Strona 1 z 3

Specialized Big Hit

: 02.01.2014 21:33:55
autor: BlackForest
Witam, chciałbym się dowiedzieć parę rzeczy na temat ramy Big Hit głównie z 2010 roku. Ile skoku ma ta rama ? jaka jest różnica pomiędzy rocznikiem 2009/2010 ? czym się różnią modele big hita 1, 2, 3 ? jakie są wasze opinie na temat tej ramki ? będzie dobra na pierwszego fulla ? Z góry dzięki za pomoc i życzę szczęśliwego nowego roku ! :)

: 02.01.2014 21:59:35
autor: Wlodzmin
Cześć. Posiadam tą ramę z 2009r. Big Hit 1, 2, 3 oznacza konfigurację gotowych rowerów Specialized Big Hit FSR, 1 to najsłabszy 3 najlepszy osprzęt. Skok ramy to 190mm. Rożnica pomiędzy 2009 a 2010 to raczej tylko malowanie.
Moim zdaniem jest to bardzo zacna i wszechstronna rama i godna polecenia:)
Pozdrawiam.

Aha pamiętaj jeszcze, że tylny trójkąt jest asymetryczny i trzeba przeciągnąć koło na szprychach bo inaczej będziesz zostawiał dwa ślady.

: 02.01.2014 22:06:37
autor: BlackForest
Na jakim secie jeździsz i jak Ci się jeździ ?

: 02.01.2014 22:13:31
autor: Wlodzmin
W linku masz moja maszynę http://www.dh-zone.com/pl/bikes/wlodzmi ... i-888-2010
Jestem w 100 procentach zadowolony, pracuje bardzo płynnie a rower klei się do ziemi jak trza:)

: 02.01.2014 22:26:50
autor: FilipECki1
Wiesz ile waży sama rama? Sam się zastanawiam dosyć poważnie nad BH
Masz porównanie do starego BH?

: 02.01.2014 22:28:34
autor: BlackForest
Ja raczej stawiałbym na jedną półkę, domain albo 66 .

: 02.01.2014 22:34:44
autor: Wlodzmin
Rama wazy coś koło 3800 z damperem ale mogę się mylić, bo zrobiłem błąd i nie zważyłem przy składaniu. Nie jeździłem na starym bh wiec się nie wypowiem. Ale powiem, że nawet się da na tym podjechać pod górkę:)
Co do jedno półki to raczej już nie zaufam po moim wypadku więc zdecydowałem się na dwie, trochę ciężej ale pewniej.

: 02.01.2014 23:40:11
autor: FilipECki1
3800 z damperem to mega lekka :O
A jeździł ktoś na starym i nowym BH? Może się wypowiedzieć jaka różnica?
Dlaczego wolisz 2-półkę?

: 02.01.2014 23:52:19
autor: Wlodzmin
Z tą wagą to jaj se nie dam obciąć ale tak na oko powinno byś.
A dwu półka dlatego bo jedno półka mi pękła w miejscu rurki sterowej i trochę twarz poturbowałem 20ścia szwów:/

: 03.01.2014 00:07:56
autor: FRmaniak
A było założyć kask

: 03.01.2014 00:15:21
autor: Wlodzmin
Dokładnie. Kask by był gdybym jechał w las a to była niewinna przejażdżka z Żoną widelec był tak zmęczony ze pierdyknął podczas podjeżdżania pod krawężnik:/
Gdzieś doczytałem, że fsr 1 ma mniejszy skok ale to pewnie z powodu montażu słabszego i mniejszego dampera. Skok fsr 1 to 6,8 cala.

: 03.01.2014 01:13:09
autor: FilipECki1
Ten skok to podobno różnica tego, że na tłoku dampera znajduje się plastikowa podkładka, która najzwyczajniej w świecie kradnie 6mm skoku tłoka :)
To co to za amor był że pękł na krawężniku? :O

: 03.01.2014 01:38:29
autor: Wlodzmin
Z tym skokiem może tak być, osobiście nigdzie nie doczytałem czemu tak jest, ale pewnie dlatego, że w fsr 1 jest montowany widelec o skoku 160mm i zmieszają skok tyłu aby zrównoważyć geometrię.
A to, że rypną na krawężniku to był przypadek raczej. Aluminiowa rurka sterowa musiała być tak już zmęczona, że pizgła. Nie jestem zbyt lekki więc łatwego żywota nie miała.

: 03.01.2014 08:44:32
autor: str0gg
L - waży 4.7kg, więc M pewnie ~4.5.
Ile masz wzrostu bo poniżej 190cm większej niż M nie ma sensu brać.

: 03.01.2014 11:01:54
autor: FilipECki1
Ja mam 182cm.
Rozważam między S a M. Na starym jechałem na M'ce i fajnie się tym zawijało w bandy i skakało, także nie powinno być problemu. Za małej boję się brać ze względu na plecy.

: 03.01.2014 11:37:36
autor: str0gg
To bierz M, ja mam L przy 182 i musiałem skrócić mostkiem 13mm bo inaczej ciężko się w zakręty składał...

: 03.01.2014 12:14:46
autor: FilipECki1
A masz porównanie jakieś do starszego BH?
A, ważyłeś ramę samą czy z damperem?

: 03.01.2014 12:22:40
autor: Wlodzmin
Również uważam, że M-ka będzie dla Ciebie dobra. Ja mam S-ke ale i 175 wzrostu i jest idealnie.

: 03.01.2014 13:45:32
autor: str0gg
tak, z foxem dhx 4