznie łatwiej i szybciej dostosować twardość widelca pod siebie.
: 15.07.2013 10:38:59
autor: GgG
Powietrzengo revelationa spokojnie ustawiłem tak, że pod moją źonką (niecałe 50kg) chodził większością skoku podczas normalnej jazdy.
Tak więc z przekonaniem polecam Wam powietrzniaka zamiast tego nixona, bardzo uniwersalny i łatwy w ustawieniu sprzęt.
: 15.07.2013 11:18:05
autor: zawada1200
Jakie glupoty. Sprobuj ustawic amortyzator pod 50kg na twardej sprezynie. Wiem na jakiej zasadzie dzialaja powietrzne amortyzatory. Ale jak w komorze nie ma powietrza to w jaki sposob ustawisz go na bardziej miekko? Mozna zrobic podcisnienie, ale nie zrobisz tak, ze bedzie mieciutko chodzil.
: 15.07.2013 11:22:43
autor: off_road
Przede wszystkim rozbierz go i obczaj kolor sprężyn.
Przelej go na nowo bo 30mm brzmi jak za duzo oleju w tlumiku/lagach. Albo przelanie przez uszkodzona uszczelke oleju z tlumika do lag.
: 15.07.2013 11:25:59
autor: Moherek993
zawada weź się nie ośmieszaj

powietrzny amortyzator nie ma sprężyny, za sprężynę robi powietrze pod ciśnieniem, więc że tak powiem, gówno wiesz o ich działaniu

: 15.07.2013 11:26:16
autor: Auditore
zawada1200, ale przeczytaj może raz jeszcze pierwszego posta, co? Kolega wyraźnie napisał, że chcą zmienić amortyzator na powietrzny i pytał, czy amortyzatory powietrzne można ustawić tak, żeby wykorzystywały cały skok pod jego dziewczyną.
: 15.07.2013 12:52:29
autor: zawada1200
@moherek o dziwo ciekawe jakim sposobem ja na swoich 66 jezdze bez powietrza? Puknij sie w leb, poczytaj troche. Nie doczytalem dobrze tego posta. Chodzi mi przede wszystkim o to, ze nie zmiekczy sie bardziej amortyzatora ktory ma pusta komore powietrza. Naturalnie ze powietrzem ustawia sie twardosc ale tylko utwardzamy, a nie da sie zrobic bardziej miekkiego. Jezeli jest za twardy na pustej komorze, to tak jak napisalem trzeba kombinowac z olejem i sprezyna.
: 15.07.2013 13:23:08
autor: kubuspunxdh
panowie...

asysta powietrzna to nie amor powietrzny prosza wos

: 15.07.2013 13:33:00
autor: zawada1200
no nie wiem, wzorowałem się na moim amortyzatorze. Nie siedzę w XC, możecie rozjaśnić mi sprawę? w powietrznym zamiast sprężyny jest komora? Zero jakichkolwiek sprężyn, a jak spuści się powietrze to amor się zapada?
: 15.07.2013 13:39:01
autor: kubuspunxdh
Amortyzator powietrzny to taki w którym powietrze jest odpowiedzialne za jego pracę, amortyzator sprężynowy to taki w którym sprężyna stalowa/tytanowa odpowiada w za jego prace,
amortyzator sprężynowy z asystą powietrzną to taki w którym jest sprężyna stalowa/tytanowa która jest odpowiedzialna za główną prace amortyzatora powietrze w tym wypadku pełni rolę "anty dobiciową" przy czym możne tez służyć do wspomagania stalowej/tytanowej sprężyny w wypadku używania przez cięższego zawodnika

prościej chyba sie nie da

: 15.07.2013 14:16:33
autor: timon92
I nie musisz siedzieć w XC bo np. Boxxer WC jest na powietrzu.
Re:
: 15.07.2013 14:19:33
autor: MUSZEL
zawada1200 pisze:no nie wiem, wzorowałem się na moim amortyzatorze. Nie siedzę w XC, możecie rozjaśnić mi sprawę? w powietrznym zamiast sprężyny jest komora? Zero jakichkolwiek sprężyn, a jak spuści się powietrze to amor się zapada?
dokładnie tak. Jak spuścisz powietrze to amor siądzie i będzie 0 skoku. I to amory wykorzystywane nie tylkow XC, ale również w DH i FR
Kolega po prostu wzorował sie na swoich 66 gdzie jest asysta powietrza a nie sprężyna powietrzna

: 15.07.2013 15:22:20
autor: Da__FreaK
Zastanawiem sie nad powietrzem ..Ale majac doswiadczenia z powietrzem w swoim talasie nie wiem czy to cos zmieni..
Moj takas z powietrzem pomimo tego ze ma zag 30 % tez nie wybiera calego skoku pomimo rozkreconej kompersji ( zostaje zawsze 30-40 mm skoku ) Dlatego zastanawiam sie ja kto zrobicz tym powietrzem skoro u mnie w amorku mam powietrze i tez nie pracuje calym skokiem ;-/..
Pompujac mniej powietrza, powoduje ze jedynie to ze ma mwiekszy sag , a nie to ze amor wybiera calym skokiem z braku powietrza ..
Sam juz nie wiem..;-/
A tak btw, revealtion czy agryle bedzie lepsze do enduro bla babki ktora wazy 60 kg ?:)
Re:
: 15.07.2013 15:25:31
autor: Da__FreaK
off_road pisze:Przede wszystkim rozbierz go i obczaj kolor sprężyn.
Przelej go na nowo bo 30mm brzmi jak za duzo oleju w tlumiku/lagach. Albo przelanie przez uszkodzona uszczelke oleju z tlumika do lag.
helo
Koloru sprezyn nigdy nie sprawdzalem bo go nie rozbieralem

Pode mna pracuje elegancko pomimo tego ze wymaga juz serwisu...
: 15.07.2013 15:30:35
autor: kubuspunxdh
hm możne zmiana sprężyny w aktualnym amorze ?
za jakiś czas będą dostępne tak zwane Kit Ride... czyli zestawy pod wagę

a ceny ma być naprawdę przystępna

wiec może warto wydać te 100-120 zł na zestaw niż na nowy amor ? tuteż dochodzi kwestia zadowolenia z amora

czy tez nie

: 15.07.2013 15:34:39
autor: Da__FreaK
Takiego kit raide`a do nixona w tej chwili bym wzial jak by byl dostepny od reki

: 15.07.2013 15:38:45
autor: kubuspunxdh
niestety trzeba poczekać na nie jakiś czas... napisz dokładnie jaki masz amor model rok postaram sie coś pomóc przynajmniej powiem ci jaką masz sprężynę fabrycznie
