Strona 1 z 1
RS SEKTOR Solo Air 20mm vs RS REVELATION Dual Air 15mm
: 20.10.2013 17:34:16
autor: made07
witam!
W co lepiej wejsc- rock shox sektor 2014 solo air, pod oś 20 mm czy w rock shox revelation 2012 dual air, pod oś 15mm??
Chodzi mi konkretnie o to czy praca revelationa będzie na tyle lepsza, żeby na jej rzec zrezygnowac z większej sztywności która jest w sektorze ?
: 20.10.2013 17:37:50
autor: GgG
Ile kosztują, jaki mają skok, trochę więcej informacji potrzeba. Jakie konkretne modele?
: 20.10.2013 18:42:47
autor: made07
rock shox Eevelation RCT3 Dual Air [2012] 1850 zł
skok: 120- 150mm
sprężyna powietrzna dual air
tłumienie: Motion Control DNA RCT3
golenie górne z anodowanego aluminium serii 7000
golenie dolne z magnezu
korona z kutego aluminium 6066
oś Maxle Lite 15mm
rura sterowa 1 1/8"
waga 1650 g
Sektor RL Solo Air [2014] 1650 zł
skok: 130- 150mm
sprężyna powietrzna solo air
tłumienie: Motion Control
golenie górne z anodowanego aluminium serii 7000
golenie dolne z magnezu
korona z kutego aluminium 6066
oś Maxle Lite 20mm
rura sterowa stożkowa (tapered) 1,5" - 1 1/8"
waga 1850 g
: 20.10.2013 19:17:57
autor: brooce
W sumie ostatnio podobne pytania mnie nachodzą, lecz na pewno nie zrezygnuję z dual-air. Stąd pytanie - czy da się wymienić sprężynę powietrzną w sektorze na tę z RVL? Ktoś rozbierał może tego amorka i wie jak to w środku wygląda?
: 20.10.2013 19:58:05
autor: made07
a możesz powiedziec dlaczego nie zrezygnujesz z dual air??
czy dual ari na prawdę jest "taką fajną rzeczą" ??
jaka jest różnica między dual air a solo air ?? oczywiście w praktyce i w teorii

: 20.10.2013 21:00:30
autor: brooce
W obu przypadkach masz dwie komory powietrzne, jedna (główna) odpowiada za twardość, druga (negatywna) za czułość - tak w skrócie

W solo air automatycznie ustawia Ci się podobne ciśnienie w obydwu (pompujesz tylko jedną), w dual air możesz dobrać ciśnienia niezależnie.
Dlaczego nie chcę rezygnować z dual-air? Bo dając odpowiednio duże ciśnienie do komory negatywnej mogę "zassać" amorka i tym samym zmienić skok, nie posiadając żadnych drogich (skomplikowanych? sam nie wiem) systemów jak 2step air czy inne. Dodatkowo, przy tak obniżonym skoku na 100mm i dużych ciśnieniach bardzo odpowiada mi praca amorka (pierwsza połowa skoku miękka i przyjemna, potem się mega utwardza), jakiej nie mogłem uzyskać mając amora z solo-air. Osobista preferencja, po prostu mega polubiłem ten system

: 20.10.2013 21:34:20
autor: made07
kuszący ten dual air

a jak jest ze sztywnością osi 15mm oraz 20mm w amorkach rock shoxa? duża jest różnica??
: 20.10.2013 21:41:52
autor: GgG
Dual jest fajny jak właśnie chcesz mieć połowę dostępnego skoku, bo tak to jest dupny, Solo też nie jest doskonały ale moim zdaniem (moim podkreślam

) jest lepszy. Miałem revelationa w solo jak i dual air i wybieram tego pierwszego. co do pracy to sektor na tym tłumiku będzie działać bardzo dobrze, do tego oś 20mm, nowszy wypust - mnie to bardziej przekonuje. Do tego masz sprawdzony tłumik konstrukcji cepa, nie do zepsucia.
: 21.10.2013 09:26:17
autor: Spaced
Jak chcesz dobra prace to nie myslales o nowym Pike? Bo podobno praca mega. Ew. po taniosci uzywki 44 rc3 ti mozna kupic (za 1k spokojnie da sie w stanie igła). Praca super chociaż troche mniej sztywne od Reve i Sektora. A oba amory RSa wbrew pozorom podobne sztywnoscia są.
: 21.10.2013 11:37:18
autor: made07
nowy pike kosztuje 3500 zł- troche za dużo.
A używek wole omijać. W moim budżecie spokojnie mogę kupić nowego Sektora czy Reve- spokuj ducha najważniejszy

: 21.10.2013 11:44:03
autor: Spaced
Czasem to amory wyjete z rowerów czy prawie nie jezdzone. Jak kupujesz od jakiegos znanego w społeczności endurowca to nie jest niebezpiecznie.
: 22.10.2013 02:03:11
autor: made07
jeśli chodzi o demontaż to jak najbardziej, ale znanych endurowców nie znam, wiec używki będą omijac:) chyba że ktoś z uprzejmych kolegów trafi na jakiś okaz godny polecenia to oczwiście jest zainteresowany

: 22.10.2013 18:50:22
autor: brooce
Dual jest fajny jak właśnie chcesz mieć połowę dostępnego skoku, bo tak to jest dupny, Solo też nie jest doskonały ale moim zdaniem (moim podkreślam ) jest lepszy.
Mogę mieć spaczone pojęcie dotyczące dobrej pracy przez jazdę na twardym amorze więc tu dyskutować nie będę, ale przecież dual-air'a da się ustawić identycznie co solo-air, czyż nie? Więc skąd różnica?

: 22.10.2013 21:46:04
autor: GgG
Bo w dualu albo ustawisz odpowiedni sag i masz wtedy za twardy amortyzator, albo miękki z sagiem ponad 50%. Dlubałem naprawdę długo z ustawieniami i nie dałem rady osiągnąć kompromisu (revelation 130mm z 2007r, taka większa reba). A co do doskonalszych sprężyn powietrznych to np w dorado gdybym nie wiedział co jest środku to dałbym sobie obie rece uciąć, że siedzi zwyczajna sprężyna. Nie ma jakiś progreswyności, nie jest liniowy, nie ma dzikich akcji z twardością albo ustawieniem sagu, po prostu działa tak jak powinien.
: 25.10.2013 00:12:11
autor: made07
a jak przy sektorze i revelation wypadł by Fox Talas 32 FIT RL ???