Strona 1 z 2
Kask na motor do DH
: 18.01.2014 10:50:58
autor: lapierre920
Siema , szukam używanego kasku firmy TLD i znalazłem odpowiedni rozmiar , tylko kask jest przeznaczony na crossa.Waży 1400g.Czy wogóle taki kask na motor nada sie do DH?
: 18.01.2014 11:35:35
autor: FRmaniak
Oczywiście że się nada. Tylko ja zastanowiłbym się czy to bezpieczna opcja.
Mój kask na moto przez 3 miesiące użytkowania przeszedł tyle że już strach w nim jeździć.
Jeśli będziesz pewny w 100% że ten kask nie przeszedł wiele to możesz go brać bez zastanawiania. Tylko że takiej pewności raczej nie będziesz miał bo z kaskami jest tak że może wyglądać prawie jak nówka, a może już być tak wymęczony że w razie gleby pomoże ci mniej więcej tyle samo co jakbyś jechał w czapce.
: 18.01.2014 11:44:30
autor: lapierre920
Chodzi mi o ten kask
http://tablica.pl/oferta/kask-cross-end ... c52f02f0ef
Z opisu wynika , ze raczej jest to praktycznie nówka , zresztą na fotkach też wygląda na całkiem nowy.Generalnie to się tylko tej wagi obawiam , ale pewnie jest to kwestia przyzwyczajenia/
: 18.01.2014 11:49:51
autor: xprot
kaski mx maja jedna zasadnicza wade, i to calkiem spora, jak chodzi o jazde na rowerze: WAGA. zwykle sa wiele ciezsze niz te rowerowe.
: 18.01.2014 11:52:33
autor: FRmaniak
I zwykle po godzinie jazdy przestaje robić ci różnicę te 400gram
: 18.01.2014 12:18:40
autor: timon92
Bezwładność takiego kasku względem zwykłego rośnie proporcjonalnie do masy czyli o jakieś 40%. Dopóki tylko jeździsz ta różnica nie będzie wiele znaczyć ale przy np. niedolocie mięśnie karku nie będą w stanie przeciwstawić się takiej sile i jeśli nie masz ochraniacza pokroju Leatt Brace może się to skończyć bolesnym nadwyrężeniem odcinka szyjnego kręgosłupa.
: 18.01.2014 12:31:52
autor: GgG
ja bym odpuścił. Kask posiada ślady mierzenia? To od tego robią się jakiekolwiek ślady?
Re:
: 18.01.2014 13:57:09
autor: off_road
timon92 pisze:Bezwładność takiego kasku względem zwykłego rośnie proporcjonalnie do masy czyli o jakieś 40%. Dopóki tylko jeździsz ta różnica nie będzie wiele znaczyć ale przy np. niedolocie mięśnie karku nie będą w stanie przeciwstawić się takiej sile i jeśli nie masz ochraniacza pokroju Leatt Brace może się to skończyć bolesnym nadwyrężeniem odcinka szyjnego kręgosłupa.
Więc przy glebie na moto powinno mi już parę razy głowę urwać...

: 18.01.2014 14:15:27
autor: xprot
druga wada, to jak ci sie kaczan zapoci pare razy w kasku, ktorey ma wentylowac przy 2-3 razy wiekszej predkosci, niz ta, ktora osiagniesz, to zrozumiesz po co sa kaski rowerowe :P
@offroad, wiesz, ze te kaski (mx )sa przewidziane do dzialania z kolniezem ? i na krosie nie jest tak wazne ograniczenie ci troche ruchu, jak na rowerze
: 18.01.2014 14:32:30
autor: off_road
ad.1 nigdy mi się to nie zdarzyło może za wolno jeździłeś? ;>
ad.2 dziwne leatt nie ogranicza ruchu chyba, ze sie oglądasz za siebie w czasie jazdy? o.O
: 18.01.2014 15:01:41
autor: FRmaniak
W teorii może i macie rację, ale w praktyce nie czuć żadnej różnicy między jazdą w kasku dh a mx. Jeśli już ktoś wziął się za liczenie jakichś bezwładności i wyliczanie ile to % będzie więcej w przypadku kasku mx to niech liczy wagę ludzkiej głowy + kask dh oraz wagę ludzkiej głowy + kask mx, a tutaj już nie wyjdzie 40%
Internet twierdzi że głowa dorosłego człowieka waży ok 5kg
Czyli w kasku mx ok. 6,5kg, a w kasku dh 6kg.
