Strona 1 z 2

[Killo] - Banshee Scythe'10+66SL 1 ATA'07

: 21.01.2014 08:42:42
autor: Killo
Noo więc od dłuższego czasu chciałem mieć coś ze stajni Banshee. Na starcie mojej przygody marzył mi się Morphine, później po głowie chodził Scream, a teraz…

Plan budowy był jasny, prosty i przejrzysty jak konstrukcja cepa:
Stworzyć maszynę w moim duchu – wytrzymałą, ale lekką, która pozwoli mi na eksplorowanie nowych linii, tak by czerpać z tego maksymalnie dużą radochę.

Bestię będącą uniwersalną FR’ką z zacięciem, która umożliwi mi włóczęgę po górach tam gdzie mnie poniesie wzrok, a jak najdzie mnie taka ochota to rzucić się jakąś dziką linią w dół. Im więcej kamieni i korzeni na trasie tym lepiej. Najlepiej kamieni z korzeniami, a dla urozmaicenia trasy korzeni z kamieniami.
Nie ważne, czy to będzie lokalny spot, spontaniczny wypad w góry czy zawody (Enduro/DH) ma dawać frajdę z jazdy! :)

Za wyborem tej ramy przemawiało do mnie kilka wymogów które musiała ona spełnić:
- wytrzymałość i solidność
- skok: ~180mm (choć wydaje mi się, że to nadal jest przesada na Polskę)
- możliwość zmiany geometrii i skoku w szybki i łatwy sposób (choć niekoniecznie było to wymagane)
- piasta 12x150mm
- główka 1.5 cala
- możliwość upchnięcia długiej sztycy
- mocowanie napinacza ISCG
- możliwość zamontowania przerzutki z przodu (jak mi odbije)

[align=center]Obrazek[/align]

Co do amortyzatora wybrałem Szatanisztyczną wersję od Marzocchi i mam nadzieję, że mnie nie zawiedzie, a pracą mnie nie rozczaruje i spełni oczekiwania w nim pokładane. :)


Rama: Banshee Scythe ’10 skok: 178/203mm - rozmiar: M - waga: 3990g (producent)
Widelec: Marzocchi 66SL 1 ATA'07 1.5’ 140-180mm (zmienione golenie na czarne) - waga: ok. 2600g (producent)
Damper: DHX 5.0 -> sprężyna 400 (w odwodzie 350’tka)
Kierownica: Answer ProTaper™ 780 DH ze wzniosem 1/2"
Mostek: Mostek KCNC ß34 1,5"
Gripy: Giant
Barendy: Dartmoor
Stery: 1,5 cala FSA Orbit Xtreme Pro
Siodło: TBC Park N Ride AM Split Logo
Sztyca: Blacx Jewel AM+ AIR Szczególne podziękowania dla ekipy GodLikeBike! / w zapasie: RaceFace Ride
Zacisk: jest ;)
Korby: Truvativ Hammerschmidt AM 22/36
Support: Truvativ Hammerschmidt AM
Koronka: Truvativ Hammerschmidt AM 22
Łańcuch: Shimano LX+skuwka SRAM
Pedały: Time Z
Napinacz: zintegrowany z Hammerschmidt'em
Przerzutka: Shimano SLX RD-M662 gs Shadow
Manetka: Shimano SLX
Kaseta: Shimano Tiagra 9'tka 11-25 zębów

Koło przód:
Obręcz: AtomLab wersja 26' GI w kolorze tytanowym tzw. XTR (nie dostępna w Polsce)
Szprychy i nyple: DT Swiss Competition+nypel mosiężny 12mm
Piasta: DMR REVOLVER 36H QR20
Opona: Continental Der Baron 2.5' wersja Apex, mieszanka: Black Chilli 6 Ply/360 TPI /Kenda Nevegal 2.1' na "nizinki" i zwykłe jazdy ;)
Dętka: Hutchinson DH 2.30-2.85

Koło tył:
Obręcz: Dartmoor Raider
Szprychy: DT Swiss Competition+nypel mosiężny 12mm
Piasta: Iron Horse 12x150 mm
Opona: Continental Der Baron 2.5' wersja Apex, mieszanka: Black Chilli 6 Ply/360 TPI /Kenda Nevegal 2.1' na "nizinki" i zwykłe jazdy ;)
Dętka: Vee Rubber Downhill Tube 2.5

Hamulec przód, klamka: Magura Gustav M na przewodach Unex Ultra; tarcza Accent Blade 203mm; klocki Jagwire Heat Shield;
Hamulec tył, klamka: Magura Gustav M na przewodach Unex Ultra; tarcza Magura 160mm ; klocki Jagwire Heat Shield

Modyfikacje:
- Shaman Racing - Headlock
- kółka przerzutki M.Stars Bike Components

Waga: ?
~20kg

Plany bliższe i dalsze: (kolejność losowa)

- duuużo jeździć!

Zdjęcie ze składania:

wer. 1.0:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

wer. 1.1:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 21.01.2014 10:33:47
autor: Spaced
Dobrze, ze masz późniejszy rocznik bo pierwsze mialy problemy z wahaczem wiec wytrzymałość nie była tu zaletą ;)


Nie chciałeś poczekać na darkside? ;)

: 21.01.2014 22:41:07
autor: Killo
... no i dlatego brałem późniejszy rocznik ;)


Poczekać bym chciał, ale wiesz budżet robi swoje to raz, a dwa jakoś wolę sprawdzony sprzęcik, pojeździ trochę wyrośnie z chorób wieku dziecięcego to się przesiądę :)

: 22.01.2014 22:16:24
autor: boogiel
Fajna rama, ale troche wysoko jej support wędruje w ustawieniu na 8" skoku :/

: 23.01.2014 08:48:18
autor: Killo
No niestety taka jest jej wada. Większość czasu (jak nie cały) i tak przejeździ na ustawionych 178mm skoku. Na moje to w zupełności starcza na Polskę, a i tak to miejscami trochę za dużo.

