Strona 1 z 2
CCDB a Giant Glory 2011
: 09.08.2013 07:33:44
autor: motomysz
Witam,
Od pewnego czasu noszę się z zamiarem zmiany dampera w Glorce. Obecnie posiadany DHX 4 działa .... słabo.
Rozmiar mało popularny -> 222mm, a akurat jest na alledrogo CCDB w tym rozmiarze.
O damperze tym wiem tyle co i nic, ale już trochę poczytałem.
Sporo ludzie piszą, że duże znaczenie dla tego dampera ma przełożenie ramy i to czy jest ramą progresywną.
Mógłby się ktoś wypowiedzieć w temacie? Będzie to dobrze fungowało z Glorką?
I proszę od razu o namiary na serwisy robiące CCDB i zalewające takim olejem jak trzeba.
Pozdrower
: 09.08.2013 08:29:58
autor: GgG
Zawsze można coś nagrzebać z shimami i powinno być ok pod tą ramę ale to tylko teoretyzowanie. Serwis ogarnie Ci spider suspension (na fb są, na forum też jest kolega od tego).
: 09.08.2013 08:48:53
autor: motomysz
A to Spider Suspension znam, w poniedziałek jedzie do nich Foxik

: 09.08.2013 10:02:15
autor: MUSZEL
off_road miał w Glorce (co prawda tej starszej biało-niebieskiej) CCDB i był zadowolony. Generalnie siedzi chłopak w temacie. Wiem że ma też chyba 2 sztuki CCDB na sprzedaż. Zgadajcie sie modzi

: 09.08.2013 22:38:25
autor: nhp890
Ale off_road ma 241, także się nie zgadają. Chyba że w sprawie porady

: 10.08.2013 09:56:52
autor: off_road
Dokładnie 241mm
Z maestrem mega zgrywa się wersja coil. Dla tego, że mamy połączenie liniowego dampera z progresywną ramą. Przez co można mocno opierać się na HSC.
Ogolnie urywa dupę takie zestawienie jeśli chodzi o starą glorkę.
Nowa ma krzywą zbliżoną "odrobinkę" do sunday-a (progresja przechodząca pod koniec w degresję) co czyni ją bardzo podatną na przyjmowanie powietrzniaków w standardowej wersji.
Co do 222mm kwestia jednego tygodnia i mogę go mieć hehe
Jeśli chodzi o serwis wymagane jest posiadanie pompy próżniowej

W paru serwisach motocyklowych to już standard ceny wahają się od 150zł do 450zł.
Co do oleju w DB siedzi ohlins 14cSt w 40*C ale w PL do kupienia jest 15cSt w 40*C (chora cena niestaty) aż taki pro nie jestem aby odczuć różnicę 1cSt

mój jest takowym zalany i pełen luz. Fajne jest to, że serwis robi się co 2 sezony więc cenę pasuje dzielić przez 2
PS. Ten z allegro to wersja z 2009-2010. Ma regulatory z przed poszerzenia zakresu. łatwo poznać albo śrubokręt płaski albo krzyżak, ten drugi to już poszerzony zakres regulacji.
: 10.08.2013 10:59:41
autor: motomysz
Ciagle sie waham ... ccdb albo rocco.
Ccdb drozsze ale jest od reki, rocco tansze ale wez je kup.
Z rocco mam dobre doswiadczenia, znajomi z ktorymi jezdze podobnie.
Sklaniam sie ku rocco, bo szkoda mi juz kasy wywalac w tym sezonie na rower, a jeszcze kilka wydatkow sie szykuje... ale zobaczymy czy uda sie to kupic...
Dzieki za odpowiedzi !!
: 10.08.2013 13:33:48
autor: Soulforged
Dylemat pomiędzy ROCO a CCDB - tutaj właściwie nie ma dylematu

