Strona 1 z 1

Sram XO1 DH - dedykowana grupa do zjazdu

: 04.03.2014 20:53:49
autor: frango
Widzę, że zima na DHZ nie odpuszcza i marazm trwa :P

Sram ogłosiło dzisiaj, że wprowadza do sprzedaży dedykowaną grupę komponentów (napęd) do DH - XO1 DH.

Obrazek

W skład grupy mają wchodzić:
znana już karbonowa korba
zębatki od 30 do 38z, coś a la narrow-wide
7 lub 10 biegowa stalowa kaseta o zakresie 10-24z [10-12-14-16-18-21-24] (do bębenka xDrive) z "1" kawałka z dołączaną aluminiową osłoną/dystansem w wersji 7 biegowej (najlepiej zobaczyć na zdjęciu, bo w skrócie trudno to opisać ;) )
przerzutka do 7 i 10 biegowej kasety, której korpus porusz się w poziomie; oczywiście z sprzęgłem
manetka dedykowana do przerzutki/kasety

Całość lekka, elegancka i droga ;(

Grupa ma być dostępna w kwietniu tego roku.

PS1. Ciekawe czy przy okazji potwierdzą się ploty o tłumiku Charger w Boxxerze 2015.

PS2. Jaram się, bo w nowym rowerze będę mieć taki napęd ;)

Poniżej mnóstwo zdjęć

http://www.vitalmtb.com/product/feature ... -Level,226

http://www.pinkbike.com/news/sram-7-spe ... -ride.html

Dyskutujcie :)

: 04.03.2014 22:04:23
autor: happy_cycling
Naprawdę nie chcę hejtować...
Bajer za dużą kasę, który nie doda nic do ogólnego 'speedu'.
Dużo kasy za 7 biegów, które miałem w 1997 roku z przerzutkami, które były mocniejsze od wszystkiego teraz...

: 04.03.2014 22:15:42
autor: Ajz
ja w ogole nie rozumiem doinwestowanego napedu w dh, nigdy nie uzywam wiecej niz 3 przelozen w gorach, wliczajac jezdzenie po kładkach np. w ruzo. Nawet na zawodach przerzucam moze ze 2 biegi na starcie a potem cala trasa na jednym biegu... Do tego w 120% wystarczy najtansza kaseta szosowa zredukowana do odpowiedniej ilosci zebatek + jakakolwiek przerzutka z krotkim wozkiem.

Biżuteria i tyle :) co nie zmienia faktu ze ładna. Kto rozrzutnemu zabroni ;-)

: 04.03.2014 22:18:42
autor: Hugoo
Niepotrzebny wydatek.

: 04.03.2014 22:24:08
autor: nopainnogame
Czy ja dobrze widzę? Kółeczka w przerzutce też są inne?
Coraz bardziej czuję, że ostatnio masa rzeczy jest na siłę lub dla naszego lansu, aby tylko nabić kasiorę u producentów.

Re:

: 05.03.2014 01:41:38
autor: BiałyMadball
nopainnogame pisze: Coraz bardziej czuję, że ostatnio masa rzeczy jest na siłę lub dla naszego lansu, aby tylko nabić kasiorę u producentów.
O to w tym wszystkim chodzi. Jeśli producent nie będzie co jakiś czas wprowadzał nowości/innowacji itp, to klient straci zainteresowanie firmą. Ta grupa została stworzona głównie po to by ludziom o sobie przypomnieć, bo też wydaje mi się stworzona trochę na siłę.

Od razu widać, że to grupa dedykowana raczej dla wąskiej grupy docelowej. Ja bym pewnie nie zauważył żadnych różnic w jeździe w porównaniu np. do X0. Dla większości ludzi z tego forum ta różnica by nie była nawet odczuwalna.

: 05.03.2014 07:02:42
autor: frango
I pewnie wszyscy macie rację :D
Będę musiał pomyśleć o jakiej osłonie przerzutki, bo jak tę urwę, to się chyba zapłaczę :D

: 05.03.2014 10:51:17
autor: ArthurGreen
Na wielu fotach widywałem napędy bez napinacza.. Już pomyślałem, że jakaś cudowna technika w X0. Wiadomo o co kaman ?

Re:

: 05.03.2014 12:00:57
autor: Spaced
ArthurGreen pisze:Na wielu fotach widywałem napędy bez napinacza.. Już pomyślałem, że jakaś cudowna technika w X0. Wiadomo o co kaman ?
Przerzutka ze sprzęgłem + narrow wide i nie trzeba napinacza.

Dla mnie mega rozwiązanie bo każdy tego chciał tylko DROOOOGIE. No i sram mógłby do 9T schodzic jak canfield w swojej pieście.

: 05.03.2014 14:37:22
autor: frango
Może Sram uznał, że 9t na MicroDrive Canfielda nie ładnie działa z obecnie dostępnymi łańcuchami i zdecydowało się na 10t?
A może dlatego, żeby za 2-3 lata sprzedać nam upgrade w postaci nowego bębenka do swoich piast, kompatybilnego z 9t? ;)

: 05.03.2014 15:46:48
autor: nopainnogame
Niektórzy z prosów śmigają bez napinacza, ale nawet w enduro z połowa zawodników i tak ma górną prowadnicę. Do tego ciężko mi wyobrazić sobie napęd bez taco lub rockingu, więc to kolejna okazja na wydanie dodatkowej kasy. Mi to przypomina to co robią teraz w enduro tylko jeszcze bardziej na siłę. Tam też jak chcesz małą zębatkę to zmienia Ci się system mocowania, a co za tym idzie korby + specjalna zębatka + inna kaseta + przerzutka + łańcuch i to wszystko za chorą kasę, aby zastąpić 2 tanie blaty, przerzutkę i napinacz (pomijam wspomnianą potrzebę osłonki) i mieć tycie przełożenie na płaskie i w dół. Kilka tysi, aby "łatwiej" podjeżdżać. Każdy teraz chce taki zestaw... Teraz jeszcze wciskają 27.5 cala, abym wymienił ramę i koła ... Niech jeszcze mocowanie kiedy pod 35mm będzie standardem...