Twardo czy miękko oto jest pytanie !

dexterns
Posty: 214
Rejestracja: 05.11.2011 20:14:55
Kontakt:

Twardo czy miękko oto jest pytanie !

Post autor: dexterns »

Witam od jakiegoś czasu bije sie z myślami odnośnie twardosci zawieszenia

podzielcie się swoimi odczuciami i podczas jazdy na miekkim i twardym zawieszeniu
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Twardo i miekko to idiotyczne porównanie. Jak zależy CI na szybkości to powinieneś mieć maksymalnie twardo aż do momentu zauważalnej utraty przyczepności (oczywiście o ile Ci łapy wytrzymają).
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Moje odczucia podczas jazdy na zbyt miękkim amorze: bardzo bolą ręce. Brzmi nielogicznie, ale twardszy amortyzator bardziej oszczędza ręce. Musiałem się zatrzymywać z 6-7 razy podczas zjazdu na Żarze, bo nie mogłem wytrzymać bólu. Na zbyt twardej sprężynie robiłem pełne zjazdy i było dobrze.
dexterns
Posty: 214
Rejestracja: 05.11.2011 20:14:55
Kontakt:

Post autor: dexterns »

nhp890 własnie o cos takiego mi chodziło a grubosc gripów robi ci jakąs zauważalną roznicę?
nhp890
Posty: 1327
Rejestracja: 21.03.2011 12:32:31
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: nhp890 »

Właśnie w celu zmniejszenia bólu sprawdzałem różne gripy, ale nie zauważyłem różnic. Rozwiązaniem bólu rąk/palców jest dla mnie dobrze dobrana sprężyna/ciśnienie i siłownia. I dobre tłumienie w amortyzatorze.
kefas79
Posty: 147
Rejestracja: 01.02.2008 20:07:19
Kontakt:

Post autor: kefas79 »

Gripy oraz kąt pochylenia kierownicy też mają duże znaczenie jeśli chodzi o ból rąk, jeździłem na cienkich gripach i po ich zużyciu zmieniłem na grubsze, i długo nie wiedziałem czemu tak szybko mi ręce siadały mimo iż wcześniej nie miałem żadnych problemów, powrót do cienkich gripów rozwiązał problem, oczywiście siłownia i odpowiednia technika spowoduje, że łapy będą się wolniej męczyć :)
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Post autor: KubaLa »

Ja tam z tyłu lubiłem twardo a z przodu tak średnio, ale z dużą kompresją.
Zależy od umiejętności. Na twardym jedziesz szybciej i do tego wydaje Ci się że jedziesz DUŻO szybciej ;) Na miękkim lepsza przyczepność ale też szybciej wytracasz prędkość. Bardzo indywidualne cechy to są. Nie może być do przesady miękko i do przesady twardo. Złoty środek musisz znaleźć sam.
Z gówna bata nie ukręcisz.
GgG
moderator
Posty: 5213
Rejestracja: 27.12.2008 22:45:46
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GgG »

Na bulwar maksymalnie miękko i szybkie odbicie (np marzocchi albo zapowietrzone dampery wtedy syczą), na trasy to już w zależności od trasy :) Choć fajnym doświadczeniem jest utwardzić mocno zawieszenie na trasie którą dobrze znamy, całkiem inna jazda.

A tak mocno poważniej to chyba nie da się znaleźć na to złotego środka, każy jeździ jak lubi. U siebie w zjazdówce trzymam się około 20% przód / 33% tył z sagiem, w enduro około 20/20%, ale jeżdzę nim głownie po mieście, rekreacyjnie czy po mniejszych hopkach.
dexterns
Posty: 214
Rejestracja: 05.11.2011 20:14:55
Kontakt:

Post autor: dexterns »

Po miescie nie jezdze przeszlo mi to pare lat temu ale dzięki za odpowiedzi !
easy_rider_1
Posty: 665
Rejestracja: 12.04.2009 11:38:24
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: easy_rider_1 »

