Strona 1 z 1
Fox Talas - cena naprawy
: 13.10.2013 19:15:48
autor: mielonkaZjelonka
Witajcie
Wiecie może ile orientacyjnie kosztuje u Dodka naprawa regulacji skoku w talasie?
Pozdrower
Re: Fox Talas - cena naprawy
: 13.10.2013 19:26:07
autor: kubuspunxdh
mielonkaZjelonka pisze:Witajcie
Wiecie może ile orientacyjnie kosztuje u Dodka naprawa regulacji skoku w talasie?
Pozdrower
masz najdroższy z możliwych amortyzatorów ze stajni foxa z najbardziej skomplikowana a jednocześnie prosta konstrukcją i chcesz to po łebkach i po kosztach naprawiać.... sprzedaj ten amor...napisałem tylko i wyłącznie dla twojego dobra... sylikonowe uszczelnienia nie zawsze da sie zamienić na "zwykłe o-ringi" bo to właśnie boli Twój system, swoją droga... pytasz na forum a nie lepiej bezpośrednio ?
: 13.10.2013 19:28:05
autor: mielonkaZjelonka
Dodek nie odpowiada

Pytam się, bo nie wiem czy to opłacalne wogóle...
Re:
: 13.10.2013 19:45:31
autor: kubuspunxdh
mielonkaZjelonka pisze:Dodek nie odpowiada

Pytam się, bo nie wiem czy to opłacalne wogóle...
opłacalne

poczekaj dzielnie tak jak i my on tez pewnie nie nudzi się

koniec sezonu ! naprawiać opłaca sie o ile ktoś miał spore doświadczenia z tym systemem bo nie jest to robota dla amatora (bez urazy dla innych serwisów sa na pewno lepsi

) czemu ? odpowiem sa tam cuda ! miedzy innymi takie
http://www.pinkbike.com/photo/9704275/ przy czym to główny element całego systemu... zapewne u Ciebie jest problem z sylikonowymi uszczelnieniami systemu koszta sa nie małe ( koszt zestawu do naprawy tłumika tallasa i tutaj nie ma ustępstw ! )
: 13.10.2013 19:55:08
autor: mielonkaZjelonka
Dzięki

Poszukałem troche na zagranicznych forach i wygląda na to że mój problem polega na "rozkalibrowaniu" otworów w module talas, przez co fox fluid tam pzreciekł i z tąd całe zamieszanie :/
: 13.10.2013 20:29:21
autor: kubuspunxdh
kalibrowanie talasa to naprawdę wyzwanie ! jeżeli nie trzyma ci skoku to wina uszczelnień. kalibracja tyczy sie jego różnic pomiędzy poszczególnymi położeniami, wiem bo kalibracje przeprowadzałem nie raz... olej smarująco-uszczlniajacy nie ma tutaj większego znaczenia chyba ze przekroczył wartość powyżej 3mml na segment moim zdaniem brak regulacji skoku to wina uszczelnień i bynajmniej nie pewien brać sie za to ktoś kto tego nie robił i nie zna schematu do ustawiania pierścienia ustalającego! powiedz możne czego sie tyczy kłopot

: 14.10.2013 09:53:45
autor: mielonkaZjelonka
Zacznę od tego że jest to Talas 32 Rl z 2010 140mm-120-100

Przy ustawieniu na 120 ma skok ok 130, a przy 100 utrzymuje 130, lub 14.
Poza tym amortyzator działą normalnie.
Re:
: 15.10.2013 07:13:24
autor: kubuspunxdh
mielonkaZjelonka pisze:
Przy ustawieniu na 120 ma skok ok 130, a przy 100 utrzymuje 130, lub 14.
Poza tym amortyzator działą normalnie.
moim skromnym zdaniem wizyta w porządnym serwisie to na dzień dobry, do tego zakup rozszerzonego zestawu naprawczego do systemu tallasa, spróbuj przełączyć na skok 120 i po naciśnięciu poniżej 120mm przy powolnym puszczaniu powinieneś odczuć miejsce gdzie amortyzator próbuje sie zatrzymać na skoku 120 ale po puszczeniu dźwiga sie dalej

to potwierdzi moje przypuszczenie o naprawie tłumika powietrznego ze zmiana skoku