Strona 1 z 1

[flip_nixon] Banshee Scythe 2012 + Rock Shox Lyrik 2013

: 18.02.2014 15:36:45
autor: flip_nixon
Siema!

Chciałem się dzisiaj podzielić z Wami moim setupem. Rower nie jest jeszcze skończony, ale dobrze mi służy, więc uznałem, że to dobra pora. Główna koncepcja podczas składania go była taka: zrobić zwinną maszynę, która bez problemu ogarnie polskie trasy DH, europejskie bike parki, a jak najdzie mnie ochota to i wespnie się w żółwim tempie na jakiś pagórek.

Jako, że latam trochę na dirtach, to chciałem rower zwinny, ze stosunkowo krótką bazą kół, niż w tympowym DH, ale i bardziej zjazdową (niż ta oryginalna) geometrią. Udało mi się osiągnąć zamierzony cel przez wrzucenie nieco krótszego dampera. Dedykowany tej ramie jest rozmiar 222mm, u mnie śmiga 216mm. Jest GIT!

Zapewne wielu z was zdziwi fakt totalnie podstawowego zawieszenia. Eksperyment z takim setupem postanowiłem zrobić po rozmowie z jednym z serwisantów Cane Creeka na Eurobike. Jego zdaniem złotym sposobem na stworzenie odpowiedniego zawieszenia jest: a) dobranie odpowiedniej twardości sprężyny, b) ustawienie potrzebnego tłumienia. Reszta to dodatkowe funkcje, które są potrzebne, ale nie są niezbędne. Poszedłem tym tropem i okazało się, że faktycznie- na prostej amortyzacji też można uzyskać zadowalającą jakość pracy.

Rama: Banshee Scythe 2012, rozmiar M (geometria DH na krótszym damperze, dzięki której maksymalnie wydłużyłem i obniżyłem geometrię. Z obliczeń wychodzi, że na takim setupie mam z tyłu niecałe 170mm skoku, BBH: 13,8 i kąt główki ~65 stopni)
Damper: X-Fusion Vector R, 216mm, po przekładce shimów dla zwiększenia czułości ugięcia, sprężyna 450
Widelec: Rock Shox Lyrik R 2013 tapered
Koło przednie:
Piasta przód: WTB Laser Disc QR20mm
Obręcz przód: Sun Rims Single Track
Szprychy: DT Champion 2.0 black
Dętka przód: Continental DH
Opona przód: Maxxis Minion DHF 2,5, 42a
Koło tylne:
Piasta tył: Novatec DH12s po wyciszeniu zapadek (150x12mm)
Obręcz tył: Sun S-Type
Szprychy: DT Champion 2.0 black
Dętka tył: Continental DH
Opona tył: Maxxis Minion DHF 2,5, 42a
Korba: Shimano Deore LX
Zębatka: Mstars Bike Componentes 36t
Wkład: Shimano SLX
Pedały: HT AE01
Napinacz: Shaman Drake
Kaseta: Shimano SLX 11-36, 10s
Przerzutka tył: Shimano Zee FR
Manetka: Shimano SLX, 10s
Łańcuch: Shimano SLX
Sztyca: Banshee
Siodło: Joystick Binary LT Ti
Zacisk podsiodłowy: standard
Stery: Mix sterów Darmoora Flash i Exile
Mostek: Truvativ Husselfelt (chwilowo, docelowo Spank Spike 35mm)
Kierownica: Cloud Prototype 790mm szerokości, 25mm wznios (chwilowo, normalnie Chromag Fubars OSX- 780mm)
Hamulec przód: Avid Juicy 5, klocki metaliczne Black Mountain, Tarcza Shimano 203mm
Hamulec tył: Avid Juicy 5, klocki metaliczne Black Mountain, Tarcza Hayes V8
Chwyty: Dartmoor Icon

Waga: 17,1 kg

W najbliższym czasie zmieniam mostek na Spank Spike. Jeśli fundusze pozwolą to sprawię sobie lżejsze koła i hamowajki Shimano SLX. A jeśli zupełnym przypadkiem znajdę sztabkę złota, to pyknę też CB Double Barela Air na tył.

: 18.02.2014 16:29:49
autor: MUSZEL
moim zdaniem super wyszło, bardzo mi się podoba Scythe na damperze 216mm

: 18.02.2014 16:52:44
autor: miki_ck
Super freeride'ówka, a po planowanych zmianach będzie jeszcze lepiej.
Tylko korby mnie nie przekonują - dobrze mi się zdaje, że to LX-y w wersji na aluminiowej osi?

: 18.02.2014 17:36:32
autor: flip_nixon
dokładnie tak, to ten model :)

: 18.02.2014 17:51:39
autor: miki_ck
http://www.pinkbike.com/photo/8726514/ - jeden z wielu przypadków.
Do ostrzejszej jazdy wolałbym je wymienić... Nie bez powodu Shimano się wycofało z aluminiowych osi w korbach :wink:

: 18.02.2014 18:28:33
autor: flip_nixon
Dzięki za radę. Pewnie zajmę się nimi w następnym tuningu. Chociaż powiem Ci, że ostro katuję ją od ponad 2 sezonów- włacznie z san remo i póki co dobrze się trzyma. Miejmy nadzieję, że nie zrobimi mi psikusa ;)

: 20.02.2014 05:42:34
autor: troyo
Fajny rowerek, slyszalem, ze nie trzeba w nim nic smarowac. :mrgreen:

: 20.02.2014 17:46:19
autor: F4rr3ll
@ flip_nixon , masz jakis specialny sposób doboru tej sprężyny ?

: 21.02.2014 16:55:46
autor: flip_nixon
W sieci jest kilka kalkulatorów stworzonych w tym celu. Z tym, że przy stosowaniu krótszego dampera trzeba zawsze brać poprawkę na to, że potrzebna będzie twardsza sprężyna. W moim przypadku był to trochę system prób i błędów. Początkowo miałem 550 (oryginalna z damperem), ale nie było takiego efektu, jaki chciałem. Teraz na 450 jest pikobelo, ~30% sagu.