Takie wyliczenia miały by jakiś sens.
Takim tokiem rozumowania, chcąc wszystko wyliczać to niedługo zaczniecie wyliczać jaka jest różnica w oporze powietrza przy daszku opuszczonym a podniesionym.
@off_road, ja lubię się patrzeć za siebie jak jadę na mx. Fajny widok jak za tobą ziemia lata

: 18.01.2014 15:50:35
autor: Bogumil
Ale co do odwracanie głowy podczas jazdy to raczej każdy patrzy się za siebie podczas robienia whipa itp a wtedy ruchy głową są bardzo ważne.
Po za tym kaski do MX mają gorszą wentylacje i to może być dużym problemem.
Co do bezpieczeństwa bym się aż tak tym nie przejmował bo DH czy FR nie jest jakimś super niebezpiecznym sportem żeby kupować nie wiadomo jakie ochraniacze.
Kask nawet lekko pęknięty i dojechany chroni dostatecznie dobrze.
: 18.01.2014 16:20:23
autor: Soulforged
Mam nadzieje że ostatnie zdanie to dowcip - jedyne odpowiednie miejsce dla pękniętego kasku to kontener na śmieci.
: 18.01.2014 16:27:39
autor: Bogumil
Wszystkie moje kaski oprócz TLD którego mam teraz pękały lekko w rożnych miejscach po miesiącu.
Lekka gleba i w każdym kasku mogą pojawić się pęknięcia, nawet jak go upuścisz na ziemie.
Ważne tylko żeby nie był mocno pęknięty albo żeby nie był pęknięty na szczęce.
Nie widzę sensu w wyrzucaniu kasku co miesiąc.
: 18.01.2014 16:30:18
autor: MixhaL
Zaczynałem od jakiegoś taniego kasku MX ale to co mi przeszkadzało to waga. Tak, naprawdę był ciężki i się nie nadawał do jazdy na rowerze. Na rowerach często się ogląda na boki itp. i taki kask sprawia bardzo dużo problemu, nawet napiszę że odechciało mi się rozglądać na boki jak go miałem dlatego sprzedałem go i przesiadłem się na 661 evo.
Różnica w wadze ogromna, nawet 661 nie czułem i wentylacja trochę lepsza chociaż i w tym i w tym się czerep poci ale waga wg. mnie dyskwalifikuje takie kaski do użytku rowerowego.
: 18.01.2014 18:25:35
autor: diskordia
pomijając kwestie wagi . w tej cenie-bez problemu idzie kupić TLD d2 nawet w karbonie.
dać 800 za kask który na wyprzedaży można kupić za 950, deal życia
Re:
: 18.01.2014 19:39:41
autor: nhp890
Bogumil pisze:Ale co do odwracanie głowy podczas jazdy to raczej każdy patrzy się za siebie podczas robienia whipa itp a wtedy ruchy głową są bardzo ważne.
Ruch głową przy whipie jest ważny? Bez jaj. Każdy z rajderów którzy robią dobre whipy (np. Fairclough, Blenkinsop, Jackson, Metailler, dziesiątki innych) trzyma głowę na wprost przy whipie. Tę dziwną tendencję zauważam tylko u ludzi, którzy whipa nie potrafią.
: 18.01.2014 23:36:31
autor: Bogumil
Sam chyba whipa nie potrafisz skoro tak mówisz. :P
Żeby odkręcić whipa trzeba odkręcić głowę że tak powiem.
Oni skręcają głowę ale tak że to ich ciało się skręca i wtedy głowa jest prosto a ciało leci bokiem.
Głowa musi pójść w przeciwna stronę niż ręce
To sekret whipa i umożliwia to jego odkręcenie bo wystarczy spojrzeć na wprost.
http://www.pinkbike.com/photo/9975106/
: 19.01.2014 00:40:04
autor: nhp890
Tak: ciało w bok, głowa prosto.
Nie: ciało w bok, głowa też w bok.