Strona 1 z 1
[Amortyzator] 888 zmiana tłumika
: 17.03.2014 22:18:59
autor: xgrzesiek117
Cześć wszystkim!
Jestem w posiadaniu 888 RV z 2009roku (35mm). Niestety amortyzator nie pracuje najlepiej. Mam możliwość zakupu tłumika ATA do 888. I tu moje pytanie: czy fizycznie jest to możliwe, żeby w moich ósemkach wymienić tłumik na ATA? Aktualnie 888 pracują dość kiepsko dlatego zastanawiam się nad taką przeróbka. Oczywiście sam bym się tym nie zajął lecz powierzył to zadanie komuś kto się zna.
Jeżeli pytanie jest głupie a odpowiedź oczywista z góry przepraszam, nie znam się kompletnie na budowie amortyzatorów.
Pozdrawiam
Grzesiek
: 17.03.2014 22:57:45
autor: nhp890
ATA to chyba zawartość lewej lagi, a nie tłumik?
Re:
: 17.03.2014 23:11:32
autor: easy_rider_1
nhp890 pisze:ATA to chyba zawartość lewej lagi, a nie tłumik?
wtf...
Kartridż ATA oczywiście możesz pakować do swoich ósemek
: 17.03.2014 23:14:47
autor: nhp890
The ATA (Air Travel Adjust) is a dual air spring. It has two air chambers that control the beginning and end stroke of the fork. The ATA system allows to adjust the pressure of the positive air chamber. The negative chamber balances in an automatic way. [...]
Czyli jednak nie "wtf..."
Autorze tematu - mógłbyś zamontować ATĘ do swojego amortyzatora, ale to nie tłumik, więc nie odczujesz zmiany pracy.
: 18.03.2014 00:07:37
autor: easy_rider_1
nie jest to zawartość lagi tak jak jest to rozwiązane w amortyzatorach rock shox tylko jest to zamknięty kartridż.
ATA (air travel adjust) to kartridż w którym znajdziesz medium ściskane w postaci mieszaniny gazów tzw. powietrza wg żargonu jest to sprężyna powietrzna - z możliwością regulacji skoku amortyzatora
: 18.03.2014 00:44:09
autor: nhp890
easy_rider_1 pisze:ATA (air travel adjust) to kartridż w którym znajdziesz medium ściskane w postaci mieszaniny gazów tzw. powietrza wg żargonu jest to sprężyna powietrzna
Owszem, napisałem to w poprzednim poście.
easy_rider_1 pisze:nie jest to zawartość lagi tak jak jest to rozwiązane w amortyzatorach rock shox tylko jest to zamknięty kartridż.
Wtf? Jak doszedłeś do wniosku, że kartridż nie jest zawartością lagi? Gdzie indziej niż w ladze chcesz go trzymać?
W skrócie, jest tak jak od początku mówię - ATA to nie tłumik, tylko zawartość LEWEJ lagi (w kontraście do tłumika, który jest zawartością prawej lagi) - po co doradzasz wrzucanie ATA osobie która chce zmienić tłumik, skoro to dwie osobne lagi?
: 18.03.2014 01:03:01
autor: Puncu
xgrzesiek117 pisze:Cześć wszystkim!
Jestem w posiadaniu 888 RV z 2009roku (35mm). Niestety amortyzator nie pracuje najlepiej.
Mam możliwość zakupu tłumika ATA do 888. I tu moje pytanie: czy fizycznie jest to możliwe, żeby w moich ósemkach wymienić tłumik na ATA? Aktualnie 888 pracują dość kiepsko dlatego zastanawiam się nad taką przeróbka. Oczywiście sam bym się tym nie zajął lecz powierzył to zadanie komuś kto się zna.
Jeżeli pytanie jest głupie a odpowiedź oczywista z góry przepraszam, nie znam się kompletnie na budowie amortyzatorów.
Pozdrawiam
Grzesiek
Chciałem zaznaczyć że autor tematu chce poprawić prace swoich ósemek. A właściwe pytanie brzmi, czy ten kartridż ATA poprawi jego prace?
: 18.03.2014 05:49:39
autor: FRmaniak
Nie poprawi.
Ale skoro autor jest zielony w sprawach amortyzatorów to może pogadaj z kimś żeby ci go pomógł ustawić dobrze i nie będzie trzeba nic zmieniać.
: 18.03.2014 06:34:11
autor: xgrzesiek117
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Całe zamieszanie wzięło się stąd:
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=92531
Autor tej oferty napisał, że po 28.03.2014 będzie miał na sprzedaż "tlumik ATA do 888, nowy, oryginalnie zapakowany". Dlatego też postanowiłem zapytać Was o ten "tłumik".
: 18.03.2014 07:50:03
autor: kubuspunxdh
Wszystko fajnie pięknie kolorowo

a może ktoś pomyśli czy to kompatybilne będzie :> od tego typu pytań sa dystrybutorzy, autoryzowane serwisy itp. trochę dziwne miejsce obrałeś sobie na tego typu pytania albo inaczej może być droga nauka :>