Protone czy solo air. Oraz jaki damper air?
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
Protone czy solo air. Oraz jaki damper air?
Szykuje się powoli na parę następnych upgradów i teraz pytanie.
Odchudzić jakoś boxa rc 2013 muszę, i pytanie.
Protone czy solo air?
Ile wagi zejdzie przy protone a ile przy solo air?
Czytałem trochę o protone że powietrze uchodzi itp, ale to dość stare tematy były. Ja ważę niecałe 55kg więc dużego ciśnienia tam nie będzie.
Następny temat, powietrzny damper do sessiona.
Napalałem się zawsze na dhx 5.0 ale podobno to kupa,
jeśli nie fox to vivid air lub x-fusion vector air hlr lub używany ccdb air.
Ogólnie na wybieraniu liści mi nie zależy, to jest freeridówka. Ma być progresywnie i fajnie na hopach gapach.
Najbardziej by mnie ciekawiły opinie o vectorze, bo mogę mieć w fajnej cenie.
Opinie ludzi którzy mieli powietrze w sessionie bardzo pożądane :P
Odchudzić jakoś boxa rc 2013 muszę, i pytanie.
Protone czy solo air?
Ile wagi zejdzie przy protone a ile przy solo air?
Czytałem trochę o protone że powietrze uchodzi itp, ale to dość stare tematy były. Ja ważę niecałe 55kg więc dużego ciśnienia tam nie będzie.
Następny temat, powietrzny damper do sessiona.
Napalałem się zawsze na dhx 5.0 ale podobno to kupa,
jeśli nie fox to vivid air lub x-fusion vector air hlr lub używany ccdb air.
Ogólnie na wybieraniu liści mi nie zależy, to jest freeridówka. Ma być progresywnie i fajnie na hopach gapach.
Najbardziej by mnie ciekawiły opinie o vectorze, bo mogę mieć w fajnej cenie.
Opinie ludzi którzy mieli powietrze w sessionie bardzo pożądane :P
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
Co do Protone i Solo Air Ci nie pomogę ale DHX 5.0 Air to faktyczna kupa i nie warto sie w to pchać. http://www.pinkbike.com/u/polok/ Do niego uderz powie Ci wszystko o Vectorze Air w Treku.
Vivid Air też dobre opinie zbiera podobnie CCDB Air. Także dwa ostatnie możesz śmiało rozważać. 


Co do widła nie pomogę, ale mam doświadczenie z Vividem Air i małe porównanie do CCDB Air. Vivid Air działa poprawnie i w miarę przyjemnie. Niestety ja natknąłem się na problem podwijania się uszczelki między komorami co zaowocowało zassaniem dampera i zniszczeniem wentyla - koszty naprawy spore. Ponoć to dość spotykana przypadłość. Ten sezon przejeżdżę na CCDB Air. Póki co byłem w lesie raz. Teren niezbyt wymagający, a i nie poświęciłem jeszcze znacznej ilości czasu na dokładne ustawienie. Póki co mogę stwierdzić, że jest bardzo przyzwoicie i po raz pierwszy mogę powiedzieć że powietrzny damper może być porównywalnie czuły jak sprężynowy. Cena raczej nie zachęca ale VIVID też się ceni 

Serwis amortyzatorów przednich BOS/anodowanie/nietypowe uszczelnienia!
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
Nie no cenowo vivid i ccdb wychodzą podobnie.
Te 2 modele bym kupował pewnie używane, bo w polsce nie do zdobycia.
Vectora mógłbym kupić nowego, napisałem do poloka zobaczymy co odpisze.
Te 2 modele bym kupował pewnie używane, bo w polsce nie do zdobycia.
Vectora mógłbym kupić nowego, napisałem do poloka zobaczymy co odpisze.
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
Jeszczę myślę o swinger expert.
W ogóle się nie znam na damperach, a tym bardziej na powietrznych.