: 10.08.2013 15:37:52
autor: kubuspunxdh
powiem moze ja

marzocchi nie umiało robic damperów do tego roku :> roco to nieszczeliwy damper albo trafisz na sztuke która wymaga takiego interwału serwisowego ze masakra albo muli strasznie... ( wiadomo shim stack można zmienić ale konstrukcyjnie zeby on dobrze pracował trzeba by zbudować swojego pistona!) jak bym mial możlwość... CCDB ! :> pozdr.
: 10.08.2013 16:24:46
autor: motomysz
Wszystko to kwestia porównania i ew ustawienia dampera.
Miałem w Reignie ROCO i wspominam te 170mm jako dużo lepiej pracujące zawieszenie niż obecne 208mm w Glorce. A zawieszenie takie samo... tylko, że w Glorce jest DHX 4.0
Czy nie ma dylematu? Oczywiście, że jest .. jakieś 400 zł lekko licząc + przegląd po zakupie którego nie zrobie sam - najmniej 150 zł.
To troche tak jakby ktoś mi powiedział, że nie ma dylematu pomiędzy V10 Carbon a Duncon Cane Corso... no niby nie ma

: 10.08.2013 16:37:15
autor: off_road
Ale DB nie pójdzie za 400zł

Re:
: 10.08.2013 16:55:44
autor: kubuspunxdh
motomysz pisze:
Czy nie ma dylematu? Oczywiście, że jest .. jakieś 400 zł lekko licząc + przegląd po zakupie którego nie zrobie sam - najmniej 150 zł.
zestaw uszczelek do roco kolo ~360 zł ;| trochę sporo niestety cza o tym pamiętać od 2014 roku dla pocieszenia ma sie zmienić diametralnie podejście Marzocchi do rowerowej sceny :>
: 10.08.2013 17:18:56
autor: motomysz
http://www.ukbikestore.co.uk/product/14 ... e-kit.html
Ciekawe ile service kit do CCDB kosztuje
---
off_road ja mówie, że po sprzeedaży DHXa muszę dopłacić jakieś 400 zł do CCDB lekko licząc
Re:
: 10.08.2013 17:55:13
autor: kubuspunxdh
cena dotyczy tylko rocznika 2007 :P ! i tyczy sie tylko i wyłacznie modeli Roco Coil RC WC :>
Re:
: 10.08.2013 18:22:48
autor: off_road
motomysz pisze:
off_road ja mówie, że po sprzeedaży DHXa muszę dopłacić jakieś 400 zł do CCDB lekko licząc
Wybacz
Kurcze jeszcze mam rachunek za komplet do roco jak 3 lata temu stał 120zł

Re: Re:
: 10.08.2013 18:29:50
autor: kubuspunxdh
off_road pisze:motomysz pisze:
off_road ja mówie, że po sprzeedaży DHXa muszę dopłacić jakieś 400 zł do CCDB lekko licząc
Wybacz
Kurcze jeszcze mam rachunek za komplet do roco jak 3 lata temu stał 120zł

machnąłem sie sporo...

pozwolę sobie skopiować fargment @"Cześć,
Od 2008 cena detaliczna zestawu uszczelek to 240zł.
Pozdrawiam
#############
F.H. Gregorio "
Re: Re:
: 11.08.2013 12:24:27
autor: Włóczykij89
kubuspunxdh pisze:motomysz pisze:
Czy nie ma dylematu? Oczywiście, że jest .. jakieś 400 zł lekko licząc + przegląd po zakupie którego nie zrobie sam - najmniej 150 zł.
zestaw uszczelek do roco kolo ~360 zł ;| trochę sporo niestety cza o tym pamiętać od 2014 roku dla pocieszenia ma sie zmienić diametralnie podejście Marzocchi do rowerowej sceny :>
Co masz na myśli ze zmianą podejścia Marzocchi ??
: 11.08.2013 13:04:44
autor: MikiLcaa
Te nowe 'ósemki' mają być chyba niby rejsingowe

: 11.08.2013 14:52:37
autor: Włóczykij89
I to tyle ze zmian ?? Nic więcej ?? Myślałem, że będzie przełom z podejściem do klienta albo serwisem.