Strona 1 z 1
RS Domain 318 U-Turn problem
: 04.03.2014 19:26:13
autor: RiCo126
Cześć
Mam taki problem, że zgubiłem pokrętło regulacji odbicia i nie wiem czy da sie jakos zdobyc nowe albo poradzic sobie z regulacja bez niego.
Drugi problem polega na tym, że regulacja kompresji prawie nic nie daje.
Na obydwóch skrajnych położeniach pokrętła wchodzi prawie tak samo.
Czytałem, że to może być przyczyną niewlasciwej ilosci oleju ale totalnie nie wiem jak zrobic serwis i nigdzie nie moge nic znaleźć jak go zrobić.
Sory jeżeli moje pytania były głupie albo banalne ale jestem totalnym laikiem jesli chodzi o serwis i regulacje.
: 04.03.2014 19:54:33
autor: Yard
Jak zgubiłeś pokrętło wystarczy wkręcić tam normalną śrubkę bodajże m5 i można to normalnie regulować imbusem.
Jak MC nie działa to pewnie jest za mało oleju.
Tu masz opis serwisu, który swoją droga jest banalnie prosty
http://www.pinkbike.com/news/rockshox-D ... -2011.html
: 04.03.2014 20:18:47
autor: RiCo126
Może i jest banalnie prosty ale ja sam jeszcze nigdy go nie robilem. Jeśli chodzi o pokrętło to wygląda to u mnie tak jak na tym zdjeciu (amor nie moj ale wyglada tak samo jak u mnie ta sróbka)

: 04.03.2014 21:53:36
autor: Faerie
o ile dobrze pamiętam, jest pożliwość regulacji tłumienia powrotu za pomocą imbusa 2 lub 2,5, wystarczy w otwór w śrubie wsadzić
Re:
: 05.03.2014 11:25:12
autor: xKaNiOnx
Yard pisze:Jak zgubiłeś pokrętło wystarczy wkręcić tam normalną śrubkę bodajże m5 i można to normalnie regulować imbusem.
Jak MC nie działa to pewnie jest za mało oleju.
Tu masz opis serwisu, który swoją droga jest banalnie prosty
http://www.pinkbike.com/news/rockshox-D ... -2011.html
Gdzie tam można tą śrubę M5 wkręcić?
Powrót reguluje się imbusem (chyba 2,5) z resztą w tym tutorialu jest wyjęte oryginalne pokrętło i widać, że jest to po prostu zwykły imbus.
: 11.03.2014 19:25:43
autor: RiCo126
Mam jeszcze kilka pytan, co daje zwiekszenie kompresji (niebieskie pokrętło) nigdzie nie moge tego wyszukac i czy da sie jakkos "zmiekczyc" domaina
: 11.03.2014 19:31:28
autor: Yard
1. Amor przy końcowej ilości skoku staje się "twardszy"
2. Możesz zmienić sprężynę.
: 11.03.2014 19:52:30
autor: RiCo126
czy dobrym pomyslem byloby odlanie oleju z tlumika?
: 11.03.2014 20:00:27
autor: UriUs781
Z tego co wiem to zbyt mała ilość oleju w tłumiku może spowodować niepoprawnie działającą kompresję...
: 11.03.2014 20:14:39
autor: RiCo126
chodzilo mi o to czy bedzie "miekszy" na kompresji mi nie zalezy, wole wykorzystywac caly skok
: 11.03.2014 20:54:08
autor: Yard
Poprzez kompresje miększy nie będzie. Sprężynę musisz zmienić

: 12.03.2014 17:18:20
autor: RiCo126
jak wbijam go na stojaco, to wchidzii do polowy a potem idzie ciężko ale jak jade i przychamuje i wtedy próbuje go wbic, to wchodzi więcej.
p.s.
zeby sprawdzic sprezyne, wystarczy odkrecic od gory lewą golen czy trzeba calego rozbierać ?
: 12.03.2014 17:21:40
autor: Yard
Używaj przecinków i kropek, bo tego się czytać nie da.
Popraw post.
: 12.03.2014 17:25:41
autor: FRmaniak
Tłumienie kompresji nie wpływa na twardość amortyzatora.
Działa ono tak:
Kompresja ustawiona najbardziej na "-" Oprzesz się mocno na kierownicy, amor ugnie się o 3 cm, ale czas który będzie potrzebował na ugięcie to 0,5 sekundy.
Kompresja ustawiona najbardziej na "+" Oprzesz się tak samo na kierownicy, amor ugnie się o tyle samo czyli 3cm, ale czas który będzie potrzebował na ugięcie to 1,5 sekundy.
Wartości wymyślone są wymyślone
: 12.03.2014 19:23:23
autor: RiCo126
Dzięki za wytłumaczenie, jak działa kompresja. Chciałbym się jeszcze tylko dowiedzieć czy muszę rozłożyć całego amroka zeby zobaczyć sprężynę, czy wystarczy odkrecic "korek" od lewej komory. Nie pamiętam jak sie fachowo nazywa.
: 12.03.2014 20:18:57
autor: MUSZEL
wystarczy korek