Żeby porównywać to bierzemy pod uwagę.
Swinger Expert (nowy) 1100zł
Vector Air RC (nowy) 1200zł
Vector Air HLR (nowy) 1400zł
Vivid Air (nowy) 2000zł
CCDB Air (Używany) 1500-2000zł?
Takie mam ceny, nie ma być jak najtaniej. Ma działać
W ogóle się nie znam na damperach, a tym bardziej na powietrznych.
Żeby porównywać to bierzemy pod uwagę.
Swinger Expert (nowy) 1100zł
Vector Air RC (nowy) 1200zł
Vector Air HLR (nowy) 1400zł
Vivid Air (nowy) 2000zł
CCDB Air (Używany) 1500-2000zł?
Takie mam ceny, nie ma być jak najtaniej. Ma działać
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
Gdyby tak było to nawet bym się nie zastanawiał, ale np na PB jedyny w 222mm
to http://www.pinkbike.com/buysell/1548232/
za 275gbp = z przesyłka pewnie 1500zł
to http://www.pinkbike.com/buysell/1548232/
za 275gbp = z przesyłka pewnie 1500zł
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
@diskordia
Nikt, dlatego pytam.
Choć wydaje mi się że powietrze jest bardziej progresywne jak sprężyna.
Ja się na damperach nie znam w ogóle tak jak mówiłem :P
Nikt, dlatego pytam.
Choć wydaje mi się że powietrze jest bardziej progresywne jak sprężyna.
Ja się na damperach nie znam w ogóle tak jak mówiłem :P
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
Miałem boxxera WC z solo air, i powiem tyle że oprócz lekkości to nie miało w sobie nic lepszego od wersji ze sprężyną stalową.
Ważę 65kg i bardzo nie podobała i się jego praca, jak dałem mało ciśnienia to sag był za duży a i tak nie miałem jak go dobić, wykorzystywałem max 160mm skoku przy sagu 40%.
Ogólnie za mała komora powietrzna na zjazdy pod lekkie osoby i czułość też sporo gorsza niż w wersji team/race
Pod Freeride gdzie się dużo lata a czułość nie ma znaczenia to może być dobra opcja.
Może przy wysokich lotach uda Ci się wykorzystać więcej skoku.
Muszel masz racje, w boxxerze WC też tak jest że na początku skoku przelatuje a końcówki nie idzie wykorzystać.
Awaryjność dosyć spora, śr co miesiąc puszczał któryś z o-ringów.
więc serwis tak jak niektórzy pisali że boxxera trzeba co 2 tyg, ale to się tyczy tylko wersji z SA. Po wielu częstych serwisach przerzuciłem się na sprężynę stalową.
Być może mój SA był już wytarty i dla tego tak często się sypał (2009r)
Nie wiem czy WC po 2009 miały większa komorę. widziałem że jest krótsza niż przed 2009, ale ma większą śr lag. Więc trzeba by było obliczyć objętość żeby porównać czy i jak się zmieniła komora w tych rocznikach.
Robiłem taki patent że podłączyłem dodatkowy zbiorniczek na powietrze (powiększył komorę o jakąś 1/4) i wtedy dopiero poprawiła się jego praca.
Protona nie używałem wiec się nie wypowiem, a z tego co mi się obiło o uszy:
tam są osobno pompowane komory + i - i trzeba je pompować tak żeby miał te 203 skoku. Podobno boxxy nie lubią jak im się skok zmienia.
Ważę 65kg i bardzo nie podobała i się jego praca, jak dałem mało ciśnienia to sag był za duży a i tak nie miałem jak go dobić, wykorzystywałem max 160mm skoku przy sagu 40%.
Ogólnie za mała komora powietrzna na zjazdy pod lekkie osoby i czułość też sporo gorsza niż w wersji team/race
Pod Freeride gdzie się dużo lata a czułość nie ma znaczenia to może być dobra opcja.
Może przy wysokich lotach uda Ci się wykorzystać więcej skoku.
Muszel masz racje, w boxxerze WC też tak jest że na początku skoku przelatuje a końcówki nie idzie wykorzystać.
Awaryjność dosyć spora, śr co miesiąc puszczał któryś z o-ringów.
więc serwis tak jak niektórzy pisali że boxxera trzeba co 2 tyg, ale to się tyczy tylko wersji z SA. Po wielu częstych serwisach przerzuciłem się na sprężynę stalową.
Być może mój SA był już wytarty i dla tego tak często się sypał (2009r)
Nie wiem czy WC po 2009 miały większa komorę. widziałem że jest krótsza niż przed 2009, ale ma większą śr lag. Więc trzeba by było obliczyć objętość żeby porównać czy i jak się zmieniła komora w tych rocznikach.
Robiłem taki patent że podłączyłem dodatkowy zbiorniczek na powietrze (powiększył komorę o jakąś 1/4) i wtedy dopiero poprawiła się jego praca.
Protona nie używałem wiec się nie wypowiem, a z tego co mi się obiło o uszy:
tam są osobno pompowane komory + i - i trzeba je pompować tak żeby miał te 203 skoku. Podobno boxxy nie lubią jak im się skok zmienia.
Jak ważysz <70kg ze szpejami to Solo Air i tylko to. Ogólnie solo air w boxxerach dla lekkich zawodników jest spoko, dla kazdego over 70 to gówno bo oczywiscie sram oszczedzac musi i zamiast sprezynki jest elastomer w sprezynie.
A na tył - DB Air. Mam, miałem rc4 wczesniej i jest lepsza praca. Genialny damper.
@Rafał - zmienili w nowszych rocznikach objętość komory.
A na tył - DB Air. Mam, miałem rc4 wczesniej i jest lepsza praca. Genialny damper.
@Rafał - zmienili w nowszych rocznikach objętość komory.
Mialem protone, teraz mam solo air. Protone leży gdzieś porzucony w piwnicy, nawet sprzedac sie tego nie da. Fajny gadżet pod warunkiem że co każdą jazdę by sie go rozbierało i smarowało. A co to solo air jeszcze sie nie wypowiem, narazie zaliczyl w sobote żar i wrażenia pozytywne (waże poand 90kg).
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
eMDe
A masz jakieś porównanie wagowe ile zyskałeś na protone a ile na solo air?
A masz jakieś porównanie wagowe ile zyskałeś na protone a ile na solo air?
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
-
- moderator
- Posty: 2872
- Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
- Lokalizacja: Canada
- Kontakt:
Jakieś szczegóły? Bo nic nie wiem na ten temat :P
W ogóle co potrzebuje żeby solo air mieć?
SPRĘŻYNA POWIETRZNA - GÓRNY TŁOK/ZAWÓR SOLO AIR - BOXXER
SPRĘŻYNA POWIETRZNA - KOREK SOLO AIR - BOXXER WORLD CUP 10 35MM
SPRĘŻYNA POWIETRZNA - TŁOK SOLO-AIR - BOXXER WORLD CUP 10 35MM
Nie wiem, takie coś na harfie znalazłem
W ogóle co potrzebuje żeby solo air mieć?
SPRĘŻYNA POWIETRZNA - GÓRNY TŁOK/ZAWÓR SOLO AIR - BOXXER
SPRĘŻYNA POWIETRZNA - KOREK SOLO AIR - BOXXER WORLD CUP 10 35MM
SPRĘŻYNA POWIETRZNA - TŁOK SOLO-AIR - BOXXER WORLD CUP 10 35MM
Nie wiem, takie coś na harfie znalazłem
Trek Session Park
www.pinkbike.com/photo/12075880/
www.pinkbike.com/photo/12075880/
-
- Posty: 470
- Rejestracja: 26.12.2012 22:26:42
- Lokalizacja: Ślęża/Sobótka
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości