Strona 1 z 2
Opony do dh.
: 23.11.2013 21:51:48
autor: Heist45
Siema!
Mam zamiar kupić nowe opony i mam problem z ich wyborem chciałbym aby miały dobrą przyczepność , wytrzymałość mały opór itp. Ogólnie proszę byście napisali swoje ''faworytki ''

które waszym zdaniem są godne uwagi i zakupu
Z góry dzięki

: 23.11.2013 21:53:10
autor: MLYNoBIKER
No to 2 przednie minionki 42a?
a na jakie warunki chcesz te opony?
: 23.11.2013 21:57:39
autor: Heist45
Chce żeby były dość uniwersalne, dobrze sprawowały się na suchej jak i na mokrej nawierzchni
: 23.11.2013 22:25:18
autor: Heist45
Wiecie cos o Maxxis high roller'ach 2 ??
: 23.11.2013 23:04:30
autor: diskordia
tyle że to szybkie opony przeznaczone na twarde i suche podłoża.
0% uniwersalności.
Re: OPONY DO DH !!
: 23.11.2013 23:21:44
autor: monster11pl
Chyba dwa miniony frontowe się najlepiej sprawdzają jako uniwersalny zestaw

: 24.11.2013 15:09:26
autor: diskordia
też jestem bliski tej opinii ,chociaż ostatnio używałem continental baron- i zapiałem z zachwytu. nie wiem tylko jak się sprawują na naprawdę suchej/twardej nawierzchni.
ale na trasy dh/bikepark - gdzie jest stosunkowo twardo ale mokro z niewielkim błotkiem są rewelacyjne.
: 24.11.2013 20:18:47
autor: GgG
dwa fronty, na wilgotnym dają radę, nie zapychają się i trzymają przyczepność. 42a nie zjedzie się szybko jeśli nie jeździsz po asfalcie.
: 24.11.2013 23:57:40
autor: monster11pl
Ja jeżdżąc bardzo ostrożnie na asfalcie, nie drąc gumy (mając po 10 km w każdą stronę na miejscówkę), po dwóch latach zjechałem tył w 80%, a przód może w 25-30%.
Oczywiście 42a.

: 25.11.2013 10:42:05
autor: Spaced
Co wy gadacie panowie. Miniony maja mniej przestrzeni między klockami niz high rollery, a co za tym idzie są bardziej na twarde podłoże niż high rollery. Do tego 2 miniony przednie sa o tyle mało uniwersalne, ze powyzej pewnego nachylenia tylny minion jest szaleje nawet przy lekkim dotknieciu hamulca.
DHF 42a przód, DHR/HR2/HR 42a tył.
: 25.11.2013 15:47:55
autor: diskordia
ale jednak miniony są bardziej kierunkowe - co na wilgotnym podlożu sprawdzi się lepiej niż hr.
co do zastosowania go na tył? to przy jakimś tam nachyleniu,zakładając że jest mokro to jeden wój czy to będzie hr czy front miniona.
rozumiem że ta wymuszona uniwersalność spowodowana jest checią zaoszczędzenia kasy?
bo żadna z wymienionych kombinacji- nie gwarantuje uniwersalności w stosunku do trasy i warunków pogodowych
Re:
: 25.11.2013 16:56:32
autor: GgG
Spaced pisze: Do tego 2 miniony przednie sa o tyle mało uniwersalne, ze powyzej pewnego nachylenia tylny minion jest szaleje nawet przy lekkim dotknieciu hamulca.
DHF 42a przód, DHR/HR2/HR 42a tył.
nigdy czegoś takiego nie zauważyłem, o jakich nachyleniach mowa? Wulkany?

: 25.11.2013 17:25:08
autor: diskordia
i to po wewnętrznej stronie tzn. w kraterze