Ja lubię jak jest mięciuchno, zawieszenie w rowerze można porównać do cycków - małe twarde :? duże miękkie :D
GrzesiekDH
Posty: 313
Rejestracja: 21.09.2008 13:18:01
Lokalizacja: Rzeszów/Dębica
Kontakt:

Post autor: GrzesiekDH »

ja po zmianie sprężyny dampera na twardszą odczułem zmianę na + jeśli chodzi o czułość, wcześniej miałem dużo sagu i przy większych prędkościach zawiecha gubiła się na nierównościach, teraz jest lepiej wg mnie.
http://www.pinkbike.com/u/grzesiekdh/
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

GgG tak szybkie odbicie w damperze że aż syczy jest zabójcze.
Wystarczy że przelecisz parę metrów i wylądujesz w ciasnym miejscu przed jakimś garbem z którego będziesz się chciał wybić.
Wtedy odbijający damper może dać ci takiego strzała w nogi że nawet największy koks nie utrzyma poziomu.
O lataniu na tym hop czy dirtów już nie wspominam.
Wedłóg mnie damper zawsze powinien odbijać nieco wolniej niż przedni amortyzator wtedy bardzo dobrze lata się nawet źle zrobione wybicia (co w Polsce jest bardzo często spotykane).
KubaLa
moderator
Posty: 3729
Rejestracja: 10.03.2010 15:51:17
Lokalizacja: ŁDZ/Gdynia
Kontakt:

Re:

Post autor: KubaLa »

GgG pisze:Na bulwar maksymalnie miękko i szybkie odbicie (np marzocchi albo zapowietrzone dampery wtedy syczą.
Bogumil pisze:Wedłóg
Według!
Z gówna bata nie ukręcisz.
MikiLcaa
Posty: 146
Rejestracja: 12.12.2012 21:50:53
Kontakt:

Post autor: MikiLcaa »

Z moich spostrzeżeń Ci powiem, że im szybciej będziesz jeździć tym twardszą zawiechę zaczniesz ustawiać. Ja jakbym teraz ustawił taką na jakiej zaczynałem to bym się chyba zabił ;)
dexterns
Posty: 214
Rejestracja: 05.11.2011 20:14:55
Kontakt:

Post autor: dexterns »

w radicalu miałem 350 jednak zawieszenie sunna przy 350 działało jak glory z 450 teraz przy revoolcie mam 350 ale mam 45% sagu więc 450 ląduje i zobaczymy co będzie
boogiel
Posty: 2703
Rejestracja: 13.03.2010 22:41:35
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: boogiel »

ale co to ma do tematu? to chyba oczywiste, że w innych ramach będą inne sprezyny
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

Ja wole umiarkowaną zawieche ale rower wtedy bardziej dostaje w dupę wiec mam wszystko na twardo.
Puncu
Posty: 2263
Rejestracja: 03.11.2010 13:59:47
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re:

Post autor: Puncu »

Bogumil pisze:Ja wole umiarkowaną zawieche ale rower wtedy bardziej dostaje w dupę wiec mam wszystko na twardo.
Wtedy nie zawiecha dostaje w dupe tylko rama, spawy etc.
Big Hit + 888 RC 2004r.
Big Hit + 66 RC 2005r.
Fondriest Status-X 1996r.
Bogumil
Posty: 474
Rejestracja: 25.11.2013 19:08:19
Kontakt:

Post autor: Bogumil »

Właśnie nie bo siła równomiernie się rozkłada i niema gwałtownego i dynamicznego uderzenia.
A jak dobijasz zawiechę na każdym większym dropie to rama wtedy obrywa najbardziej.
Miałem w poprzednim DEMO 500lb i damper ustawiony na w miarę miękko to mi wahacz popękał po 1,5 roku jazdy.
Teraz mam 550Lb i trochę gęstszy olej i nic nie pęka ani nie trzeszczy a jeżdżę już tyle co na poprzednim demo i na dodatek mam DEMO7 bo to poprzednie było DEMO8.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość