Strona 1 z 1
Zepsuty u-turn + serwis
: 22.01.2014 18:37:54
autor: Ligeiro
Cześć, mam Rock Shox'a Pike 409, planuje mu w sobote zrobić serwis i chciałbym przy okazji naprawić u-turn. Jak wiecie Pike ma regulacje skoku zwaną u-turnem. Jest ona u mnie zepsuta, czy to przez to że pod pokrętłem nie ma śrutów? Są jakieś 2 plastikowe kulki popękane.
Jeśli to przez to, to czy ktoś wie jakie wymiary mają te śruty. Bo jeśli to coś pomoże to kupie sobie, przydałaby mi się działająca zmiana skoku gdyż raz latam DJ , raz FR .
: 22.01.2014 22:07:21
autor: MUSZEL
Potrzebujesz sprężynek i kulek. Kulki były idealnie średnicy otworów w korku na sprężynki pod pokrętłem - spróbuj coś dopasować, kup pare łożysk za grosze i je rozbierz. Sprężynki możesz wziąć z długopisów, ale będą pewnie za słabe - nie będą trzymać skoku i pokrętło będzie samo wracało pod wpływem nacisku
: 22.01.2014 22:08:49
autor: off_road
U-turn to po prostu gwint na sprężynie

wkręcasz wykręcasz proste.
To tak łopatologicznie wytlumaczone. Wyciągnij cały z goleni i sprawdź co jest nie tak

: 23.01.2014 13:57:10
autor: Ligeiro
Nie znam się na tym , więc nie wymienie łożysk i jeśli rozkręce to i tak się nie dowiem co jest zepsutego bo i tak nie wiem jak powinno być.
@EDIT właśnie wziełem się za rozbieranie łożysk i wyciąganie starych, plastikowych kulek. Jak skończe to powiem wam jak mi to wyszło.
Re:
: 23.01.2014 17:04:21
autor: MUSZEL
off_road pisze:U-turn to po prostu gwint na sprężynie

wkręcasz wykręcasz proste.
To tak łopatologicznie wytlumaczone. Wyciągnij cały z goleni i sprawdź co jest nie tak

jasne że tak - ale za działanie jest odpowiedzialna regulacja, w której są kulki i sprężynki. Bez nich U-turn nie będzie trzymał skoku i po paru ugięciach spadnie do minimum - przerabiałem temat w RS Pike 409.
P.S. kulki powinny być metalowe - chyba że o czymś nie wiem, może masz mega stary rocznik (?)
: 23.01.2014 18:58:13
autor: Ligeiro
Nwm kupiłem go i sam nie wiem. xD
Z tymi łożyskami już czaje, bo myślałem że jakieś w amorze są łożyska.
Włożyłem z łożysk ze starych sterów kulki, co dalej ?
: 23.01.2014 19:18:32
autor: MUSZEL
a sprężynki pod kulkami masz? Sprężynka musi dociskać kulkę ku górze do tego dekielka którym obracasz kręcąc regulacją. Dekielek ten ma wcięcia od spodu na kulki, i przez to że sprężynki wciskają kulki w pokrętło występują kliki, które też ograniczają amortyzator przed zapadaniem się w skoku w regulacji. Oryginalnie są 3 sprężynki (no i po 1 kulce na sprężynce) równo oddalone od siebie - bodajże sprężynka z kulką, 2 otwory w korku wolne, bodajże sprężynka z kulką, itd.
http://www.google.pl/imgres?start=214&b ... =9&ndsp=26
: 23.01.2014 20:13:19
autor: Ligeiro
aha, ja myslalem ze pierw kulka pozniej sprezynka. a czy sprezynki od dlugopisu mogą byc?
chociaz one i tak sa troszke za grube .
: 24.01.2014 20:32:34
autor: Ligeiro
pierdole, nie robię. wziąłem sprężynki pasujące akurat i kulki z łożysk i nichuja. może coś innego jest zepsutego

: 29.01.2014 18:09:49
autor: easy_rider_1
Możesz kupić zestaw naprawczy (ja nawet taki gdzieś mam) zestaw:pokrętło sprężynki i kulki zapakowane w woreczek z logo RS'a

: 31.01.2014 15:52:36
autor: Ligeiro
DO USUNIĘCIA!