Strona 1 z 1
Hamulce Formula T1s - pisk nie do wytrzymania
: 02.02.2014 13:26:21
autor: robertinio78
Siema z 2 miesiące temu kupiłem nowe hamulce Formula T1s i mam już ich dość. Przy hamowaniu wydaja taki donośny pisk ze chyba zacznę jeździć w stoperach. Słyszałem ze trzeba je dotrzeć ale po kilku wypadach/ zjazdach raczej już się wszystko dotarło... Nie wiem czy zmienić klocki na inne? No ale to chyba bez sensu zważywszy na to ze te są nowiutkie. Ma ktoś jakiś pomysł jak wyeliminować ten dźwięk
: 02.02.2014 14:23:26
autor: diskordia
w moich code piski są wyłącznie wtedy-gdy klocki nie są ustawione równolegle do tarczy, i czasem jak są mokre.
zważ że to nie hamulce piszczą,tylko właśnie klocki lub tarcze.
: 02.02.2014 14:49:09
autor: robertinio78
No właśnie wiem ze z klockami jest problem czytałem ze jak jest mokro to Formuly są mega piskliwe a biorąc pod uwagę to ze mieszkam w deszczowej Irlandii myślę o wymianie klocków tylko na jakie?
: 02.02.2014 14:50:15
autor: FRmaniak
Klocki/tarcze strasznie piszczą jak są zalane płynem hamulcowym.
Re:
: 02.02.2014 14:59:28
autor: don-lubellas
robertinio78 pisze:myślę o wymianie klocków tylko na jakie?
Moim zdaniem jak już to na organiczne, ale trzeba się liczyć z szybkim ich zużywaniem.
: 02.02.2014 15:08:49
autor: robertinio78
Coś muszę zmienić bo cała zwierzyna z lasów poucieka

))
: 02.02.2014 15:09:39
autor: FRmaniak
zacznij od wyczyszczenia acetonem klocków i tarczy
: 02.02.2014 17:49:33
autor: robertinio78
W tygodniu to zrobie i dam znac
: 03.02.2014 05:33:45
autor: neejm
Wyczyscic delikatnie acetonem klocki przetrzec bardzo drobnym papierem sciernym. Ja w swoich starych hamulcach zaokraglilem rowniez papierem wszystkie katy proste klockow co wyeliminowalo zupelnie piszczenie nawet jak byly bardzo mokre. Pomysl podsunal mi znajomy z warsztatu samochodowego I okazal sie trafny.tlumaczyl ten sposob tym, ze powietrze ktore wpada w drgania latwiej wydostaje sie z przypilowanych niz ostrych I nie wydaje takiego pisku/ nie wprawia tarczy I powietrza w drganie.
: 03.02.2014 10:30:10
autor: Kwiat126p
No i tarczę przetrzyj porządnie papierem ściernym, same płyny, acetony i wynalazki mogą nie podziałać(przynajmniej u mnie bez papieru nie ma mowy). Ja też podgrzewam klocki na kuchence dodatkowo przez kilka minut.
: 03.02.2014 16:39:50
autor: diskordia
przed każdą jazdą?
: 03.02.2014 18:37:04
autor: kajto01
Duża góra i docierać. Moje T1 też piszczały jak były nowe i zawsze piszczą po myciu.
: 03.02.2014 19:28:15
autor: groochas
: 04.02.2014 23:12:34
autor: =Pietr3k=
Robertinio78 - żeby znaleźć przyczynę tego pisku napisz, w którym momencie on występuje.
Piszczenie na klockach metalicznych świadczy o bardzo dobrym dotarciu i bardzo dużej sile hamowania i jest to zjawisko naturalne.
Przy prawidłowych warunkach piszczenie zaczyna się gdy hamulec dopiero 'bierze', a ustaje, gdy siła jest duża na granicy zblokowania koła.
Jeżeli u ciebie pisk występuje od rozpoczęcia hamowania i nie cichnie wraz ze zwiększającą się siłą, a wręcz odwrotnie - jest bardziej donośny - to znaczy że masz albo mokre od wody klocki albo mokre od płynu hamulcowego/innego oleju. Jak sprawdzić, czy to woda, czy olej?
W przypadku wody, zwykle kilka porządniejszych hamowań pozwala jej odparować, a w przypadku płynu będzie praktycznie to samo.
Jeżeli przeczyszczenie klocków nie pomoże (ja polecam metaliki wygrzać trzymając obcęgami w płomieniu palnika kuchenki gazowej) i po kilku jazdach zrobi się to samo - to będzie znaczyło, że możesz mieć nieszczelność na tłokach. Nawet minimalny przeciek widoczny jako zwilżenie powierzchni tłoczków powoduje tak donośny hałas. Tylko że ten hałas nazwałbym wyciem lub jęczeniem, niż piskiem

: 05.02.2014 13:04:53
autor: neejm
Znajomy z serwisu polecal palnik gazowy nie kuchenke

: 01.03.2014 22:18:40
autor: robertinio78
Poszedłem za radą neejma i pisk został praktycznie wyeliminowany
Wielkie dzieki za rade która zadziałała w moim przypadku
: 04.03.2014 17:42:27
autor: neejm
Milo mi ze pomoglem
