Strona 1 z 3

The One vs Zee

: 13.02.2014 14:33:27
autor: Sokół
Dobra ludki, moje Juicy nie radzą sobie z moją masą i potrzebuję czegoś mocniejszego, co zatrzyma 90kg mięsa. Mój budżet na chwilę obecną to jakieś 7 stówek, ale jako nie śpieszy mi się z zakupem możemy przyjąć maksymalny budżet 1200 (ale wolałbym wydać jak najmniej). Pod uwagę biorę tylko nowe heble ewentualnie używki ale w stanie igła. Heble bez tarczy i adapterów, preferowany Avid bo mam już zestaw do odpowietrzania. Na obecną chwilę rozważałem takie heble:
- Elixir 7 Trail
- Code 5 / R
- Shimano Zee

: 13.02.2014 14:42:36
autor: Auditore
Za 1200 to i Sainta można dostać nowego. Jakość hamowania +/- taka sama jak Zee, ale jakość wykonania klamki super :)

: 13.02.2014 14:49:51
autor: Sokół
A jak wypadają M800 w stosunku do nowych Saintów?

: 13.02.2014 14:55:38
autor: KMtown
Osobiście polecam Ci Saint m820 :) Warte są swojej ceny.

: 13.02.2014 15:07:59
autor: Auditore
M800? Toż to różnica kosmiczna. Między M810 a M820 wielkiej różnicy w sile nie będzie, różnią się głównie klamką. Ale M800 ma całkowicie inny zacisk - dwutłoczkowy - który nie może się równać z 810 i 820 pod żadnym względem.

: 13.02.2014 15:16:32
autor: Sokół
Wiem, że konstrukcja inna ale ciekawi mnie jak wypada ich moc w porównaniu do nowszych

: 13.02.2014 15:29:50
autor: Auditore
Generalnie nie chodzi o samą moc. Nowsze zaciski mają:

po 1. ceramiczne tłoczki, które znacznie obniżają ilość ciepła przedostającego się do oleju w układzie.
po 2. tłoczków jest 4, daje to zwykle lepszą modulację i potencjalnie większą siłę hamowania, bo cztery tłoczki są w stanie lepiej docisnąć większą okładzinę hamulcową do tarczy.
po 3. cały zacisk jest większy, co daje również większą pojemność oleju wewnątrz, co dodatkowo zwiększa odporność na przegrzewanie się.


Edit: do tego od modelu 810 wzwyż masz w klamce mechanizm Servo-wave, który też zdecydowanie jest plusem.

: 13.02.2014 15:37:06
autor: Sokół
Akurat, co do 2 punktu, nie jest ważna powierzchnia klocka tylko łączna powierzchnia tłoczków.

A coś może o tych Avidach? Bardzo mi leżą cenowo

: 13.02.2014 15:53:59
autor: Auditore
Ale ja właśnie o tym napisałem, 4 tłoczki mają większą powierzchnię niż 2 tłoczki z modelu m800. A im większa powierzchnia okładziny hamulcowej, tym większe tarcie, a to daje większą siłę hamowania.

: 13.02.2014 16:05:16
autor: Sokół
Powierzchnia okładziny nie ma wpływu na siłę tarcia

A Formule The One? Idzie dorwać komplet za około kafla. Ktoś ma i się podzieli wrażeniami?

: 13.02.2014 17:31:29
autor: tomek059
Za takie pieniądze dostaniesz RO.

: 13.02.2014 19:00:56
autor: pawelfr
Zdecydowanie kupuj sainta, o wiele lepszy od tych avidów co podałeś. Poza tym avidy jednak w mojej opinii mają większą awaryjność.

: 13.02.2014 19:12:58
autor: Sokół
No moje Soczki nie sprawiają żadnych problemów, są po prostu słabe, a Saint to jednak wydatek, którego wolałbym uniknąć dlatego też pytam o inne?
Jeszcze z Avida, jakie są opinie o X0 ew. XX?

: 13.02.2014 19:34:09
autor: FRmaniak
Ale Saint na przód + slx na tył to już mniejszy wydatek, a będzie działać tak samo dobrze

: 13.02.2014 20:05:22
autor: Sokół
Muszę mieć dwa takie same heble tak samo jak muszę mieć dwie takie same obręcze i tarcze, po prostu muszę :D OCD i takie sprawy :p

: 13.02.2014 21:34:46
autor: pawelfr
no to bierz zee albo xt. Do tego tarcze xt ice tech i siła hamowania ogromna :)

: 13.02.2014 21:40:04
autor: Sokół
Rozważałem XT tylko jak z ich mocą w stosunku do Juicy? Może nhp tu zaglądnie i się wypowie
Tarcze zostają jakie mam, dopiero co zmieniałem

: 13.02.2014 21:45:13
autor: pawelfr
Ja posiadam XT na średniej jakości tarczach, ważę prawie 90kg i jestem bardzo zadowolony. Modulacja jest, siła hamowania ogromna, cena też bardzo fajna. Kupuj na bikestacji jbc. bo tam mają najlepsze ceny. Wcześniej jeździłem na juicy i jest ogromna różnica.

: 13.02.2014 21:49:24
autor: Moherek993
Spróbuj też negocjować cenę, potrafią zejść nawet 100 zł i jeszcze adapterki gratis dorzucić :)