Strona 1 z 1

Tuning XCMa

: 06.03.2014 16:29:07
autor: UriUs781
Witam,
mój kolega ma Suntoura XCMa z mechaniczną blokadą. Chyba nie trzeba pisać, co w jego charakterystyce pracy się mu nie podoba 8)
Jak można go stuningować by zaczął choć na chwilę po ludzku chodzić :?:
Co prawda planuje on zakup czegoś lepszego ale najpierw musi nazbierać kasy...

Czy prowizoryczna kąpiel w lagach by coś dała i czy wogóle da się ją tam zrobić (czy olej nie wycieknie) :?: :)

PS. XCM przy ugięciu wydaje dzwięk takiego jakby świstu, syku. Tak być powinno :?:

:D

: 06.03.2014 16:43:48
autor: rafal.zwdh
One tak syczą po prostu.
Kąpiel pomoże ale olej szybko wyleci, nawet jak uszczelnisz dolne śrubki to wszystko wyrzyga przez uszczelki kurzowe, bo olejowych tam nie ma.

: 06.03.2014 16:53:30
autor: UriUs781
Zawsze lepsze to niż nic :mrgreen: A nawet jeśli to czym by można uszczelnić śrubki i ew. (nwm. czy to możliwe) uszczelki :?: :D

: 06.03.2014 17:01:09
autor: FRmaniak
Zazwyczaj uszczelnia się uszczelkami .....

: 06.03.2014 19:46:53
autor: mati56721
Ja swojego uszczelniłem dając kilka podkładek wyciętych z dętki a na uszczelki kurzowe zamiast tych metalowych sprężynek dałem dosyć ciasne o-ringi.

: 06.03.2014 22:58:53
autor: rafal.zwdh
u góry o-ringi, a na dole taśmą teflonową.

: 06.03.2014 23:47:41
autor: Shibby
Możesz dolać trochę oleju w lagi, ale dużej różnicy nie będzie...

Re: Tuning XCMa

: 07.03.2014 07:24:14
autor: Ronnin
UriUs781 pisze: Jak można go stuningować by zaczął choć na chwilę po ludzku chodzić :?:
1) Złapac za rurę sterową.
2) Podejśc do najbliższego drzewa.
3) Przyj.... tym wynalazkiem o drzewo.
To podstawowy uginacz a nie amortyzator i nawet zaklęcia guślarki nic tu nie pomogą. Szkoda czasu na desperackie próby poprawienia pracy tego wyrobu amortyzatoropodobnego.

Suntour potrafi zrobic przyzwoity amortyzator ale XCM to podstawowy wideł montowany w najtańszych rowerach który ma robic czysto wizualne wrażenie.
Co tu poprawiac.
No i żeby nie było, miałem z tym stycznośc, piszę z własnego doświadczenia. Szkoda czasu panowie.

: 07.03.2014 08:50:24
autor: rafal.zwdh
Można go jeszcze przerobić na powietrze (w sumie to tylko pozytywną sprężynę), wtedy można nawet sprawić żeby pracował całym zakresem. ale z "tłumikiem" nic ciekawego nie zrobisz.
Też pisze z własnego doświadczenia, a nawet zaszczyciłem xcma tym, że przez tydzień siedział w GT DHI :p

: 07.03.2014 14:24:11
autor: UriUs781
Czyli po prostu szkoda czas marnować... :shock:

: 07.03.2014 15:38:47
autor: rafal.zwdh
Ogólnie to tak,
nawet żebyś go nie wiadomo jak przerobił
i nawet, żeby jak malina chodził
to plastikowe ślizgi i tak padną po sezonie.

: 07.03.2014 18:26:12
autor: Ronnin
Malina to on chodził czy tak czy inaczej nie będzie.
Przeróbkę na powietrzniaka widziałem w necie, tylko że ten sam amor widziałem potem dość szybko po artykule na allegro. Odpowiedz sobie sam czy to wychodzi, a raczej na jak długo.

: 07.03.2014 22:22:06
autor: rafal.zwdh
pewnie na forumrowerowym to był muj projekcik, i to był mój pierwszy amortyzator.
Na powietrzu chodziłnawet nawet, przynajmniej mogłem go ustawić pod swoją wagę, po przeróbce jeździłem pół roku, a zimą sprzedałem bo przesiadłem się na GT DHI z boxxerkiem, i wtedy sprzedałem cały poprzedni rower na części, a xcm trzymał powietrze i działał, tylko złapał luzu na lagach i anoda zaczęła schodzić.