Strona 1 z 1

[wexe2]Giant Glory DH '08 + RS Boxxer '11

: 03.02.2014 19:58:38
autor: wexe2
Rama: Giant Glory DH 2008 M
Widelec: Rock Shox Boxxer RC 2011
Damper: Fox dhx 5 , 350lbs

Kierownica: Spank Spike 777evo, 5 rise
Mostek: Specialized (zintegrowany)
Gripy: Sars
Barendy: Sars
Stery: FSA Orbit Option Angle Set -1,5*

Siodło: Kellys Titanium
Sztyca: Turner
Zacisk: Giant

Korby: Shimano Saint M-815
Support: Shimano Saint
Zębatka: Truvativ 36t
Łańcuch: Shimano CN-HG40
Pedały: HT AN01SS

Napinacz: Dartmoor Slider Light(mod) + rockring e13
Przerzutki: Sram x0 BlackBox Short(55mm)
Manetki: Sram x5
Kaseta: Sram PG-950 (5 przełożeń)

Koło przód:
Obręcz: Dartmoor Raider 36h
Szprychy: Sapim
Piasta: Novatec
Opona: Kenda Nevegal
Dętka: Decathlon

Koło tył:
Obręcz: Dartmoor Raider 36h
Szprychy: Sapim
Piasta: Chosen DA4352B
Opona: Maxxis High Roller 2,5 60a
Dętka: Decathlon

Hamulec przód, tarcza: Shimano SLX BR-M675(metal) + Avid G2CS 203mm
Hamulec tył, tarcza: Shimano SLX BR-M675(metal) + Avid G2CS 203mm

Waga: 18,2 kg (początkowa 21)


Modyfikacje:

*Błotniczek na tylne koło wykonany z jakiegoś rozwalonego błotnika + folia carbon
*Kapsel sterów obklejony carbon


Plany:
*Manetka x0
*Jeździć, jeździć, jeździć, jeździć



Geometria:
-Baza kół: 1181mm
-Suport: 355 mm
-Kąt głowki: 63,5° (wg tw. cosinusów)


Obrazek

: 03.02.2014 21:32:13
autor: nhp890
Mam takie nie do końca na temat pytanie, ale widuję to czasem i nie rozumiem dlaczego - po co po roczniku ramy/amora piszesz apostrof? Nie pytam ze złośliwości, tylko ciekawi mnie skąd to się bierze.

Fajna sprawa z anglesetem w Glory, kąt główki to w tych ramach (poza wagą) chyba największy problem

: 03.02.2014 21:49:21
autor: frango
Bo pewnie kolega chciał napisać '08 a wyszło mu '2008 ;)
Ale, ale... naprawdę da się zrobić ze starej Glory 63,2* ?! Oryginalnie jest 65,5*. Jakim cudem udało Ci się uzyskać różnicę w HA >2* przy użyciu sterów -1,5*? Off-setowe tuleje dampera?

: 03.02.2014 21:57:38
autor: wexe2
nhp890 - Faktycznie z tym rocznikiem mój głupi błąd. Już zmieniam. A z wagi i tak jestem zadowolony jak na ramę, która waży bodajże 6078g z damperem, sterami i alu osią.

Dolna miska została dodatkowo dotoczona ponieważ tutaj mam główkę ~49,67, a miska była standard 56mm wraz z tym została przy okazji toczenia zmieniona o kolejne 0,3*. Sam się dziwie dlaczego wyszło tak mało, ale kilka razy to liczyłem, oczywiście uwzględniałem offset 40mm w boxxerze. A tuleje off-setowe mam w planach dorobić dla samej ciekawości i różnicy w zachowaniu się na trasie.

Obrazek

http://www.pinkbike.com/photo/10565305/?s6 <tutaj w lepszej jakości foto

Dla spostrzegawczych - dampera na tych zdjęciach nie ma, ponieważ się serwisował. Deseczka na jednym jak i na 2 zdjęciu ma eye to eye 241 mm.




Rower we wcześniejszym wcieleniu - jedyne zdjęcie które miałem całkowicie od boku, tak dla łatwiejszego zobrazowania i ew poprawienia mnie.

Może nie jest to profesjonalny rysunek ,ale zawsze coś - poprawcie mnei jeśli coś źle wyznaczam. &quot;a&quot; od osi do środka główki przy dolnej krawędzi. &quot;b&quot; od osi przedniej uwzględniając 40 mm offsetu (nw jak to zapisać) do dołu główki,&quot;c&quot; rozstaw kół - 40mm.
Może nie jest to profesjonalny rysunek ,ale zawsze coś - poprawcie mnei jeśli coś źle wyznaczam. "a" od osi do środka główki przy dolnej krawędzi. "b" od osi przedniej uwzględniając 40 mm offsetu (nw jak to zapisać) do dołu główki,"c" rozstaw kół - 40mm.

a=102cm
b=58cm
c=114cm

: 06.02.2014 21:28:43
autor: wexe2
I są fotki. Niestety ze starym siodłem. Po nowe jadę w sobotę. Czekam na jakieś słowa krytyki ,a co za tym idzie propozycji. Pzdr :)

: 06.02.2014 22:54:23
autor: Ajz
nie przesadziles troche z wyciaganiem boxa? troche dziwnie wyglada, jakbys mial z 30cm goleni...

ciekawa waga, ja z moją ledwie ponizej 20kg schodze

: 07.02.2014 01:20:06
autor: Gulczas
Co do części to nie ma do czego sie przyczepić ;) Ja bym dał obręcze białe lub niebieskie :D Wagowo wyszło całkiem fajnie . Jak Ci sie kierownica spisuje, jak z jej kątami? ;) A co do błotnika na damper to nie chcesz może z prawdziwego karbonu ? :P

: 07.02.2014 17:48:21
autor: wexe2
@Ajz waga tyle pokazuje, Nie wierzę, że na podobnych komponentach masz 20 kg :)
A Boxxer wyciągnięty jest na 219 mm ,ale niweluje mi to niski mostek i kiera z niskim wzniosem - jeździ mi się dobrze


@Gulczas Zaczęły mi się podobać stonowane rowery , dlatego są czarne koła :) Błotnik który osłania damper od przodu jest oryginalny karbonowy - home made jest ten przy tylnym kole :)

A kierownica dla mnie idealna ,choć spotkałem kilka opinie negatywnych o tej kierze. Ale pomimo tego wyprzedaż na rowerowym mnie przekonała do niej.

Re:

: 07.02.2014 18:14:14
autor: marudny
wexe2 pisze:@AjzA Boxxer wyciągnięty jest na 219 mm ,ale niweluje mi to niski mostek i kiera z niskim mostkiem - jeździ mi się dobrze
Zmierz odległość od górnej krawędzi dolnej półki do górnej krawędzi lagi... Porównaj z zaleceniami instrukcji obsługi...

Samowola z tym wysuwaniem na lagach jak się patrzy... :twisted:

Obrazek

: 08.02.2014 23:14:19
autor: Seba14
korby i siodełko trochę rażą. A po za tym nie ma sie do czego przyczepić, mega bike :D

: 02.03.2014 00:17:42
autor: wexe2
Siodełko zmienione, korby odnowione, boxxer obniżony, zawiecha prze serwisowana, nowe zdjęcie.

Zapraszam do komentowania :)