Strona 1 z 1
5th Element regulacja nie działa.
: 21.01.2014 16:06:38
autor: Kwiat126p
Mam problemik. Regulacja tłumienia coś cienko działa(raczej nie czuć różnicy). Swoją drogą tak samo z regulacją początku skoku i końca. Jak sie za mocno odkręci regulację tłumienia to cieknie spod niej olej(uszczelka na iglicy do wymiany?) więc tłumienie mam wkręcone na maxa ale powraca ze średnią prędkością(taką niby w sam raz). Bez spreżyny ugina się i powraca w równym tempie, tylko pare mm przed końcem całkowitego rozprężenia wolniej nieco. Olej słychać normalnie przy szybkiej pracy. Wymienialem w nim olej ostatnio bo ten stary był czarny. Poprawiło się nieco tłumienie i dźwięk

jednak regulacja tlumienia i reszta regulacji bez odczuwalnych zmian. IFP nastawiony jak nalezy czyli ok 40 mm. Napompowany ok 100 PSI. Damper w środku bebechy miał ok, nic nie zniszczone. Proszę więc o pomocne odpowiedzi

: 21.01.2014 20:34:38
autor: GgG
wyjmowałeś iglice z tłoka?
końcówka skoku w 5th ma wracać wolniej, syczenie oznacza zapowietrzenie, ale mimo to regulacje powinny reagować. U mnie 5th bez przerobionego zaworu na shimy odbicie da się ustawić od katapulty po mega zamulacza, tak więc musi się dać.
: 21.01.2014 22:53:26
autor: Kwiat126p
iglicy nie wyjmowałem ale skoro cieknie Z regulacji powrotu to z tego co wyczytalem najprawdopodobniej to uszczelka na iglicy. Katapulty z niego nie zrobie ani zamulacza. Wcisniete jest na max i nie ma zamulacza. Syczenie to zapowietrzenie? To jaki powinien być prawidlowy dźwiek? W przednim amorze z tlumika też jest taki dźwięk syczący przy powrocie(normalna rzecz przy skreconym tłumieniu chyba).
Mam ważne pytanie. Do czego jest to co zaznaczylem na obrazku? To nie jest jakiś odpowietrznik przypadkiem? To jest zaklejone jakimś glutem twardym.

: 21.01.2014 23:16:24
autor: GgG
tam ma być ten glut, nie ruszaj
Jeśli żaden forumowy ekspert od zawiechy nic nie doradzi to proponowałbym ponowny serwis z wymianą tego oringa
: 22.01.2014 09:22:25
autor: rafal.zwdh
ponowny serwis z wymianą uszczelki na iglicy, jak wymieniałeś olej i nie wyjąłeś iglicy to teraz w oleju masz troszku powietrza.
: 22.01.2014 10:06:48
autor: Puncu
A regulowałeś ręczenie czy kluczykami? U mnie regulacje się wyrobiły (początkową i końcową kompresje mam nową), więc tłumienie powrotu mimo że mam pokrętło, muszę regulować imbusem.
: 22.01.2014 13:15:00
autor: Kwiat126p
ja mam regulacje na imbusy od początku. Taki damper dostałem

Ok ponowny serwis zrobie. Trudno dostać uszczelki do iglicy i na korek-tłok od komory powietrznej? (bo jak dokrecam ten niebieski gwint(sluzacy do zmniejszenia komory powietrznej i ustawienia wiekszej progresji) to powietrze ucieka. Musi być wykręcone na maxa żeby trzymal powietrze.
Zna może ktoś wymiary uszczelki iglicy i komory powietrznej zebym od razu mogl kupic?
: 22.01.2014 22:07:17
autor: off_road
Jakie ciśnienie w zbiorniku?
Jak cieknie oring na iglicy do zmiany, przydadzą się miękkie szczęki do odkręcenia shaftu od ucha.
: 23.01.2014 00:31:48
autor: Kwiat126p
tak o soft jawsach wiem, owinę dętką i wysuszę. Cisnienie ok 100 psi jak pisalem na początku. To prawda że damper w DH powinien dobijać czasem ale nie za często i tak powinien być ustawiony?
http://www.youtube.com/watch?v=PYKBF44eOX8
stąd sie dowiedziałem.
: 24.01.2014 21:33:03
autor: Kwiat126p
jeszcze mam pytanie. Czy można wyjąć iglicę i włożyć z powrotem bez rozkrecania calego dampera i od nowa zalewania go olejem, odpowietrzania itd? Mozna sobie ucho odkręcic i wyjac iglice, wymienic uszczelke i ponownie wlozyc? Pytam na przyszlosc bo juz wymienilem uszczelki te co trzeba ale regulacja tlumienia nadal dziala jakby nie bylo i jest na średnim stopniu. Natomiast juz nie cieknie z regulacji.
: 25.01.2014 09:56:00
autor: off_road
Średnio widzę odkręcanie samego ucha, bez rozkładania całości.
Poza tym jest fajna okazja zmienić olej i sprawdzić stan techniczny
ps. używaj opcji edytuj bo warna dostaniesz.

: 25.01.2014 10:05:49
autor: Kwiat126p
oplaca sie dostać warna za to zeby temat zostal zauwazony bo jak ktos czytal to mysli ze nic nowego w temacie nie ma a tu dodalem pytanie i juz ludzie wchodzą bo pojawila sie nowa odpowiedź. Oczywiscie o opcji edytowania wiem i zrobilem to swiadomie. Nie nabijam sobie postow ani nic z tych rzeczy

Tylko że co do samego tematu dampera...wymienilem uszczelke na iglicy ale byla za duza i sie trochę poobdzierała wiec wolalbym w niedlugim czasie kupic taka co bedzie pasowac(moze dostane gdzies). W ostatnim czasie damper rozbieralem i skladalem ze 3x i mam dosyc wiec wolalbym najchetniej odkrecic ucho, wymienic uszczelke na iglicy jak bede mial na idealny wymiar i juz zakonczyc ten temat na 2 lata

Czyli moze sie zapowietrzyc? Chyba nie powinien jak spuszcze powietrze, i odkrece ucho to juz iglica pod wplywem cisnienia nie wyskoczy tryskajac olejem. Myslalem zeby dolac ciut oleju w tlok wówczas i iglice z powrotem cyk! Zakrecic.
: 25.01.2014 10:13:20
autor: MUSZEL
moim zdaniem jest to wykonalne jak najbardziej
: 25.01.2014 11:15:06
autor: Kwiat126p
Mam jeszcze pytanie co do kompresji. Moge sobie krecic kompresja zwiekszajac i zmniejszajac objetosc komory bez koniecznosci spuszczania powietrza za kazdym razem? Po prostu na napompowanym krece, zmniejszam, raz zwiekszam?