Re:
: 25.11.2013 22:10:07
autor: Spaced
diskordia pisze:ale jednak miniony są bardziej kierunkowe - co na wilgotnym podlożu sprawdzi się lepiej niż hr.
co do zastosowania go na tył? to przy jakimś tam nachyleniu,zakładając że jest mokro to jeden wój czy to będzie hr czy front miniona.
rozumiem że ta wymuszona uniwersalność spowodowana jest checią zaoszczędzenia kasy?
bo żadna z wymienionych kombinacji- nie gwarantuje uniwersalności w stosunku do trasy i warunków pogodowych
W jakim sensie na wilgoci kierunkowośc sprawdza się bardziej ? Bo nigdy nie słyszałem tej teorii i nie mam pojecia jak ma sie przekładać na praktyke?
A co do jeden wół to idac tym tokiem to slicka mozna zalozyc albo ciagle na wetach jezdzic. Chodzi o to, ze HR zapcha się później niż minion. To minion został zaprojektowany pod twarde podłoże, nie HR. Nie wiem skąd ten mit na forum.
Roziazanie 2x dhf zdobyło popularnosc dzieki zawodnikom z australii, to tez wam powinno cos mówic, bo tam nigdy nie jest mokro. DHF to super opona ale jej przewaga to przyczepność kiedy nie hamujesz i nie jest już lekko błotnie.
A co do stromizny - mam na mysli scianki. Na wiekszosci trasy nie ale na sciankach często trzeba hamowac jak za nimi zakret i wtedy tylne koło zaczyna w dhfie latać na boki bo krawędź hamująca jest bardzo mała. Tutaj HR nie jest super DHR i nowe maxxisy lepsze.ale DHF zauważalnie najgorszy. Na wiekszosci tras nie czuć róznicy chociaz droga hamowania troche pewnie sie wydłuza ale np. na dawnej sciance na karpiu, w ustroniu na trasie MP to czuć było. Na obecnych trasach trudno powiedziec bo ladnych pare lat nie kombinuje czy 2x dhf czy dhf + hr.
Swoją droga botrangera nowa topowa opona podobno cud miód jest.
: 25.11.2013 22:33:24
autor: diskordia
a może Australijczycy czy też Afrykanie po prostu znaleźli złoty środek?
szybką kierunkową oponę która sprawdza się w każdych warunkach.
zarówno z przodu jak i z tyłu?
myślisz że Australijczycy trenują głównie w Australii ? i tylko po suchym?
wydaje ci się że to ślepe naśladownictwo,owa popularnośc takiego zestawienia?
Re:
: 26.11.2013 10:47:54
autor: Spaced
diskordia pisze:a może Australijczycy czy też Afrykanie po prostu znaleźli złoty środek?
szybką kierunkową oponę która sprawdza się w każdych warunkach.
zarówno z przodu jak i z tyłu?
myślisz że Australijczycy trenują głównie w Australii ? i tylko po suchym?
wydaje ci się że to ślepe naśladownictwo,owa popularnośc takiego zestawienia?
To dodatkowy argument tylko. Odpowiedz na reszte mojego posta, nie tylko na to czego mozesz sie czepic. Zwłaszcza dlatego niby kierunkowa opona cos daje.
: 26.11.2013 12:22:02
autor: diskordia
myślę że zyskuje się tyle samo ,ile podczas rąbania drzewa siekierą a nie młotkiem.
nie będę tłumaczył rzeczy oczywistych-tylko dlatego że ty nie wiesz,albo nie chce ci się wygooglować -bo nie zgadza się to z twoim punktem widzenia.
opona kierunkowa prawie zawsze i w każdych warunkach bedzie bardziej efektywna.
Re:
: 26.11.2013 13:06:37
autor: Spaced
diskordia pisze:myślę że zyskuje się tyle samo ,ile podczas rąbania drzewa siekierą a nie młotkiem.
nie będę tłumaczył rzeczy oczywistych-tylko dlatego że ty nie wiesz,albo nie chce ci się wygooglować -bo nie zgadza się to z twoim punktem widzenia.
opona kierunkowa prawie zawsze i w każdych warunkach bedzie bardziej efektywna.
Miałem kiedys zajecia z retoryki. Z tego co mnie uczono by udowodnić swoją teorie trzeba poprzeć ją argumentami. Twierdzenie, ze kazdy wie jest troche przeciwnoscią tej idei i sugeruje, ze tak na prawde nie masz zielonego pojecia o czym mówisz. Lubie Cię wiec to, że z Toba dyskutuje to nie powód byś na mnie toczył piane. Odpisuj na to co pisze albo się nie odzywać bo jak będziemy rozmawiac o oczywistosciach i morałach z broszurek marketingowych to ta rozmowa bedzie jałowa.
A teraz do rzeczy. 95% na rynku jest kierunkowa wiec drogi ekspercie DHF nie ma przewagi nad HR. Jedyną popularną w dh i fr opona maxxisa niekierunkową jest wet scream (do niedawna swamp jeszcze), który raczej od opon kierunkowych w wielu warunkach sprawuje sie lepiej.
Wiec do konkretnego w BIEŻNIKU DHFa jest dobre na uniwersalnosc i zarazem lepsze od HR, który jest również kierunkowy?
Re: Re:
: 26.11.2013 14:40:39
autor: diskordia
Spaced pisze:
Wiec do konkretnego w BIEŻNIKU DHFa jest dobre na uniwersalnosc i zarazem lepsze od HR, który jest również kierunkowy?
czy ktoś może mi to przetłumaczyć ? staram się,ale kompletnie nie rozumiem tego zdania.
-skoro dla ciebie, minion jest na suche i twarde?. wychodzi na to że 99% użytkowników to idioci którzy nie umieją odpowiednio zinterpretować zdania z opisu; "doskonałe prowadzenie w luźnym i błotnistym terenie"
raczej sobie odpuszczę