Za nieprawidłową nazwę tematu daję ostrzeżenie. 3 ostrzeżenia oznaczają bana.
Popraw nazwę tematu za pomocą przycisku "edit". Jeśli nazwa nie zostanie poprawiona usunę temat i przyznam kolejne ostrzeżenie.
easy_rider_1 pisze:zasadniczo to parametry wspornika i kierownicy wpływają na pozycję jaką przyjmujesz na rowerze i sterowność
Długość mostka (a co za tym idzie pozycja jazdy) wpływa na rozkład masy na rowerze. Dłuższy mostek = bardziej dociążone przednie koło (i vice versa).
Długość mostka wpływa też na reakcje roweru. Krótszy mostek da bardziej agresywne/szybkie reakcje na to, jak skręcasz kierownicą.
Szeroka kierownica daje większą dźwignię, czyli... (przykładowo) w miejscach, gdzie na wąskiej kierownicy musiałbyś się z nią siłować bo kamienie w zakręcie "łapałyby" Ci koło i "wyrywały" kierownicę z rąk, na szerszej kierownicy musiałbyś użyć mniejszej siły, żeby opanować to "wyrywanie". Innymi słowy, rower zachowuje się stabilniej.
Podobnie jak w przypadku mostka, krótsza kierownica da bardziej agresywne reakcje roweru.
Złap swoją kierownicę przy samym mostku i pojeździj tak chwilę, efekt się wyolbrzymi i zrozumiesz na czym polega różnica.