Strona 1 z 2

Niezlokalizowany luz na zawieszeniu, Commencal V2

: 17.10.2013 10:02:45
autor: foster
Witam, mam ramkę Commencal. V2 2011 i mam mały problem. Nie mogę uporać się z niezlokalizowanym luzem na zawieszeniu. Problem pojawia się jak przytrzymam tylne koło i zacznę ruszać siodłem w górę i w dół jest wyczuwalny mały luz, w płaszczyźnie pionowej. Trudno go zlokalizować. Wymieniłem wszystkie łożyska,poskręcałem wszystko na maxa, wymieniłem tulejki ślizgowe w damperze i nic. Problem dalej jest. Proszę o pomoc bo już trochę mnie to zaczyna denerwować, a bezsilność jest najgorsza. Pozdrawiam

: 17.10.2013 10:22:00
autor: diskordia
czasami przykrą konsekwencją zaniedbania - są rozbite gniazda śrub w ramie.
skoro wszystkie elementy masz wymienione? to nic innego nie przychodzi mi do glowy

: 17.10.2013 12:56:37
autor: Hazzelnut
może siodełko masz niedokręcone? :D

: 17.10.2013 13:09:47
autor: off_road
No to prosisz kogoś o "machanie" siodłem.

Teraz po kolei każdy punkt obrotu od oczek dampera przez wszystkie łożyska wahacza badasz palcem i wyjdzie gdzie jest luz ;)

: 17.10.2013 13:15:46
autor: foster
Niestety jak złapie za ramę to dalej problem się pojawia, jak ruszam i podkładam palce pod wszystkie śruby wydaje się że nigdzie nie ma luzu, a jednak jest. Tulejki wymieniałem i dorabiałem w proshoxie, więc wątpię aby się pomylili. Co prawda szerokość tulejek montażowych rc4 dla tej ramy to 22,2 mm, a mi zrobili na niecałe 22, ale to chyba nie w tym tkwi problem.

: 17.10.2013 13:59:35
autor: off_road
Skoro luz jest to słabo badasz ;)

Sprawdź jeszcze raz z pomocą drugiej osoby łącznie z nowymi tulejkami ;)

: 17.10.2013 14:42:25
autor: xprot
stawiam zlotowke, ze to tuleje dampera., jak kolega wyżej.

: 17.10.2013 14:55:13
autor: foster
Kurcze ale wymieniłem na nowe. Zrobię tak wyciągnę damper wkręcę go w imadło i posprawdzam

: 17.10.2013 15:19:03
autor: off_road
Po co tak robić skoro luzy mogą być wszędzie :)

Jedna osoba szarpie druga sprawdza. W pojedynkę taki luz ciężko będzie zlokalizować ;)

: 17.10.2013 15:21:31
autor: foster
Oki wrócę do domu i przetestuje wszystko jeszcze raz, póki co dzięki wielkie.

: 17.10.2013 19:42:43
autor: diskordia
możesz w miejsce dampera zainstalować jakiś płaskownik lub listwę na sztywno, powinno być łatwiej namierzyć ruch ,jeżeli występuje na linkach lub łożyskach

: 17.10.2013 20:55:24
autor: marudny
Samemu damperowi bym się przyjrzał... Minimalny skok jałowy tłoka może dawać efekt stukania w sytuacji którą opisujesz. Niektóre typy tak mają i podczas jazdy jest się tego nie odczuwa (np. Vividy do modelu 2014). Można to wyczuć kładąc palec na tłoku przy samej uszczelce.

Może to też być pierwsza oznaka poluzowania na gwintach tłoka (ucho, piston). :twisted:

: 17.10.2013 22:06:10
autor: GrzesiekDH
damper masz sprężynowy rozumiem? sprawdź dokręcenie sprężyny tą nakrętką, u kolegi też mieliśmy takie szukanie, zmiana tulejek też nie pomogła, okazało się, że była calkiem rozdupcona ta nakrętka i ona spowodowała mały ale irytujący luz, a jeśli nie to pozostaje tylko szukanie

: 17.10.2013 22:41:19
autor: GgG
Może coś źle poskładałeś, brakuje podkładki między ramą a łożyskiem i już coś mu nie gra. Tuleje jak dawałeś nowe to zmieniałeś też panewki?

: 18.10.2013 06:43:41
autor: foster
Więc tak Panowie, posprawdzałem wszystko jeszcze raz, testowo zmieniłem tulejki ślizgowe na próbę, dokręcałem springa i niestety luz dalej był. Co do składania ramy po wymianie łożysk wzorowałem się na spec. technicznej producenta :http://www.commencal.com/web_bicycles/t ... 011_en.pdf
strona 16. Jestem prawie pewien że za ten luz odpowiada chyba stalowa tuleja ślizgowa na tylnym trójkącie, przy głównej śrubie, http://www.commencal-store.co.uk/PBSCPr ... D=12502188 Tylko tam jest wyczuwalny jakikolwiek ruch. Co ciekawe nie ma go na nakrętkach od śruby w stosunku do ramy tylko po przyłożeniu palca własnie w tym miejscu na tylnym trójkącie w stosunku do przedniego. Pewnie czeka mnie wymiana wyżej wymienionej części. Jest jeszcze opcja wymiany samej śruby: http://www.commencal-store.co.uk/PBSCPr ... D=12502594, ale jak widać 280 zł za powyższy komplet nie moje. Innych pomysłów nie mam.

: 18.10.2013 07:01:53
autor: off_road
Jeśli czujesz ruch to gratulacje udało Ci się zlokalizować ;)
szkoda, że naprawa kosztowna. Nie rozważasz dorobienia tego elementu?

: 18.10.2013 07:33:23
autor: foster
Myślałem nad tym, tylko tak nie wiem jak wygląda początkowo ten element, bo wychodzi na to że mój jest zużyty, co prawda można zrobić do dokładnej średnicy śruby, ale nie wiem czy Ktoś by się tego podjął, a ja mam kogoś takiego. Wszyscy tokarze których znam, mogli by mieć z tym problem:)

: 20.10.2013 11:20:30
autor: foster
A czy ktos z posiadaczy commencala v2 mial taka przypadłość jak ja albo wymienial powyżej wskazane tuleje slizgowe od głównego mocowania tylnego wahacza?

: 05.11.2013 23:09:34
autor: foster
Witam wszystkich. Problem rozwiązany, wymieniłem tulejki o których wspominałem powyżej, skręciłem na maxa i luz znikł. Dzięki wszystkim za pomoc i rady. Pozdrawiam