Strona 1 z 1

Avid Elixir R 2012, problem

: 06.02.2014 21:50:20
autor: Troglodytor
Siema, jak naciskam na klamkę to wydaję taki dźwięk jak by coś delikatnie syczało/chlupało/zasysało takie ciapcianie hehe, ciężko określić, klamka się nie zapada jest tylko jak by lekko twardawa. Hamulec hamuje normalnie. Zastanawiam się który zestaw naprawczy kupić:

Myślicie, że ten wystarczy ?
http://rowerowy.com/sklep/narzedzia_ser ... 5015062010

: 06.02.2014 22:31:28
autor: marudny
Uszczelkę podaną w linku wymieniaj wtedy, kiedy klamka nie będzie trzymać ciśnienia podczas tłoczenia.

Wycieki są? Jak nie ma i hamulec się nie zapowietrza, to nie potrzebujesz żadnego zestawu naprawczego.

Zdarza mi się grzebać przy tych klameczkach, i jak są dobrze wysmarowane (avid dot grease) to sapią,ciapią i popierdują... :D

Poskładane na sucho, są bezgłośne - mam na myśli okolice wewnętrznej części membrany, miejsca gdzie przepływa powietrze pod membranę.

Na tą chwilę hamulce przelej, a z wymianami czekaj na ewentualne wycieki...

: 06.02.2014 22:52:20
autor: Troglodytor
nie ma wycieków,tylko ja niczego nie smarowałem i nie wydaje mi się żeby tak miały wcześniej, druga klamka nie wydaje takich dźwięków. Chyba tak zrobię, najpierw przeleje na nowo.

: 07.02.2014 09:06:25
autor: tomek059
Jest albo zapowietrzony albo masz wodę między korpusem klamki, a membraną. W niektórych hamulcach tak jest po myciu.

Re:

: 07.02.2014 16:56:23
autor: marudny
Troglodytor pisze:nie ma wycieków,tylko ja niczego nie smarowałem i nie wydaje mi się żeby tak miały wcześniej, druga klamka nie wydaje takich dźwięków. Chyba tak zrobię, najpierw przeleje na nowo.
Fabryka smaruje, raz gorzej raz lepiej... Dobrze wysmarowana klamka "ćmoka" aż miło :wink:
Dźwięki mogą się też pojawić, jak klamka nałapie trochę błota albo wody, jak napisał tomek059. Woda może być po prostu w części "suchej" membrany czyli po wewnętrznej stronie - normalna sprawa.

Dźwięk który słyszysz wydobywa się prawdopodobnie z miejsca zaznaczonego strzałką - membrana zasysa i wypuszcza w tym miejscu powietrze - szczelina jest nie duża, stąd dźwięki:
Obrazek

Ewentualnych wycieków szukaj w tych okolicach. Drobne zapocenia w tym miejscu się zdarzają i dopóki wszystko działa jak należy, to nie szukaj dziury w całym...

Profilaktycznie klamkę możesz rozebrać, wyczyścić, przesmarować odpowiednim smarem. Na pewno przedłuży to jej żywota - chyba, że dopiero będziesz się tego uczył... :twisted:

: 07.02.2014 17:16:13
autor: Troglodytor
marudny Dzięki, za dokładne objaśnienie sprawy. Jak zdecyduję się je rozebrać to mam zamiar zrobić to sam, nie robiłem tego wcześniej ale od czego są filmiki i instrukcje hehe :twisted: w razie problemów udam się do kumpla :mrgreen:

: 07.02.2014 17:40:36
autor: marudny
Poważną przeszkodą są odpowiednio długie i "szczupłe" szczypce segera. Ciężko trafić odpowiednio długie, które zmieszczą się korpus i jeszcze z wąskimi koncówkami...

Ja szukałem jeżdżąc z klamką po budowlanych i ostatecznie się poddałem, tzn. wziąłem pierwsze lepsze - spodobały mi się niebieskie... i wyszczupliłem je odpowiednio kątówką :twisted:

: 08.02.2014 10:44:29
autor: tomek059
Chyba warto dodać że pierścienie segera są plastikowe i łatwo je uszkodzić. Nie wiem czemu ale przy rozbieraniu 3 klamek uszkodziłem je w 2. Niby zaczynają ładnie wychodzić i nagle pyk... jednego oczka nie ma.

: 07.04.2014 13:29:54
autor: ranekdhfr
Witam, mam problem z odpowietrzeniem Avid Elixir CR. Przy próbie odpowietrzenia klamki do strzykawki zaciągane jest powietrze (strzykawka szczelnie zamontowana do klamki). Dźwięk zasysanego powietrza dochodzi z okolic łączenia klamki z tłoczkiem w tych okolicach zaczął wyciekać płyn. Klamka jest ciągle gumowa bo hamulca nie da się dobrze odpowietrzyć. Czy wymiana podanej wcześniej uszczelki powinna pomóc, czy trzeba będzie się zaopatrzyć w bardziej obszerny zestaw naprawczy lub poszukać nowej klamki ? ;)

: 07.04.2014 21:22:18
autor: marudny
Wyciek masz pewnie z membrany. Dlaczego cieknie dowiesz się po rozbiórce.
Możliwe przypadki:
- dziura w kondonie (przetarcie)
- brud/wżery na połączeniu, membrany z klamką.

Zaczął bym od rozbiórki i oceny sytuacji, a nie od zakupów... Może się okazać, że wystarczy wyczyścić całość porządnie.
Syf na styku krawędzi (zamykającej układ) membrany z klamką może skutkować wyciekami.

Przy odpowietrzaniu nie ssij za mocno! Uszczelnienia poddają się przy podciśnieniu i można w ten sposób odpowietrzać hamulec bez końca i przy okazji zassać trochę zalegającego brudu pod uszczelnienia.

: 09.04.2014 08:12:27
autor: ranekdhfr
Dzisiaj dokonałem oględzin hamulca i zgodnie z przypuszczeniami membrana jest lekko przetarta przez co powietrze jest zasysane do układu. Istnieje możliwość wymiany samej membrany czy trzeba zakupić zestaw naprawczy w którym jest cały nowy tłok?

: 09.04.2014 10:35:01
autor: marudny
Niestety inwestycja w zestaw naprawczy raczej Cię nie ominie... Chyba, że gdzieś coś komuś zalega z odzysku (serwisy).

Idąc za ciosem zajrzyj do drugiego hamulca (zakładam, że masz parę). Do tych klamek niestety ale co jakiś czas trzeba zaglądać.
Po wyczyszczeniu z brudu membranę smarujemy po stronie "suchej" - trzeba ją zwyczajnie wywinąć na lewą stronę. Zdecydowanie zwiększa to jej odporność na przetarcia.