Strona 1 z 1

Jakie 66 do FR

: 18.02.2014 21:06:44
autor: mati7766
Cześć i czołem

Planuje w przyszłym czasie nabyć jakieś 66 do latania w FR i chciałbym się was zapytać - jakich wersji, roczników szukać?
Waga moja to 60kg, amorek do ramy DC Cock i budżet do 1000 zł (dobrze by było nieco poniżej tej kwoty)

Co polecicie?

: 19.02.2014 10:53:20
autor: Gulczas
Ja mam 66rcv z 2007 roku i są mega, nie to co roczniki 2008/9. Nie zmieniał bym na nic innego no ale niestety będę musiał bo mam sterówke 1,5 a kupie ramę najprawdopodobniej ze sterówką Taper. Za chwile wszyscy będą Ci pisać, ze rc2x bo te są najlepsze. Mi w zupełności wystarczają rcv'ki ;) A i tak w ogóle szacunek za ramę :D

Re:

: 19.02.2014 12:09:55
autor: Globox
Gulczas pisze:Ja mam 66rcv z 2007 roku i są mega, nie to co roczniki 2008/9...
Nie wszystkie egzemplarze z 08/09 są ciulowe... Co prawda na początku serii trafiały się z luzami czy też trzeszczącą sterówką, ale ja mam swoje RCV z końca 08 i nic im nie dolega, chodzą jak każde inne szóstki :wink:

: 19.02.2014 17:53:16
autor: mati7766
A jak z 66 VF?

: 19.02.2014 17:59:23
autor: FRmaniak
Ogólnie do Fr to najlepszym wyborem będzie rc2x, tylko ciężko znaleźć ładną sztukę w dobrej cenie. VF to chyba jest najsłabsza wersja, tylko z regulacją tłumienia odbicia

: 19.02.2014 18:03:19
autor: diskordia
vf = brak jakiejkolwiek regulacji poza ciśnieniem. wraz z twardością,zwiększa się szybkość odbicia. (dość uciążliwe) . tłumienie można wyregulować wyłącznie poprzez zmianę oleju.
jeśli masz wybór to szukaj czegoś innego.
jeśli chodzi o fr - to chyba szukałbym właśnie modeli vf2/rcv. nie przepłacisz na zbędnych regulacjach szybkiej i wolnej kompresji i innych zaawansowanych tłumikach , a zyskujesz możliwość dowolnego utwardzenia amorka.

: 19.02.2014 18:13:13
autor: mati7766
Więc VF jest ble :D Szukamy VF2/RCV, jakieś konkretne roczniki? Na co zwrócić uwagę przy kupnie oprócz stanu anody na lagach?

: 19.02.2014 18:21:49
autor: diskordia
1) ślizgi - kładziesz amor płasko,przydeptujesz lekko noga d.golenie i gibasz sterówką.
jeśli luzy są? to wyraźnie poczujesz.
2) zakres regulacji (tłumienie/kompresja) jest bardzo duży i pomiędzy skrajnymi położeniami,praca amorka bardzo wyraźnie się zmienia. nie daj sobie wmówić że brak różnic to wina oleju czy innych pierdół.
3) 2006/2007 i od 2011. pomijając złe opinie o 08/09 unikniesz felernych serii

Re:

: 19.02.2014 18:32:42
autor: miki_ck
mati7766 pisze:Na co zwrócić uwagę przy kupnie
To, co napisał Diskordia, plus:
- stan wszystkich gwintów (mocowanie hamulca, skręcanie osi),
- dokładanie trzeba obejrzeć haki bo czasem ludzie je psuli dokręcając wszystkie śrubki na pałę (http://www.pinkbike.com/photo/3952590/)
- obejrzeć dokładnie koronę pod kątem ewentualnych rys - http://www.pinkbike.com/photo/5619192/ Ale to akurat bardzo sporadycznie występujący problem.

Mając tysiaka szukałbym rc2x '07 bo jednak praca wyraźnie lepsza np. od rcv na prostszych tłumikach. A z tego co pamiętam, 66 rc2x miały też asystę powietrzną więc regulacja twardości też jest.
Od biedy szukać prostszych 66. W fr w miarę dobrze ogarniają.

: 20.02.2014 16:50:04
autor: mati7766
Ok, a powiedzcie mi coś jeszcze o wersji RC, ten wydaje się ciekawy egzemplarz :) http://allegro.pl/marzocchi-66-rc-2005-i3992733634.html

: 20.02.2014 16:52:18
autor: MUSZEL
RC to klasyka ;) bardzo dobry amor. Tyle że strasznie wysoki ale do Twojej ramy jak znalazł

: 20.02.2014 18:59:05
autor: mati7766
Dobra, dzięki śliczne. To ja zabieram się za szukanie i gdyby coś to będę jeszcze pisał :D

: 20.02.2014 21:08:07
autor: GucioDartmoor

: 01.12.2014 16:17:41
autor: mati7766
Odkopię temat.

Chciałbym się dowiedzieć coś o 66 Light ETA 2006. Jest to warte uwagi? Do kupienia jest taki egzemplarz http://allegro.pl/marzocchi-66-eta-ligh ... 14783.html

: 01.12.2014 18:27:24
autor: raider1997
Warte. Działają bardzo fajnie. Z prawej masz tą ETE, której pewnie nigdy nie użyjesz. Ale coś podejrzanie niska cena

: 01.12.2014 19:56:06
autor: mati7766
Sporo kilometrów robię na dojazdach do miejscówki, więc ETA pewnie się przyda. Ktoś jeszcze się wypowie o tym egzemplarzu?

: 01.12.2014 21:18:30
autor: raider1997
z lewej masz RC czyli pracuje tak samo jak rcv i pewnie lepiej niz vf2. Miałem RC2x kolega rc z etą i różnicy większej nie ma, tyle że masz tą kompresje końca skoku w rc2x co się przydaje czasem.

: 01.12.2014 22:40:58
autor: boogiel
Fajnie, że się "znasz", ale przestan już głupio gadać, bo vf2 i rcv to dokładnie to samo, te same tłumiki, te same regulacje.
Będzie to pracowało jak rc lub rc2x, tylko nie ma kardridża X, a jest eta. Nadadzą się ;)

: 03.12.2014 15:50:26
autor: raider1997
Wybacz, nigdy nie widziałem na oczy RCV :) ale masz racje. Zdawało mi się, że vf2 miały samą regulacje odbicia