Strona 1 z 2
Manitou CIRCUS expert vs Rock Shox SEKTOR RL Solo Air
: 30.08.2013 21:53:10
autor: made07
jak wygląda konfrontacja tych dwóch amortyzatorów pod względem pracy, sztywności, wytrzymałości, awaryjności i serwisu ?? Jednym słowem co lepsze

Ceny podobne, a będę go używał na początki freerideu i lekki dirt.
: 01.09.2013 12:37:29
autor: Kloc3q
Nie ma co porównywać Circusa z Sektorem, Circus nie wyrobi w FR, a Sektor będzie za wyskoki do dirtu ; )
: 01.09.2013 14:25:11
autor: made07
sektor 130cm- nie jest aż tak za wysoko do lekkiego dirtu. A lekki dirt to miałem na myśli pumptracki i małe hapki (około 1m)- głównie stoliki. Przy 120 fajnie mi sie śmiga wiec 130 też powinno być git:)
Circus nie wyrobi w FR?- dlaczego? co w nim nie wyrobi??
Dlaczego nie porównywać sektora z cirusem? są w bardzo podobnej cenie, sztywna oś, 130-140cm skoku, jeden wspomagany powietrzem, drugi powietrzny, waga też w miare podobna- aż się prosi o fachowe porównanie i wybranie "tego lepszego".
pozdr
: 01.09.2013 16:53:28
autor: Impus
made07 130
cm to nawet do DH dużo za dużo

Obstawiałbym, że Circus więcej zniesie niż sektor, poza tym powinny mieć skrajnie różnie charakterystyki pracy. W końcu Sektor był projektowany pod kątem AM a Circus z przeznaczeniem do tyrania w dircie/streecie/slopie.
: 01.09.2013 19:05:12
autor: made07
https://www.canyon.com/_pl/mountainbike ... ab-reiter2
- dla mnie to jest rower do DH i ma on troche więcej skoku niż 130 cm :P z reszą nie ważne... wiem, co chce tylko nie wiem co kupić:)
To że sektor jest przeznaczony do AM, a Circus do dirtu/slope to wiem...
Jak jest z serwisem i awaryjnością w amorach Manitou ??? i jak wypada tu konkretnie Circus expert ??
Re:
: 01.09.2013 19:12:16
autor: KubaLa
Impus pisze:poza tym powinny mieć skrajnie różnie charakterystyki pracy.
I tutaj powinny się skończyć wszelkie rozważania

: 01.09.2013 19:21:02
autor: FRmaniak
Kolego weź do ręki miarkę, taką dłuuuuugą.
Znajdź na niej 130cm.
Teraz przypatrz się dobrze ile to jest.
Teraz otwórz spójrz jeszcze raz na ten rower z linku który podałeś.
Zastanów się jak konstruktorzy to zrobili że uzyskali prawie półtora metra skoku.
Jeśli wymyślisz jak to zrobić żeby ten widelec/rama miały po 130cm skoku i rower wyglądał tak jak teraz to jesteś geniuszem i dostaniesz za to nobla.
A jeśli coś ci nie będzie pasowało to otwórz zeszyt od matematyki, najlepiej pierwsza klasa szkoły podstawowej, tam gdzieś powinien być taki temat jak "jednostki miary"
Resztę rozkmiń sam
A tak poza tym to kumpel ma Circusa Expert 130mm i nie pracuje to jak taka sztywna dirtówka typu Dj3.
Oczywiście on jeździ na dużym ciśnieniu bo lata sporo, ale jak był nowy i go ustawialiśmy to po odpowiedniej regulacji działa to całkiem całkiem.
: 01.09.2013 19:26:47
autor: Impus
FRmaniak widać niektórym nawet czerwony kolor nie pomógl dostrzec o co chodzi

