Strona 1 z 2
Avid Code... Czy warto?
: 08.11.2013 20:21:24
autor: lukasek0
Witam! Proste pytanie

Czy warto?
http://rowerowy.com/sklep/czesci/hamulc ... /prod/code
Chce zakupić ten hamulec na przód i tył. Jeżdzę fr i dh. Co myślicie? Jakieś alternatywy w tej cenie?
: 08.11.2013 21:31:43
autor: MLYNoBIKER
: 08.11.2013 22:08:19
autor: diskordia
możesz sobie chcieć - skoro już ich nie ma.
ze 3 tyg. temu była wyprzedaż i stare cody były po 370pln. wcale mnie nie dziwi że zostały wyprzedane.
mlynobiker. a czemu autor miałby dopłacać do hamulca,który nie ma modulacji? tylko dlatego że jest nowszy? ładniejszy?
: 08.11.2013 22:26:32
autor: MLYNoBIKER
@diskordia
Zaproponowałem dopłacić ponieważ słyszałem wiele kiepskich opini o starych code, sam mam nowe i uważam że są super i je jak najbardziej polecam. Nie wiem ile na nich jeździłeś, ja nie odczułem braku modulacji...
Re:
: 08.11.2013 23:39:24
autor: nhp890
diskordia pisze:mlynobiker. a czemu autor miałby dopłacać do hamulca,który nie ma modulacji? tylko dlatego że jest nowszy? ładniejszy?
Od kiedy Code R nie mają modulacji? Nie zauważyłem niedoboru, a mam okazję często na nich jeździć. Dodam że nie jestem fanem Avida i ogólnie jestem raczej na nie, ale takie gadanie jest bez sensu.
: 08.11.2013 23:47:10
autor: MLYNoBIKER
Po złych doświadczeniach z wszelkimi juicy i miłością do hope też byłem na nie, ale okazały się super, fakt że jak na moją wagę są strasznie strasznie mocne, ale do wyczucia, nie to co saint który właśnie według mnie nie ma modulacji.
: 09.11.2013 00:20:00
autor: lukasek0
W takim razie lepiej szukac tych codów w iiny sklepach czy szarpnac sie na cos takiegio:
http://rowerowy.com/sklep/czesci/hamulc ... d_elixir_9
: 09.11.2013 10:40:27
autor: djwiocha
W teorii możesz kupić te 2 nowe Code na tył i w jednym skrócić przewód, bo z tego co widzę to tylne są dostępne. Dodatkowo jak miałbyś jeszcze zniżkę stałą jakąś na rowerowym to mógłbyś je mieć jeszcze taniej i by ci się za skrócenie przewodu zwróciło.
Odnośnie starych Code'ów to ja mam te chyba najstarsze bo z 2006 (te szare) roku i póki co działają świetnie, ale poprzedni właściciel raczej średnio o nie dbał i dlatego będę robił im serwis w zimę. Ale jak dla mnie to mają spoko siłę i modulację.
: 09.11.2013 11:07:34
autor: Szakall
nie wiem jak te nowsze, ale cody 5 to porazka, uszczelki na tloczkach co chwile puszczaja plyn. moj od nowosci, po pierwszym miesiacu jazdy juz sie pocil. jego praca zalezy niemalze od warunkow atmosferycznych, jesli jest cieplo to dziala dobrze, ale jak zrobi sie chlodno i wilgotno to przestaje dzialac

hamulec zagadka
: 09.11.2013 11:34:45
autor: krylos
Dokładnie tak jak to Mlyno powiedział, dołóż tą setunie i bierz Rki, miałem i były prze zajebiste, modulacji jak i z siłą zawsze było bajecznie. W tych starych Codach padały uszczelki. Teraz mam nowe Codziaki i są w p*te!

Mimo wielu złych opini o Avidach nie zraziłem się i teraz nie żałuję

: 09.11.2013 12:16:36
autor: lukasek0
Czemu miałbym dokładać 100 na niższy model?