...aczkolwiek jestem z tych którzy lubią mieć czasem trochę więcej, niż "za mało" ;)

: 23.01.2014 11:49:12
autor: Spaced
Dałbyś albo tulejki albo works headset i by był miód.

: 25.01.2014 17:31:02
autor: Killo
Będę nad tym kombinował w późniejszym czasie ;)

: 26.01.2014 11:10:27
autor: miki_ck
Skoro 180mm skoku nie jest Ci potrzebne, to po prostu wymieniłbym damper na 216 tak, jak robiła to spora część użytkowników. Zostają ustawienia ok. 167mm / 180 mm i wyraźnie lepsza geometria :)

: 27.01.2014 21:41:07
autor: Killo
Spaced co myślisz o takim rozwiązaniu?

: 28.01.2014 09:14:31
autor: miki_ck
Jeszcze jakiś czas temu można było znaleźć trochę informacji na stronie Banshee:

Geometria z damperem 216
Obrazek
I cytat z opisu ramy:
"You can even use a shorter shock (8.5x2.5") and reduce the travel options to 7.3" and 6.4", so that the frame can match up with your fork choice."

Ja bym wypróbował takiego rozwiązania, bo zmiana zarówno tania jak i prosta :wink:

: 28.01.2014 10:07:56
autor: Spaced
Ja bym spróbował bo nic ci nie szkodzi wrócić.

Zawsze możesz wejść do linkage i wrzucić tu jak sie zmieni krzywa jak zmienisz długość dampera (da sie w demo zrobić) to moge Ci powiedzieć co się zmieni bo w pracy siedze na macu wiec nie moge odpalic programu, a do domu wróce w weekend dopiero.

: 28.01.2014 12:24:23
autor: off_road
Spoko była by tu opcja DBair wpakować ;)

Wtedy wewnętrznie możesz zmieniać 216-222 ;) :D

: 28.01.2014 13:27:34
autor: Lord_92
Podepne się do tematu:

Killo jak pierwsze odczucia ? Próbowałeś coś gdzieś w lesie jeździć ?

Ponadto chciałbym jeszcze zapytać, (żeby nie zakładać nowego tematu) nie orientujecie się w jakim przedziale będzie się zawierała "realna" cena za Darkside ? Wie ktoś coś na ten temat ?

: 28.01.2014 14:37:11
autor: boogiel
No z 216 to widzę że suport nawet niżej niż w sunday'u będzie ;P

Re:

: 30.01.2014 07:45:07
autor: Killo
miki_ck pisze:Jeszcze jakiś czas temu można było znaleźć trochę informacji na stronie Banshee:

Geometria z damperem 216
Obrazek
I cytat z opisu ramy:
"You can even use a shorter shock (8.5x2.5") and reduce the travel options to 7.3" and 6.4", so that the frame can match up with your fork choice."

Ja bym wypróbował takiego rozwiązania, bo zmiana zarówno tania jak i prosta :wink:
A do tego się nie dokopałem już, bo mi stronkę "usunęli"

Spaced pisze:Ja bym spróbował bo nic ci nie szkodzi wrócić.

Zawsze możesz wejść do linkage i wrzucić tu jak sie zmieni krzywa jak zmienisz długość dampera (da sie w demo zrobić) to moge Ci powiedzieć co się zmieni bo w pracy siedze na macu wiec nie moge odpalic programu, a do domu wróce w weekend dopiero.

Jakbym mógł o Ciebie o to prosić byłbym wdzięczny :)
off_road pisze:Spoko była by tu opcja DBair wpakować ;)

Wtedy wewnętrznie możesz zmieniać 216-222 ;) :D

Paniee! Jak będę miał zamiar pakować taki damperek do roweru to w Darkside'a albo w coś podobnego 8)
Lord_92 pisze:Podepne się do tematu:

Killo jak pierwsze odczucia ? Próbowałeś coś gdzieś w lesie jeździć ?

Ponadto chciałbym jeszcze zapytać, (żeby nie zakładać nowego tematu) nie orientujecie się w jakim przedziale będzie się zawierała "realna" cena za Darkside ? Wie ktoś coś na ten temat ?

Lord_92 ja po śniegu i brudnym nie jeżdżę ;) a tak serio to czekam na kilka części by skończyć maszynę, jak wyjadę na bank napiszę moją krótką recenzję, więcej pytań możesz zadać Jakubowi Rudemu tu z forum, on jeździł na Scythe długi czas :)

: 30.01.2014 10:14:32
autor: Spaced
@Sam to Ci to moge zrobic niedziela albo później jak nie zapomne. Wczesniej w domu nie bede.

: 12.02.2014 17:50:35
autor: Killo
Aktualizacja tematu - w pierwszym poście zdjęcia wersji 1.0.

Zostały do wymiany oponki. Musze ogarnąć heble, mniej więcej dojść do ładu z przewodami, no i ustawić zawieszenie...

: 13.02.2014 14:41:46
autor: GodLikeBike
Sprzęt pierwsza klasa, w Twoim duchu oczywiście :)
Mierzyłeś na jakiej wysokości suport faktycznie jest ?

: 31.03.2014 10:51:49
autor: KamilQ
Pogoda się poprawiła to może już wyjechałeś tym na trasy jakieś?
Też mam zamiar po kolejnej wypłacie kupić właśnie Scythe 2010 i chciałbym się dowiedzieć jak się na tym jeździ :) Jakie są Twoje odczucia?