Strona 1 z 1
Avid elixir R, problem z tłoczkami, zacisk
: 28.02.2014 17:03:04
autor: Troglodytor
Siema, zauważyłem w swoim avidzie, że przy hamowaniu nie równo pracują tłoki w zacisku, jeden tłok wyłazi mocniej niż drugi, drugi prawie się w ogóle nie rusza.. Kto zna lekarstwo ? Da się to jakoś zrobić bez konieczności rozbierania zacisku ?
Załączam zdjęcie:
https://picasaweb.google.com/maciej177/ ... 1015188850
: 28.02.2014 17:25:26
autor: Puncu
Niestety, nie znaleziono strony.
: 28.02.2014 17:28:56
autor: Troglodytor
Powinno już być ok
: 28.02.2014 18:02:11
autor: Paul
Wydaje mi się, że bez rozbierania nic nie zdziałasz. Ja miałem to samo i przeczyściłem elixiry, ale póki co nie jestem w stanie powiedzieć z jakim skutkiem bo jeszcze nie są dobrze odpowietrzone i mam nowe klocki wiec muszą się ułożyć jeszcze.
: 28.02.2014 18:19:52
autor: Troglodytor
Paul
Nigdy nie rozbierałem zacisku,masz może jakiś poradnik ?
: 28.02.2014 18:28:03
autor: marudny
Rozruszaj tłoczek który stoi, wcześniej blokując drugi - np. opaską zaciskową. Gdy oba będą wysunięte po 5mm (więcej nie trzeba) możesz zacząć czyszczenie. Najprościej zlać to obficie "zmywaczem" do hamulców.
Ale to takie leczenie syfa pudrem...
Ja swoje Elixiry przed sezonem (już 3 raz) doprowadzam do takiego stanu:
Manuala znajdziesz na stronie sram-a.
Jak chcesz żeby hamulce działały długo i bezawaryjnie to jest to jedyna słuszna droga...

: 28.02.2014 18:36:24
autor: Troglodytor
Jestem w szoku ale rzeźba ;d
: 28.02.2014 18:53:51
autor: Troglodytor
Jutro, się za to zabiorę, p wyczyszczeniu trzeba to jakoś nasmarować w środku czymś ?
: 28.02.2014 19:07:29
autor: marudny
Ja używam "Avid Dot Grease" - pomarańczowa substancja w cenie złota...
Od biedy możesz użyć pasty do cylinderków z motoryzacyjnego. Albo po prostu poskładać smarując dot-em.
: 28.02.2014 19:27:27
autor: Paul
na stronie srama faktycznie jest manual, mozesz też poszukać na youtube bo zawsze spoko zobaczyć tę robotę.
Jeżeli chodzi o smarowanie to z tego co pamiętam manual srama nie przewiduje tego jednak wiem że jak wspomniał kolega wyżej tak sie praktykuje, ale jakbyś robił dotem to bardzo uważaj żeby nigdzie Ci nie wyciekł bo płyn ma to do siebie że zjada lakier, jak Ci gdzieś kapnie zaraz przetrzyj wodą z mydłem albo nawet suchą szmatką bo jak pobędzie mokre jakiś czas to po lakierze, nie dzieje sie to w sekundę co prawda ale warto od razu wytrzeć.
A przy rozbieraniu mała rada, rób wszystko powoli i dokładnie, i zwracaj uwagę gdzie były jakie uszczelki (o-ring) i uważaj żeby przy składaniu leżały tam samo żeby Ci przez nieszczelność zacisk tarczy płynem nie zalał
W manualu wszystko znajdziesz ale jakbyś miał wątpliwości możesz tu pisać, ja rozbierałem tylko zacisk ale skoro kolega także klamkę to pewnie też Ci coś poradzi
: 28.02.2014 19:36:30
autor: Troglodytor
Właśnie jeszcze testuje ze strzykawkami, udało mi się poczynić na razie kroki żeby tłok rozruszać, pewnie to tylko chwilowa improwizacja hehe, ale będę to musiał rozebrać, już przejrzałem manuala i wydaje się to dość nie skomplikowane ale pewnie zajmuje trochę czasu ;/ Co do smaru to właśnie też nie widziałem tego w manualu.. ale chyba zakupie najprędzej w motoryzacyjnym tą paste do cylinderków

: 28.02.2014 20:29:26
autor: marudny
Pasta/smar ma tą zaletę, że nie trzeba się spieszyć. Nie zeżre Ci lakieru jak dot - tak jak napisał
Paul.
Testowałem pastę ATE, kupioną w pierwszym lepszym motoryzacyjnym i też dawała radę. Jednak na oryginalnym smarze Avida wszystko pracuje płynniej... A może to efekt placebo?
Przed zlaniem płynu z układu, postaraj się wycisnąć oba tłoczki na tyle, żeby prawie wypadały. W tym celu lekko poluzuj śrubę z "banjo", a drugą scalającą zacisk wykręć całkowicie - będziesz mógł "rozjechać" zacisk nie tracąc szczelności układu. Może nie wystarczyć płynu w klamce, wtedy trzeba trochę dolać, różnie to bywa...
Tłoczki można też wypchnąć przy użyciu kompresora, ale i tak muszą być wcześniej rozruszane.
Całość tzn. pełny serwis dwóch hamulców może zeżreć nawet pół dnia - jak się robi to dla siebie...
Ja sobie pomagam "myjką" ultradźwiękową... Rozbebeszam jak leci, wrzucam wszystko razem do myjki (roztwór wody, izopropanolu i ludwika miętowego) po 3 minutach sprawa załatwiona, wystarczy wysuszyć i poskładać...

: 01.03.2014 14:32:26
autor: Troglodytor
No to rozkręcone, umyte, i teraz trzeba poczekać aż wyschnie,

: 01.03.2014 20:07:16
autor: Troglodytor
Dzięki, hamulec śmiga jak nowy, tylko teraz muszę zrobić drugi
Jeden działa lepiej od drugiego

: 02.03.2014 20:53:41
autor: Paul
A smarowałeś czymś tłoczki czy na sucho ?
: 12.04.2014 20:54:07
autor: TheReplay
Przydatny temat, bo będę musiał poprawić tłoczki w zacisku Code :P Kombinerkami delikatnie rozruszać tłoczki? Nie ukruszą się? Czy jakoś inaczej?
PS. Słabe odbijanie klamki to pewnie wina uszczelek tłoka klamki, trzeba zmienić? :P
: 12.04.2014 21:19:37
autor: marudny
Kombinerkami? Daj spokój...
Zablokuj pracujące tłoczki (np. zipami) i ciśnij klamką - ten co się opierał dostanie całe ciśnienie i ruszy z kopyta...
Klamka będzie słabo odbijać gdy tłoczki w zacisku chodzą z dużymi oporami.