Strona 1 z 1
Rodzaj mocowania piasty, a sztywność wahacza.
: 01.12.2013 17:16:10
autor: FRmaniak
Zastanawiam się nad wyborem piasty tylnej do Destroyera Jumpa, która później przeszła by do Wisha. Chciałbym żeby piasta była jak najlżejsza.
Znalazłem kilka opcji w cenie do 400zł.
Dartmoor Vee-One:
System mocowania: Bolt-On
Waga: 325gram
Dartmoor Vee-Oh:
System mocowania: Oś skręcana nakrętkami
Waga: 390gram
NS Rotary Cassette 12x135
System mocowania: Oś 12mm stoczona w miejscu haków do 10mm
Waga 300gram + oś (w przypadku osi Weeze 50gram)
Która piasta zapewni wahaczowi największą sztywność?
Czy różnice sztywności będą duże?
: 01.12.2013 17:51:45
autor: GgG
gdy zamieniłem vee one w big hicie na piastę z osią 12mm skręcaną na śruby to czułem różnicę w sztywności, dosyć znaczną. Tak więc proponuje piastę 12x135 i do tego oś spiłowana w miejscu haków o ten 1mm.
http://www.pinkbike.com/photo/5926779/
: 01.12.2013 18:10:05
autor: MUSZEL
ja mając ostatnio podobny dylemat wybrałem opcję 3, tyle że od Dartmoora (Revolt Pro Cassette 12x135) - choć głównie przez rozwiązanie mocowania osi w Sodzie.
Zwróć uwagę, że owa piasta nie posiada bolców, na których trzyma się piasta w hakach. Poza tym jest na oś 12mm nie 10. Nie ma tam żadnego "stoczenia" - musiał byś mieć to stoczenie we wspomnianej osi od Weeze. Bez osi piasta nie trzyma się w ramie.
Poza tym powiedz do jakiego rocznika Wisha? Do starego wejdzie 1 i 2, 3 już nie ze względu na oś 12. Nowy Wish 2014 ma mieć oś 12mm i włożysz tam tylko piastę 3 12x135 (rama nie ma zwykłych haków, a otwór w ramie na oś - jak Soda).
Jednakże chyba spróbował bym kombinowania z osią. Może być ciężko ją stoczyć, o ile się da, bo jak jest pusta w środku to nie da rady. Jak jest pełna, to bym chyba próbował

: 01.12.2013 18:45:17
autor: FRmaniak
Cały czas mówię o starym wishu z hakami pod 10mm.
GgG Ważyłeś może tą swoją oś?
Ile ważyła tak mniej więcej?
: 01.12.2013 21:14:53
autor: GgG
Tonę bo jest ze stali, ze 200g było.
: 01.12.2013 23:02:25
autor: diskordia
weeze nie stoczy do 10mm - ta ośka jest drążona,chyba że chcesz mieć oś w miejscu haków, ze ścianką 0,9mm.
ani chosen ,ani inna aluplastelina.. STALOWĄ OŚ NOWATECA,LUB DARTA, 12mm można podfrezować na haki i jeszcze w kilku miejscach,gdzie nie opierają się łożyska - użyskać wagę około 130gr z nakrętkami. w porównaniu do 90gr alu na bolty to naprawdę niezły wynik.
tak czy siak,żeby myśleć o toczeniu alu ośki- musisz znaleźć pełną,a takich praktycznie nie ma.
: 02.12.2013 11:36:27
autor: mALpaDH
http://rowerowy.com/sklep/czesci/piasty ... n_axle_135
ta oś, podobno jest pełna w środku, przynajmniej taką odpowiedź dostałem od Pana z rowerowego. Aczkolwiek jest wykonana z aluminium, więc nie wiem jak będzie z jej wytrzymałością.
Pozdrawiam,
: 02.12.2013 12:14:07
autor: diskordia
waga nie wskazuje na to aby była pełna. ale jeśli nawet,to raczej kiepski pomysł stosować oś pomyślaną jako przelotowa w otwartych hakach. tzn taką która ściąga tylko z jednej strony.
jest bardzo duża szansa że jeden hak nie będzie trzymal równie mocno jak ten z nakrętką.
zresztą z weeze jest tak samo. śruba zaciskowa jest tylko z jednej strony.
: 08.12.2013 18:01:10
autor: mALpaDH
: 08.12.2013 18:27:07
autor: diskordia
ta jest ładna- jednak nie przekonuje mnie plastikowy element pod zamykaczem.
jak niby ma to zapewnić sztywność połączenia? zdecydowanie wolałbym nakrętki
: 08.12.2013 19:19:10
autor: Ron2013
Kolego, zawsze grubść osi dodaje sztywności wahacza ale pocztaj w dziale technicznym ranking piast NA
http://WWW.WOODRIDE.PL