Last 204 - 2014

ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Last 204 - 2014

Post autor: ArthurGreen »

Ciekawa propozycja. Komplikacja jedno-zawiasu i jego linków na poziomie scotta ;)

http://vimeo.com/53545292

http://www.last-bikes.com/products/comp ... -2014.html

Obrazek

Obrazek
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
diskordia
Posty: 1847
Rejestracja: 06.05.2004 08:42:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: diskordia »

calkiem ładny. +3kg błota na tłoku dampera
Jarell20
Posty: 336
Rejestracja: 01.09.2010 11:17:55
Lokalizacja: Czaniec
Kontakt:

Post autor: Jarell20 »

śliczny:O
http://patrykfr.pinkbike.com/

https://www.instagram.com/kolek_czc?igsh=ZW84MnIyYmpvZmE0
wojtasu
Posty: 3540
Rejestracja: 16.04.2008 12:50:13
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Katowice
Kontakt:

Post autor: wojtasu »

Wersja Sl - ok. 19.000 PLN
Wersja Race - ok.15.000 PLN
Wersja Flow - ok. 12.000 PLN
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Arturze wiesz, że Scott i to maja tyle samo elementów co np. DHR z 2007 roku? Tylko wyglada inaczej wiec wszyscy komplikacje zakładają ;)
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Tak czy siak, grawitacja wraca do korzeni. Zauważcie, że ostatnimi czasy królują "rozsadne" jedno-zawiasy. Zmieniło się projektowanie i doszły nowe technologie i pomysły, no i okazało się, ze wystarczą 2 solidne łożyska by system działał poprawnie, był trwały i skuteczny.. w MX od lat w tej kwestii nic nie zmieniaja ;)
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Post autor: motomysz »

Tak,tylko zauważ, że np w MX waga nie ma znaczenia w zasadzie. Więc mocowanie takiego dampera można zrobić potężne i tym samym niewrażliwe na siły, które będą na nie działały.
W rowerówce wszystko dąży do tego aby mocowania dampera nie były połączone np.z dolną rurą tylko były na osiach obrotu, albo linkach (pływający damper) stąd taka komplikacja.
Rama którą tutaj pokazałeś to właśnie podręcznikowy przykład - przekombinowany 1 zawias, po co ? Ano po to, aby damper był mocowany do osi obrotu i linka a nie do rury i wahacza bezpośrednio.

PS. Nazwa "OSTATNI" raczej słabo trafiona ;)
rafal.zwdh
Posty: 470
Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
Kontakt:

Post autor: rafal.zwdh »

Aczkolwiek tu damper wygląda jak by nie był mocowany do osi obrotu tylko kawałek bardziej za osią obrotu na wahaczu
i to mnie zaciekawiło:
Obrazek

EDDIE
Posty: 439
Rejestracja: 30.04.2004 21:11:08
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: EDDIE »

Co do MX, to jest takie samo parcie no obniżanie masy jak w rowerach.

Natomiast zastanawia mnie czy ten LAST nie będzie mocno kopać korbą ?
http://www.pinkbike.com/photo/4852398/
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Re:

Post autor: ArthurGreen »

EDDIE pisze:Co do MX, to jest takie samo parcie no obniżanie masy jak w rowerach.

Natomiast zastanawia mnie czy ten LAST nie będzie mocno kopać korbą ?
S. Pivota nie ma, dosc wysoko umieszczony p. obrotu. Sa duże szanse dostać po nogach. Radacza F1 potrafi kopać nawet z rolką.
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Post autor: motomysz »

Zaraz Wam tu forumowi eksperci powiedzą, że kopanie korbą to mit... :)
Ja się o tym dowiedziałem jak napisałem ze Orange 223 kopie ... wiec ostrożnie ;)
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Filip, nawet ostatnio na uciagu z Ojcem rozmawialismy o tym. Jego DW nie "kopie", kiedy przy Sancie SS i jej vpp potrafilo dac po nogach.
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
off_road
moderator
Posty: 3532
Rejestracja: 09.06.2006 07:02:09
Lokalizacja: Rymanów
Kontakt:

Post autor: off_road »

Czy przekombinowany nie koniecznie :) Do przedniego trójkąta ogon jest mocowany tylko w 2 miejscach a damper sobie pływa między górnym linkem a dolną belką.

