Strona 1 z 1

Różnica pomiędzy mostkami i kierownicami

: 31.01.2014 22:30:23
autor: Downhillowiec1234
Siema
Chciałbym się was spytać co daje krótki mostek i szerokoka kierownica jak sa w dh czy fr w porównaniu do długiego mostka i wąskiej kierownicy jak jest np w xc i szosie.

: 31.01.2014 22:51:47
autor: easy_rider_1
zasadniczo to parametry wspornika i kierownicy wpływają na pozycję jaką przyjmujesz na rowerze i sterowność

: 31.01.2014 22:54:26
autor: quake
Za nieprawidłową nazwę tematu daję ostrzeżenie. 3 ostrzeżenia oznaczają bana.
Popraw nazwę tematu za pomocą przycisku "edit". Jeśli nazwa nie zostanie poprawiona usunę temat i przyznam kolejne ostrzeżenie.
easy_rider_1 pisze:zasadniczo to parametry wspornika i kierownicy wpływają na pozycję jaką przyjmujesz na rowerze i sterowność
Długość mostka (a co za tym idzie pozycja jazdy) wpływa na rozkład masy na rowerze. Dłuższy mostek = bardziej dociążone przednie koło (i vice versa).
Długość mostka wpływa też na reakcje roweru. Krótszy mostek da bardziej agresywne/szybkie reakcje na to, jak skręcasz kierownicą.

Szeroka kierownica daje większą dźwignię, czyli... (przykładowo) w miejscach, gdzie na wąskiej kierownicy musiałbyś się z nią siłować bo kamienie w zakręcie "łapałyby" Ci koło i "wyrywały" kierownicę z rąk, na szerszej kierownicy musiałbyś użyć mniejszej siły, żeby opanować to "wyrywanie". Innymi słowy, rower zachowuje się stabilniej.

Podobnie jak w przypadku mostka, krótsza kierownica da bardziej agresywne reakcje roweru.

Złap swoją kierownicę przy samym mostku i pojeździj tak chwilę, efekt się wyolbrzymi i zrozumiesz na czym polega różnica.

Re:

: 01.02.2014 11:33:00
autor: Spaced
quake pisze:Za nieprawidłową nazwę tematu daję ostrzeżenie. 3 ostrzeżenia oznaczają bana.
Popraw nazwę tematu za pomocą przycisku "edit". Jeśli nazwa nie zostanie poprawiona usunę temat i przyznam kolejne ostrzeżenie.
easy_rider_1 pisze:zasadniczo to parametry wspornika i kierownicy wpływają na pozycję jaką przyjmujesz na rowerze i sterowność
Długość mostka (a co za tym idzie pozycja jazdy) wpływa na rozkład masy na rowerze. Dłuższy mostek = bardziej dociążone przednie koło (i vice versa).
Długość mostka wpływa też na reakcje roweru. Krótszy mostek da bardziej agresywne/szybkie reakcje na to, jak skręcasz kierownicą.

Szeroka kierownica daje większą dźwignię, czyli... (przykładowo) w miejscach, gdzie na wąskiej kierownicy musiałbyś się z nią siłować bo kamienie w zakręcie "łapałyby" Ci koło i "wyrywały" kierownicę z rąk, na szerszej kierownicy musiałbyś użyć mniejszej siły, żeby opanować to "wyrywanie". Innymi słowy, rower zachowuje się stabilniej.

Podobnie jak w przypadku mostka, krótsza kierownica da bardziej agresywne reakcje roweru.

Złap swoją kierownicę przy samym mostku i pojeździj tak chwilę, efekt się wyolbrzymi i zrozumiesz na czym polega różnica.

Dodać jeszcze nalezy, ze szeroka kierownica (i dłuzszy mostek ale w mniejszym stopniu) obnizają klatke piersiową co oprócz zmiany pozycji i dociażenia kół obniza środek ciężkosci prowadzącego.

Re:

: 02.02.2014 01:08:39
autor: easy_rider_1
quake pisze:
Długość mostka (a co za tym idzie pozycja jazdy) wpływa na rozkład masy na rowerze. Dłuższy mostek = bardziej dociążone przednie koło (i vice versa).
Długość mostka wpływa też na reakcje roweru. Krótszy mostek da bardziej agresywne/szybkie reakcje na to, jak skręcasz kierownicą.

Szeroka kierownica daje większą dźwignię, czyli... (przykładowo) w miejscach, gdzie na wąskiej kierownicy musiałbyś się z nią siłować bo kamienie w zakręcie "łapałyby" Ci koło i "wyrywały" kierownicę z rąk, na szerszej kierownicy musiałbyś użyć mniejszej siły, żeby opanować to "wyrywanie". Innymi słowy, rower zachowuje się stabilniej.

Podobnie jak w przypadku mostka, krótsza kierownica da bardziej agresywne reakcje roweru.

Złap swoją kierownicę przy samym mostku i pojeździj tak chwilę, efekt się wyolbrzymi i zrozumiesz na czym polega różnica.


Łopatologicznie wyłożone :D