Nie mówię, że Circus będzie tylko tłumił pierdolnięcia a tak to zachowywał się jak sztywny wideł. Chodzi mi raczej o to, że generalnie (wiadomo wszystko w pewnym stopniu korygujemy regulacjami) to Circus będzie bardziej progresywny i i odporny na dobicie a mniej czuły niż Sektor
made07 zdecyduj do czego właściwie potrzebujesz widelec bo chcesz porównania amortyzatorów o zupełnie różnym przeznaczeniu. Sektor - AM, Trail, Circus - Dirt, Slope. Teoretyzując (bo niestety z żadnym do czynienia nie miałem) ludzie projektujący Sektora nie zakładali, że ktoś będzie na tym uczył się 360 czy innych rotacji i zapewne nie przygotowali go do przyjmowania bocznych strzałów w takim stopniu jak został do tego przygotowany Circus. Wszystko kwestia co chcesz właściwie robić na rowerze. Jak zamierzasz latać i katować triki to wg mnie zdecydowanie Circus.
: 01.09.2013 19:32:37
autor: made07
sorrry... pomyłka cm z mm, ale nie róbcie z pizd* jeziora, to zwykła pomyłka:P
: 01.09.2013 19:35:14
autor: Impus
Ja po prostu delikatnie i z przymrużeniem oka nasunąłem, że coś z jednostkami nie gra, a że szedłeś w zaparte to kolega wyżej wziął się za to nieco dobitniej;)
Re:
: 02.09.2013 13:48:05
autor: made07
Impus pisze:made07 zdecyduj do czego właściwie potrzebujesz widelec bo chcesz porównania amortyzatorów o zupełnie różnym przeznaczeniu. Sektor - AM, Trail, Circus - Dirt, Slope. Teoretyzując (bo niestety z żadnym do czynienia nie miałem) ludzie projektujący Sektora nie zakładali, że ktoś będzie na tym uczył się 360 czy innych rotacji i zapewne nie przygotowali go do przyjmowania bocznych strzałów w takim stopniu jak został do tego przygotowany Circus. Wszystko kwestia co chcesz właściwie robić na rowerze. Jak zamierzasz latać i katować triki to wg mnie zdecydowanie Circus.
W życiu nie chce katować żadnych grubych trików na grubych hopach.
Nie będę się kategoryzował bo lubię pośmigać i w FR i w lekkim dircie, czyli- pumptracki, nie duże stoliki/hopki.
Teraźniejszy amor też nie jest stworzony do FR ani do dirtu a jakoś do tej pory nic nie pękło :P
Ale podsumowując: Circus będzie miął lepszą wytrzymałość. A jak będzie z serwisem i awaryjnością??
Wiem że serwis RS-ów jest dosyć prosty i nie mają skłonności do psucia się.
: 02.09.2013 16:07:13
autor: FRmaniak
Do głowy przychodzi mi Rs Pike.
Dobierasz sprężynę tak żeby amor dobrze pracował w Fr ze skokiem 140mm.
Lecisz na Dirt i ustawiasz skok na 95-100mm, a jak będzie za miękki lub twardy to bawisz się kompresją/ciśnieniem i tak naprawde możesz uzyskać to czego chcesz od amora.
: 02.09.2013 18:53:33
autor: made07
od zawsze chciałem Pike ale nie mieści się on w moim budżecie. Jedynie jaki znalazłem to za 2500 zł. mój budżet to 1500 zł. Zależy mi na nowym sprzęcie.
http://www.bikeinn.com/rowery/rock-shox ... urn/7650/p
chyba że zna ktoś jakiś sklep gdzie można go dostać taniej ??
: 02.09.2013 19:05:34
autor: FRmaniak
: 02.09.2013 19:20:14
autor: made07
też o 500 zł za dużo:/
: 02.09.2013 19:23:36
autor: made07
a tak w ogóle to produkują jeszcze Pike ???
: 02.09.2013 19:25:39
autor: FRmaniak
Przez kilka lat nie produkowali, a teraz od 2013 albo 2014 wznawiają produkcję
: 02.09.2013 21:21:47
autor: Impus
Przy czym nowy Pike to już całkiem inny amortyzator, skok 140-160, chyba grubsze golenie, oś 15mm itp
: 02.09.2013 22:03:05
autor: FRmaniak
I do tego pod koła 27,5. To jest jakaś plaga, wszystkie fajne sprzęty zamieniają się w enduro na kołach 27,5".