Strona 1 z 1
Zużycie łańcucha i kasety
: 09.08.2013 10:15:19
autor: MUSZEL
Witajcie.
Mam pewien dylemat. Posiadam komplet napędu: Sram PG-850 kaseta + PC-850 łańcuch, 8 biegów. Ostatnio przejechałem się do pobliskiego serwisu bo byłem ciekaw jak tam zużycie łańcucha w moim rowerze - po pomiarze tym "śmiesznym czymś" okazało się, że mój łańcuch jest mniej więcej w połowie zużycia (rozciągnięcia dopuszczalnego). Serwisant polecił wymianę łańcucha na ten moment, by kaseta jeszcze dłużej pożyła.
I teraz pytanie do was: czy kupić teraz nowy łańcuch, by przedłużyć żywotność napędu? Boję się że może nie zagrać to ze sobą i będzie przeskakiwać i strzelać, a narazie chodzi wszystko cud miód. Czy może nic nie robić i skatować do końca łańcuch i kasete?
Proszę o jakieś sensowne porady.
Pozdrawiam!
: 09.08.2013 10:31:07
autor: Killo
Wiem, że część osób (w XC na bank) po przejechaniu ustalonego dystansu/łańcuch się rozciągnie odpowiednio pakuje nowy łańcuch, jak przejadą tyle i tyle km/łańcuch tak samo się rozciągnie jak ten pierwszy. Zakładają ten pierwszy łańcuch i tak po kilka razy, aż zajadą napęd na ament, ale to po takim czymś masz do wymiany wszystko co ma kontakt z łańcuszkiem. Osobiście jeżdżę na jednym zestawie tak długo aż go nie zajadę i dopiero zmieniam.
: 09.08.2013 10:32:03
autor: motomysz
Kup łańcuch, załóż i zobacz.
Jeśli będzie przeskakiwać (serwisant jest w błędzie) to zakonserwuj łańcuch, do woreczka, i niech czeka na nową kasetę, a ty w tym czasie dojeżdżaj stary napęd

: 09.08.2013 11:08:05
autor: NorekO
Miałem podobną sytuację z shimano. Lańcuch w około połowie zużycia poszedł do woreczka, kaseta po wyczyszczeniu dostała nowy KMC i hula bez problemu. Poprzednio taki zabieg nie wyszedł, łańcuch skakał przy mocniejszym korbieniu ale to raczej z winy niższej klasy kasety
: 11.08.2013 07:47:44
autor: marcin0011
W XC niektórzy jeżdżą na 2-3 łańcuchy-licznik i zmiana co 1k km. Jak zajedziesz 3 łańcuchy do 50%, to zakładasz je spowrotem na przemian i zajeżdżasz cały napęd-tam to ma sens, bo w sezonie jak dużo jeździsz to spokojnie zrobisz 4-5 tys km. Możesz też zastosować przy napędzie 9biegowym łańcuch od 8 rzędówek-działa a kosztuje 35 zamiast 80 złotych i wtedy praktycznie możesz go zmieniać bardzo często bo to już są groszowe sprawy

no i zużyty (rozciągnięty) łańcuch szybciej obrabia ząbki na kasecie/blatach.
(nie polecane dla spalaczy wagowych bo waży z 40g więcej

)
Re:
: 11.08.2013 10:30:09
autor: MUSZEL
marcin0011 pisze:Możesz też zastosować przy napędzie 9biegowym łańcuch od 8 rzędówek-działa a kosztuje 35 zamiast 80 złotych i wtedy praktycznie możesz go zmieniać bardzo często bo to już są groszowe sprawy

ja mam napęd 8 rzędowy

chyba kupie i spróbuje zmienić, dzięki!

: 11.08.2013 11:03:30
autor: marcin0011
ku woli wyjaśnienia-odległość między zębami w zębatkach jest taka sama, różnica jest tylko w tym że 9 zębatek jest ciaśniej upakowane niż 8. Łańcuchy pod 9 biegów są węższe, ale jak nie jeździsz na przekosie to łańcuch ma wystarczająco zapasu. Sam założyłem łańcuch 8z parę dni temu, na sucho w domu nic się nie dzieje-testy będą dzisiaj albo najpóźniej za 2 dni

Re:
: 11.08.2013 13:05:54
autor: MUSZEL
marcin0011 pisze:ku woli wyjaśnienia-odległość między zębami w zębatkach jest taka sama, różnica jest tylko w tym że 9 zębatek jest ciaśniej upakowane niż 8. Łańcuchy pod 9 biegów są węższe, ale jak nie jeździsz na przekosie to łańcuch ma wystarczająco zapasu. Sam założyłem łańcuch 8z parę dni temu, na sucho w domu nic się nie dzieje-testy będą dzisiaj albo najpóźniej za 2 dni

wiem wiem, ale dzięki

i tak posiadam cały napęd na 8 także łańcuch na pewno będzie na 8

chyba że w przyszłości znajde tanio manetke prawą Srama na 9 rzędów, póki co mój Trigger X-5 lub X-7 (kurcze nie pamiętam) spisuje się bardzo dobrze od 5 lat

: 11.08.2013 17:34:54
autor: marcin0011
up: łańcuch 8rz na 9rz kasecie śmiga, trochę trzeba precyzyjniej regulować przerzutkę z tyłu tylko.