Marzocchi 888 rc2x pomoc

lapierre920
Posty: 43
Rejestracja: 21.04.2013 18:48:37
Kontakt:

Marzocchi 888 rc2x pomoc

Post autor: lapierre920 »

Niedawno zakupiłem 888 rc2x z 2006 roku. I nwm. jak je wyregulować pod siebie. Może mi ktoś wytłumaczyć które pokrętło do czego ? I gdzie znajduje się miejsce gdzie można dopompować powietrze (z tego co wiem to chyba ma asystę powietrzną ale nie jestem pewien)
enigma
Posty: 211
Rejestracja: 27.01.2014 20:39:57
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: enigma »

Na początek polecam zapoznać się z tym:
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=41183
Czarne pokrętło to tłumienie czyli prędkość z jaką widelec wraca, czerwone to kompresja - ma wpływ na to czy wideł ma przelatywać czy utrzymywać skok. Pokrętło u dołu to końcówka skoku, na + utwardzasz widelec na ostatnich kilku cm skoku, tak aby nie dobijał. Zawory są pod obydwoma pokrętłami, trzeba zdjąć zawleczki i je odkręcić.
Jak go ustawić? To już musisz dojść sam, każdy preferuje inne ustawienia. Proponuję tłumienie bardziej na -, kompresje po środku, a koniec skoku bliżej +.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Re:

Post autor: MUSZEL »

enigma pisze:Czarne pokrętło to tłumienie...
tłumienie powrotu
enigma pisze:czerwone to kompresja - ma wpływ na to czy wideł ma przelatywać czy utrzymywać skok. Pokrętło u dołu to końcówka skoku, na + utwardzasz widelec na ostatnich kilku cm skoku, tak aby nie dobijał.
tłumienie kompresji.
A pokrętłem od dołu regulujesz lsc, czyli "prędkość" z jaką amortyzator się ugina, co w praktyce "zamula" (w pozytywnym znaczeniu) amor i jest odczuwalne na całej długości ;)
enigma
Posty: 211
Rejestracja: 27.01.2014 20:39:57
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: enigma »

Oh no tak nie sprecyzowałem. Co do X mylisz się, jest to kompresja tylko końca skoku, i głównie ma zapobiegać dobiciu, a nie wpływać na charakterystykę na całej długości.
Cytując manual: Regulator kartusza X umieszczony na lewej goleni umożliwia kontrolę kompresji w ostatniej fazie ugięcia.
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

Kartusz X reguluje sobie kompresie końca skoku, ołkej ;) tak było od Monstera, przez 66 i 888 RC i w RC2X dalej tak było. I jest on w lewej ladze, ołkej ;) ale regulacja od dołu, która jest regulacją wolnej kompresji (lsc) i działa jak opisałem, jest w prawej goleni ;) bo kartusz x, czyli to jak amortyzator dobija, regulujesz od góry czarnym pokrętłem w lewej ladze (tym samym czarnym pokrętłem od góry, ale w prawej ladze, reguluje się powrót - jak napisałeś).
Polecam:
http://my-sport.spb.ru/manual_1/2006-888-rc2x.pdf
od strony 27 w dół
enigma
Posty: 211
Rejestracja: 27.01.2014 20:39:57
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: enigma »

Napisałeś to tak chaotycznie, że nic nie zrozumiałem
Obrazek
Odbicie R jest czarne w prawej, kompresja C czerwona w lewej, a koniec skoku od dołu.

Nie mogłem znaleźć foty 88. Czyżby tam rozmieszczenie regulacji było inne?

Edit 2: teraz widzę, w 88 pokrętła są inaczej rozmieszczone. Źle sugerowałem się 66. Twoja racja ;)
MUSZEL
Posty: 4424
Rejestracja: 21.08.2007 10:44:23
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka / Łódź
Kontakt:

Post autor: MUSZEL »

spoko ;)
tak czy tak założyciel tematu ma troche wywodów i zamieszczoną instrukcję do poczytania
lapierre920
Posty: 43
Rejestracja: 21.04.2013 18:48:37
Kontakt:

Post autor: lapierre920 »

Dzięki za tyle odpowiedzi :)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości