Strona 1 z 1

Zwrot towaru z licytacji

: 24.07.2013 11:37:13
autor: siwek1
Witam
Sprzedałem amortyzator. Napisałem w ogłoszeniu , że na amorku są rysy na górnych goleniach. Po kilku dniach odezwał się do mnie facet który kupił amortyzator i che go zwrócić bo twierdzi, że ma takie prawo bo zataiłem informacje, że rysy są czy ma takie prawo?
dzięki za szybkie odpowiedzi

: 24.07.2013 11:58:16
autor: Pupgo
Nie masz obowiązku przyjęcia zwróconego towaru (jeżeli trzymamy się wersji, że nie zataiłeś faktycznego stanu sprzedawanej rzeczy a tym samym kupujący był poinformowany o rzeczywistym stanie przedmiotu). Zwrot w terminie 10 dni możliwy jest tylko w przypadku zakupu towaru w opcji kup teraz i od zarejestrowanego przedsiębiorcy.

: 24.07.2013 12:05:30
autor: siwek1
Napisałem, że jest trochę rys na lagach, a facet twierdzi, że zataiłem, że te rysy sądość głębokie jak na amortyzator i będą mu szarpać uszczelki

: 24.07.2013 13:31:01
autor: zawada1200
Napiasales to napisales, nic nie moze ci zrobic. Napisz mu ze pisales o rysach i zdawal sobie z tego sprawe, wiec nie przyjmujesz zwrotu.

: 24.07.2013 13:41:46
autor: siwek1
A jeżeli gość tego nie uzna to co? Nigdy nie miałem takiej sytuacji;) a już długo sprzedaje rzeczy na allegro. Więc nie wiem co w takim przypadku może mi wytoczyc jakiś proces czy coś?

: 24.07.2013 15:22:17
autor: diskordia
1 z podstawowych warunków licytacji, jest brak możliwości zwrotu towaru.
to czy przyjmiesz zwrot? zależy tylko od twojej dobrej woli i uczciwości.
trudno dociekać czy to ty pominąłeś kwestię głębokości rys- czy klient wyczail gdzieś lepszą okazję? według regulaminu , nie musisz go przyjmować.
co do procesu/zawiadomienia o oszustwie-to jak najbardziej może to zrobić.jednak musiałby udowodnić twoje złe intencje. np w postaci wymijających odpowiedzi na pytania,lub zdjęć które nie pokazują w/w uszkodzeń(np fotki tylko z ładniejszej strony) .jeśli coś pominąłeś lub zbagatelizowałeś uszkodzenie-i nie jest ważne że; twoim zdaniem amor jest o.k -chodzi o wartość użytkową,a nie twoją subiektywną opinię.

: 24.07.2013 17:10:05
autor: galgan
Mógłbyś wrzucić link do allegro? :)

: 24.07.2013 18:59:52
autor: Krzychu547
A najlepiej i najuczciwiej przyjmij zwrot, niech klient pokryje koszty wysyłki i sprzedasz go innym razem. Wtedy będziesz super uczciwy i honorowy. Możesz jeszcze wczuć się w role takiego gościa i zastanowić się "jak bym się czuł"... Najważniejsze żeby i kupujący i sprzedający byli zadowoleni...

: 28.07.2013 09:15:27
autor: Mentos95
@Krzychu547 Ja się nie do końca z Tobą zgadzam, jeżeli pisał że były rysy to gość wiedział co kupował "widziały gały co brały" Trzeba wyciągać konsekwencje ze swoich działań.

: 28.07.2013 11:43:54
autor: siwek1
Dokładnie. Gość już odpuścił. Gdyby chociaż napisał od razu, że chciałby zwrócić, a gość napisał po 9 dniach od otrzymania towaru, że mu nie pasuje, że niby nie pisałem o rysach. Trochę późno