Strona 1 z 1

pike 409 olej 5w40

: 09.02.2014 20:52:05
autor: elvis12375
Mam do dyspozycji olej silnikowy 5w40. Jak myślicie, mogę zalać nim tłumik motion control? czy poszukać motorexa gdzieś w sklepie?

: 09.02.2014 21:17:56
autor: Soulforged
Olej musi mieć odpowiednie parametry określone przez producenta - lanie jakiegokolwiek oleju "bo akurat mam" w garażu czy kuchennej lodówce to zły pomysł;)

: 09.02.2014 22:08:29
autor: elvis12375
Wiem, tylko źle się wyraziłem :) chodziło mi o różnicę między zwykłym motorexem a castrolem 5w40? Jeśli by ktoś wiedział :) Ale mam nadzieję że znajdę w tutaj w norwegii motorexa czy coś w tym stylu bo właściwie nie ma co ryzykować.

: 09.02.2014 22:14:34
autor: MUSZEL
silnikowego bym nie lał, bo on ma swoje parametry dopiero w temperaturze pracy silnika

: 10.02.2014 13:07:31
autor: enigma
Myślę że krótki czas w zastępstwie na oleju silnikowym przeżyjesz. Ma smarować, a tłumienie w miarę dostosujesz sobie regulacją. Sam tak jeździłem dłuższy czas, na hydraulicznym do wspomagania też i po przesiadce na motorexa odczułem niewielką zmianę.

: 10.02.2014 13:11:57
autor: GgG
Wlej wode, kupiłeś sobie amortyzator za kupe kasy i masz zamiar go tym zalewac? Ręce opadają. Dobry olej kosztuje jakieś 20-30zł za ilość wystarczającą do tłumika na kilka lat, nie ma co dziadować.

: 13.02.2014 20:54:24
autor: sebonk
olej silnikowy ma charakterystyke nastanowioną na smarowanie, nie na tlumienie. wnioski mozna wyciagnac samemu.

: 14.02.2014 08:49:06
autor: rafal.zwdh
na dodatek jest nastawiony na smarowanie w dużo wyższej temp, ten drugi parametr w olejach silnikowych oznacza między innymi temp w jakiej najlepiej pracuje, 5w40 jest przeznaczony do wyższych temperatur niż np. 5w30.
Tak więc przy temp pokojowej 5W40 będzie gęstszy od 5w30, jeżeli chodzi o temp i prace to już lepiej zalać dextronem to przekładni. 5w silnikowe jest sporo gęstsze od 5w do amortyzatorów. a o dodatkach przeciw pieniących nie wspomnę.
Nie ma co żałować kasy i najlepiej kupić dedykowany do amortyzatorów, jak byś chciał wlać silnikowy do smarowania lag to było by pół biedy, ale do tłumika...

: 14.02.2014 19:09:16
autor: MikiLcaa
Kiedyś coś takiego zrobiłem - wlałem do tłumika tpc+ z travisa właśnie olej 5w40 castrola. Po 3 ruchach tłumikiem tracił on wszelkie tłumienie a ze środka wylewałem pianę. Już nie ważne te parametry.. po prostu nie będziesz mieć tłumienia żadnego :)

: 15.02.2014 07:36:46
autor: sznib
Do tłumika to Motorex/Motul minimum, od jakości oleju zależy praca amortyzatora. Do MC wlewa się 120ml oleju, także litr wystarczy na dłuuugo biorąc pod uwagę że tam olej wystarczy wymienić raz na sezon/dwa. Do smarowania dolnych lag w wersji ekonomicznej można użyć Amortyzola, olej dedykowany amortyzatorom, cena ok. 20pln/l. Również starczy na długo bo do dolnych goleni leje się 30ml (po 15ml na goleń), ale tutaj warto olej wymienić częściej, tak 2-3 razy na sezon co najmniej.

: 23.02.2014 13:10:13
autor: elvis12375
Pochodziłem po rowerowych w całym mieście i jedyne co mieli w jednym to olej rock shoxa 10w, tylko nie wiem czy zdatny będzie do tłumika. Jak myślicie, kupić ten 10 w?

: 23.02.2014 13:22:23
autor: MUSZEL
do tłumika nie bardzo, 5W potrzebujesz, 10tką możesz lać w dolne lagi do smarowania

: 23.02.2014 14:24:42
autor: elvis12375
tak myślałem, w poniedziałek jeszcze mam iść do gianta. Obszedłem wszystkie serwisy w mieście i żeby nie mieli oleju 5w to już mi ręcę opadają

: 23.02.2014 14:53:47
autor: Soulforged
Ja bym proponował zakupy przez net - z doświadczenia wiem że niestety w lokalnych sklepach ciężko znaleźć to czego akurat trzeba;)

: 23.02.2014 16:53:05
autor: Kondi_GK
Tak jak koledzy radzą zamów przez internet, a jeśli koniecznie chcesz kupić w sklepie to sprawdź stacje paliwowe te duże, serwisy i sklepy motocyklowe tam często mają duży wybór i czasem nawet sprzedają na setki albo w lepszych sklepach motoryzacyjnych.

: 24.02.2014 22:46:09
autor: elvis12375
Pojechałem do treka za miastem trochę i wkońcu był motorex 5w tylko drogie tutaj to cholerstwo, na polskie 100zł... Pełen serwis zrobiony i działa nieporównywalnie lepiej. A silnikowego faktycznie nie ma sensu lać bo to 2 razy gęstsze niż 5wt a tłumienie nie działa tak jak powinno.