Strona 1 z 1

Który damper do Big Hita III

: 30.07.2013 19:29:49
autor: Saint_pl
Witam.
Który z niżej wymienionych damperów będzie lepszy do ramy Specialized Big Hit 2006r. Pierwszy to Fox DHX 3.0 ( wiem szału nie ma, ale chociaż jest nowy). Drugi to Vivid 5.1 Tune B. Przed kupnem Vivida powstrzymuje mnie jedynie jego Tune, gdyby to był Tune C nie było by problemu. Jak myślicie jak Vivid sprawdzi się w tej ramie, głównie chodzi mi o to czy ten tune nie będzie za "słaby". Według producenta Tune b jest do przełożen 2,4-2,85 a Big Hit ma przełożenie od 3,8 do 2,6.

Z góry dzięki za pomoc

: 30.07.2013 19:43:01
autor: motomysz
Ja bym uderzałgeneralnie w dampery bezplatoformowe, takie które nie upośledzają pracy zawiechy w DH.

W kręgu znajomych najlepszymi opiniami cieszą się ROCO RC i Maniciaki x.4 / x.6, proste, dobrze działające dampery. Sam właśnie pozbywam się FOXa DHX 4.0 ... bo mi nie pasuje jego praca. Jeśli by Ci długość spasowała to mógłbym napisać, że to cudny damper, ale jednak, co platforma to platforma.

EDIT bo ***** ze mnie i głupoty napisałem.

Z tych dwóch nie brałbym żadnego, DHX 3.0 nie dość, że platforme posiada, to w dodatku nieregulowaną, a VIVID u znajomego dzialał parszywie i sprawiał kłopoty przy serwisie.

: 30.07.2013 21:35:01
autor: hillosw
Wybaczcie że się podczepię ale nie chce tworzyć kolejnego tematu..
Kontynuując chciałbym spytać mam ofertę rocco R jest on na platformie? Będę z niego zadowolony? Chcę się przesiąść z swingera 4 way.
Czym różni się R od wyżej wymienionego RC? Nie mogę znaleźć żadnych informacji ponieważ zwykła ''erka'' jest w cieniu TST i wpisując coś w wujaszka google wszystko na ich temat jest.

: 30.07.2013 21:51:28
autor: Impus
Jakie niby BH ma przełożenie? Czytaj jak jest w opisie tune'a, chodzi o średnie przełożenie czyli skok ramy/skok tłoka a nie o amplitudę przełożenia. BH ma bodajże 190mm skoku co daje przełożenie 2.714 czyli pasujący tune to B. Na potwierdzenie
If Leverage Ratio = Wheel Travel / Shock Travel

For flat rate
Tune A: 2.0-2.4 Leverage Ratio
Tune B: 2.4-2.85 Leverage Ratio
Tune C: 2.85-3.3 Leverage Ratio

For falling rate deduct 0.1 from the range.
For rising rate add 0.1 to the range.

: 30.07.2013 21:58:30
autor: MUSZEL
jak masz 4way'a to wolałbym zostać przy nim niż mieć Roco R, miałem kiedyś 4way'a i o dziwo byłem zadowolony, nie mulił, ładnie pracował, progresywny, a pracował w starszym BH (cztero zawias jak Twój Azonic)
Impus pisze:Jakie niby BH ma przełożenie? Czytaj jak jest w opisie tune'a, chodzi o średnie przełożenie czyli skok ramy/skok tłoka a nie o amplitudę przełożenia. BH ma bodajże 190mm skoku co daje przełożenie 2.714 czyli pasujący tune to B. Na potwierdzenie
If Leverage Ratio = Wheel Travel / Shock Travel

For flat rate
Tune A: 2.0-2.4 Leverage Ratio
Tune B: 2.4-2.85 Leverage Ratio
Tune C: 2.85-3.3 Leverage Ratio

For falling rate deduct 0.1 from the range.
For rising rate add 0.1 to the range.
całkowita racja

Re:

: 30.07.2013 22:03:25
autor: hillosw
MUSZEL pisze:jak masz 4way'a to wolałbym zostać przy nim niż mieć Roco R, miałem kiedyś 4way'a i o dziwo byłem zadowolony, nie mulił, ładnie pracował, progresywny, a pracował w starszym BH (cztero zawias jak Twój Azonic)

Czyli 4 way idzie do serwisu bo mam z nim taki problem naciskam odbija i później jeszcze raz 1cm odbija... Dzięki chłopaki wydał bym 400zł i jeszcze zrobił bym gorszy interes;p

: 31.07.2013 16:59:10
autor: maxDHFR
Ja mam w signie fr 4waya po serwisie i pracuje wyśmienicie. Kiedyś założyłem to cale roco kolegi do niego i nie ma porównania.Zostań przy 4wayu.

Re:

: 31.07.2013 17:15:07
autor: motomysz
maxDHFR pisze:Ja mam w signie fr 4waya po serwisie i pracuje wyśmienicie. Kiedyś założyłem to cale roco kolegi do niego i nie ma porównania.Zostań przy 4wayu.
Nie do konca sie z Toba zgodze. Kazdy system zawieszenia oczekuje czego innego od dampera. Sign to jednak najprostszy jednozawias z liniowym przeniesieniem sily na damper. Bighit to 4Bar z ogniwem horsta, tutaj charakterystyka ugiecia jest zupelnie inna, jeszcze inaczej sprawa ma sie w VPP, DWlinku czy full floaterach. Zasadniczo mysle ze im bardziej skomplikowaba zawiecha, tym bardziej wszystkie systemy w damperach przeszkadzaja w osiagnieciu zalozen tworcy ramy. Zgodze sie ze w jednozawiasie 4way z platforma moze pomoc, ale w horscie lub vpp bedzie raczej przeszkadzal. Inna kwestia jest sprawa ustwienia dampera i preferencji ridera. Jedni wola twardo - fr-owo a inni plush DH.

Mnie osobiscie platforma wkurza w kazdej postaci, a nigdy nie da sie jej calkowicie wylaczyc.

: 31.07.2013 18:41:51
autor: Faerie
big hit ma 215mm skoku...

: 31.07.2013 19:39:44
autor: Shibby
Zależy od dampera:
8.75x2.5 ~ 190
8.75x2.75 ~ 208
"~" oznacza "w przybliżeniu" :P

: 31.07.2013 21:14:03
autor: off_road
Zostaje miejsce w górym linku ;)

Roco mi nie chciało tam wejść...
Vivid-a nie próbowałem (ale coś mi się wydaje, że nie wejdzie)
DHX-y z załozenia się tam mieszczą

Mowa oczywiście o prawidłowym montazu zbiornikiem w dół :)

: 31.07.2013 21:49:27
autor: Faerie
ja polecam revoxa :D

: 31.07.2013 22:28:35
autor: NorekO
Jeśli chcesz się bawić w usuwanie platformy poleciłbym 5th element (stary ale jary). U kolegi w big hicie wywaliłem platformę i naprawde fajnie pracuje, a jako że masz w ramie dość spore możliwości regulacji można dostosować pod siebie łatwiej. Jak nie chce Ci się bawić starym damperem to szukaj manitou x4/x6 i powinieneś być zadowolony. W przeciwieństwie do Vivida będziesz mógł go sam serwisować

: 01.08.2013 09:34:51
autor: Phill
Vivid-a nie próbowałem (ale coś mi się wydaje, że nie wejdzie)
Nie wejdzie, kolega ma i musi dawać na górną dziurkę w linku :wink:

: 01.08.2013 10:08:56
autor: marudny
Vivida 222mm używam w tej ramie od 2 lat na dolnym oczku... Zależy jak się rama specowi udała... W moim przypadku wchodził na styk (luzu od zbiorniczka były części milimetra). Wyszlifowałem około milimetra link w tej okolicy żeby nie było kłopotu w przypadku ubłocenia... W zasadzie to wyrównałem powierzchnie po obróbce fabrycznej. Na jednej tulejce offsetowej luzu już jest mnóstwo...

Co do samego dampera to jak najbardziej polecam do tej ramy. Ta "twin tubka" w porónaniu z foxem co tam siedział oryginalnie to niebo a ziemia. Dwustopniowa regulacja tłumienia odbicia przy takiej progresywności to moim zdaniem konieczność.

Serwis jest tak samo trudny jak każdego innego dampera, po za tym szczegółowo opisany przez producenta. Kluczyk bez problemu do zdobycia (ebay).