Może warto dołożyć do Shimano Saint m820?
Re: Re:
: 09.11.2013 13:29:54
autor: diskordia
nhp890
odchylanie klamki to nie modulacja. podobnie jak juicy5 code5 i inne budżetowe wersje ,code r nie posiadają tej regulacji i nigdy nie posiadały. mimo tego że często masz okazję na nich jeździć,może po prostu nie potrafisz odróżnić code od code r ??
: 09.11.2013 15:52:08
autor: MLYNoBIKER
diskordia
Tobie chodzi o brak regulacji modulacji czy o brak modulacji?
Bo my nie mówimy o regulacjach tylko o działaniu hamulca.
Re:
: 09.11.2013 16:29:14
autor: diskordia
MLYNoBIKER pisze:diskordia
Tobie chodzi o brak regulacji modulacji czy o brak modulacji?
Bo my nie mówimy o regulacjach tylko o działaniu hamulca.
możesz mi to wyjaśnić? bo dla mnie to jedno i to samo.
Re: Re:
: 09.11.2013 17:49:25
autor: MUSZEL
diskordia pisze:MLYNoBIKER pisze:diskordia
Tobie chodzi o brak regulacji modulacji czy o brak modulacji?
Bo my nie mówimy o regulacjach tylko o działaniu hamulca.
możesz mi to wyjaśnić? bo dla mnie to jedno i to samo.
przy braku regulacji masz ustawioną pewną wartość madulacji na stałe, nie możesz jej regulować, proste.
To tak jak byś na damper typu Fox Vanilla (bez żadnej regulacji prócz naprężenia wstępnego) powiedział, że nie ma tłumienia powrotu i kompresji. A ma, tylko nie da się ich regulować. Myślałem, że jesteś na tyle doświadczonym forumowiczem, że ogarniasz takie podstawy.
: 09.11.2013 18:28:35
autor: diskordia
a ja myślałem, że jednak słownik wyrazów ma pierwszeństwo nad domysłami forumowiczów.
''Modulacja – samorzutna lub celowa zmiana parametrów".
a skoro zmiana, to ustawiona stała wartość nie spełnia tych wymogów.
idąc twoim torem, można by powiedzieć że każdy amortyzator ma wszystkie systemy kompresji - tylko brak mu regulacji ustawień.
: 09.11.2013 18:43:58
autor: pasior
Ręce mi opadly... ''Modulacja – samorzutna lub celowa zmiana parametrów" -owszem ale tym parametrem jest sila hamowania a "zmieniana" jest ona przez Twoj nacisk na klamke!
: 09.11.2013 19:01:38
autor: diskordia
ręce ci opadły, w jakim sensie?
nie zgadzasz się z definicją ze słownika j.polskiego?
modulacja poprzez zmianę siły nacisku na łapę? dobre-bardzo dobre
ulegam pod takimi argumentami-są nie do obalenia.
faktycznie każdy hamulec ma modulację-choć nie każdy ma regulator.
eureka
: 09.11.2013 19:29:59
autor: djwiocha
Dobra to może coś wytłumaczę.
Po pierwsze to nie ma takiej regulacji jak regulacja modulacji w tych ani innych Code'ach czy Juicy. To co tam jest to jest regulacja Pad Contact co łatwo sobie przetłumaczyć na "regulacja punktu styku klocków z tarczą" nie ma to żadnego bezpośredniego wpływu na modulację. Regulacja ta odbywa się poprzez częściowe wepchnięcie tłoczka w cylinder tak więc hamulec jest w takim stanie jakby była lekko wciśnięta klamka, ale nie jest wciśnięta (tak rozbierałem i widziałem, pokrętło i ślimak). Powoduje to że musimy wcisnąć mniej żeby klocki złapały. TO NIE JEST MODULACJA HAMULCA!
Po drugie, modulacją nazywa się zdolność hamulca do dokładnego dozowania siły hamowania zależnie od woli użytkownika. Brak modulacja to tzw. działanie 1-0, albo hamuje na pełnej kurwie, albo wcale. Kompletny brak modulacji nie istnieje. Mówiąc bardzo uproszczonym językiem. hamulec o dobrej modulacji łatwo jest nam wyczuć.
Po trzecie. Pokrętło Pad Contact ma pośredni związek z modulacją hamulca, ale to tylko dlatego że modulacja ma ścisły związek zarówno z umiejętnościami ridera jak i jego preferencjami odnośnie ustawienia klamki. Dlatego może się wydawać że hamulec lepiej jest wyczuć w jednej pozycji a w drugiej pracuje 0-1.