Fajna sprawa bo uciekli z napręzeniami z paru punktów do dwóch :) Co mocno ułatwia projektowanie.

Co do MX Eddie dobrze prawi tam też się walczy i to ostro o wagę. Ale... pamiętajcie o jednej znaczącej różnicy :) W moto mamy silnik a przełożenie między wałkiem zdawczym a kołem jest stałe. U nas zależnie od biegu zmienia się, do tego mamy bujające pedałowanie czego w moto po prostu nie ma więc prosta konstrukcja się sprawdzi.

W moto głównym problemem jest opracowanie kątów i punktów obrotu tak aby zapobiec przysiadaniu ogona przy odwijaniu manetki :)

Obrazek

Obrazek
Ohlins RS Elka DT Marzocchi AvA DSP WP Showa KYB

Serwis:
www.fb.com/BFGsuspension
motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Re:

Post autor: motomysz »

ArthurGreen pisze:Filip, nawet ostatnio na uciagu z Ojcem rozmawialismy o tym. Jego DW nie "kopie", kiedy przy Sancie SS i jej vpp potrafilo dac po nogach.

Ale nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś, ja rozumiem to zjawisko, jestem go świadomy i doświadczałem go potężnie jak miałem Treka Session 77. Mówię tylko, że są tu ludzie, którzy twierdzą, że to jest mit :)
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: ArthurGreen »

motomysz pisze:
ArthurGreen pisze:Filip, nawet ostatnio na uciagu z Ojcem rozmawialismy o tym. Jego DW nie "kopie", kiedy przy Sancie SS i jej vpp potrafilo dac po nogach.

Ale nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś, ja rozumiem to zjawisko, jestem go świadomy i doświadczałem go potężnie jak miałem Treka Session 77. Mówię tylko, że są tu ludzie, którzy twierdzą, że to jest mit :)
No wlasnie. Idealnego systemu nie ma i nie bedzie. Chyba, ze z gearboxem lub piasta z biegami.. Ale i tak jest postep wielki. Pamietam jak w moim Hotchili przy ustawieniu na 250 skoku, ladowalo po nogach. Wsiąść na to, to wręcz wypadało mieć koniuszego który ręki paniczowi użyczy.
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
motomysz
moderator
Posty: 2254
Rejestracja: 29.04.2004 21:58:29
Kontakt:

Post autor: motomysz »

http://www.rower.com/images/testy/hot-c ... h/full.jpg

Bardziej od tego jak ten rower wygląda przy obecnym sprzęcie przeraża mnie tylko to jaki kiedyś był orgazm na widok tego :) W ogóle ... kto to miał ... kogo było na to stać ...
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

No miałem, nawet identyczny rollercoaster miałem, tylko z monsterem z przodu. OT sie robi, ale co tam ;)

Obrazek

ale byla koza:

Obrazek
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re:

Post autor: Spaced »

motomysz pisze:Tak,tylko zauważ, że np w MX waga nie ma znaczenia w zasadzie. Więc mocowanie takiego dampera można zrobić potężne i tym samym niewrażliwe na siły, które będą na nie działały.
W rowerówce wszystko dąży do tego aby mocowania dampera nie były połączone np.z dolną rurą tylko były na osiach obrotu, albo linkach (pływający damper) stąd taka komplikacja.
Rama którą tutaj pokazałeś to właśnie podręcznikowy przykład - przekombinowany 1 zawias, po co ? Ano po to, aby damper był mocowany do osi obrotu i linka a nie do rury i wahacza bezpośrednio.

PS. Nazwa "OSTATNI" raczej słabo trafiona ;)
W MX nie masz kopania w korby wiec mozna punkt obrotu umieszczać wysoko bez problemu ;)
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

W MX nie masz kopania w korby wiec mozna punkt obrotu umieszczać wysoko bez problemu ;)
Czytaj Norbar wczesniej. Nie mozna dowolnie. Przy odkreceniu manetki, zawias może Ci się usztywnić, lub dupa Ci "zanurkuje" tak, że będzisz jechał jak ślizgaczem. Nie ma dowolności. Silnik jak i mięśnie generuje moc.. No nie ?
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości