Strona 1 z 1

Marzocchi 888 rc2x pomoc

: 18.04.2014 19:54:51
autor: lapierre920
Niedawno zakupiłem 888 rc2x z 2006 roku. I nwm. jak je wyregulować pod siebie. Może mi ktoś wytłumaczyć które pokrętło do czego ? I gdzie znajduje się miejsce gdzie można dopompować powietrze (z tego co wiem to chyba ma asystę powietrzną ale nie jestem pewien)

: 18.04.2014 21:25:31
autor: enigma
Na początek polecam zapoznać się z tym:
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=41183
Czarne pokrętło to tłumienie czyli prędkość z jaką widelec wraca, czerwone to kompresja - ma wpływ na to czy wideł ma przelatywać czy utrzymywać skok. Pokrętło u dołu to końcówka skoku, na + utwardzasz widelec na ostatnich kilku cm skoku, tak aby nie dobijał. Zawory są pod obydwoma pokrętłami, trzeba zdjąć zawleczki i je odkręcić.
Jak go ustawić? To już musisz dojść sam, każdy preferuje inne ustawienia. Proponuję tłumienie bardziej na -, kompresje po środku, a koniec skoku bliżej +.

Re:

: 18.04.2014 21:41:41
autor: MUSZEL
enigma pisze:Czarne pokrętło to tłumienie...
tłumienie powrotu
enigma pisze:czerwone to kompresja - ma wpływ na to czy wideł ma przelatywać czy utrzymywać skok. Pokrętło u dołu to końcówka skoku, na + utwardzasz widelec na ostatnich kilku cm skoku, tak aby nie dobijał.
tłumienie kompresji.
A pokrętłem od dołu regulujesz lsc, czyli "prędkość" z jaką amortyzator się ugina, co w praktyce "zamula" (w pozytywnym znaczeniu) amor i jest odczuwalne na całej długości ;)

: 18.04.2014 22:13:11
autor: enigma
Oh no tak nie sprecyzowałem. Co do X mylisz się, jest to kompresja tylko końca skoku, i głównie ma zapobiegać dobiciu, a nie wpływać na charakterystykę na całej długości.
Cytując manual: Regulator kartusza X umieszczony na lewej goleni umożliwia kontrolę kompresji w ostatniej fazie ugięcia.

: 18.04.2014 22:23:05
autor: MUSZEL
Kartusz X reguluje sobie kompresie końca skoku, ołkej ;) tak było od Monstera, przez 66 i 888 RC i w RC2X dalej tak było. I jest on w lewej ladze, ołkej ;) ale regulacja od dołu, która jest regulacją wolnej kompresji (lsc) i działa jak opisałem, jest w prawej goleni ;) bo kartusz x, czyli to jak amortyzator dobija, regulujesz od góry czarnym pokrętłem w lewej ladze (tym samym czarnym pokrętłem od góry, ale w prawej ladze, reguluje się powrót - jak napisałeś).
Polecam:
http://my-sport.spb.ru/manual_1/2006-888-rc2x.pdf
od strony 27 w dół

: 18.04.2014 22:36:17
autor: enigma
Napisałeś to tak chaotycznie, że nic nie zrozumiałem
Obrazek
Odbicie R jest czarne w prawej, kompresja C czerwona w lewej, a koniec skoku od dołu.

Nie mogłem znaleźć foty 88. Czyżby tam rozmieszczenie regulacji było inne?

Edit 2: teraz widzę, w 88 pokrętła są inaczej rozmieszczone. Źle sugerowałem się 66. Twoja racja ;)

: 18.04.2014 23:12:30
autor: MUSZEL
spoko ;)
tak czy tak założyciel tematu ma troche wywodów i zamieszczoną instrukcję do poczytania

: 19.04.2014 09:50:46
autor: lapierre920
Dzięki za tyle odpowiedzi :)