Problem z duro

kratka19
Posty: 2
Rejestracja: 20.04.2014 08:05:06
Kontakt:

Problem z duro

Post autor: kratka19 »

Cześć mam taki amortyzator:

https://www.google.pl/search?q=suntour+ ... 501%3B1000

Na górze są dwa pokrętła do regulacji skoku no i ja nimi kręciłem w różne strony problem w tym ze nie wiem ile obrotów po której stronie zrobiłem
Coś się może stać jeśli będę skakać np z jednej strony ustawionym bardziej na twardo a z drugiej na miękko?
W ogóle jest jakiś limit kręcenia żebym ustawił oba te pokrętła na maksa
bo kręciłem minute i dalej się kręci aż w końcu mam nie symetrycznie ustawienie..
komarek
Posty: 427
Rejestracja: 29.07.2012 09:45:24
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: komarek »

Te regulacje dają w sumie tyle co nic i nic nie powinno się stać jak masz je inaczej ustawione.
zero100
Posty: 355
Rejestracja: 14.03.2011 10:26:43
Kontakt:

Post autor: zero100 »

Tam masz miarkę w pokrętłach. Jak są te dwa korki z regulacją twardości sprężyn to w środku korka jest przezroczysty plastik a w plastiku rusza się kolorowy bolec podczas kręcenia. Bardzo wolno się rusza - chyba ,że już ukręciłeś ten gwint no to się nie rusza. Teraz już chyba sobie poradzisz.
soltysfr1
Posty: 90
Rejestracja: 26.10.2013 14:29:01
Kontakt:

Post autor: soltysfr1 »

Aaa
soltysfr1
Posty: 90
Rejestracja: 26.10.2013 14:29:01
Kontakt:

Post autor: soltysfr1 »

Podepnę się pod temat, gdyż posiadam duro fr z 2008. Problem polega na słabo działającym tłumieniu powrotu. Na samym początku - gdy zalałem olej (55 ml) - słyszałem jak olej przeciska się przez otworki w kartridżu. Później ten efekt osłabł i słychać tylko ocierające się elementy w amorze. Wiem, że nie smaruje się smarem do łańcucha, ale nie mieli innego, a brunox który mi proponowali uznałem za nieporozumienie. Ale do meritum. Olej to prawdopodobnie 5w 120/l. Zmieszałem ze znanym już smarem do łańcucha, ale nic to nie dało. Czy możliwe jest to, że skrócenie sprężyn wpłynęło na pracę? Może za rzadki jest olej. Przy zalaniu "pod korek" tłumienie bez zmian.
zero100
Posty: 355
Rejestracja: 14.03.2011 10:26:43
Kontakt:

Post autor: zero100 »

Po pierwsze to nakombinowałeś i teraz masz tego efekty, a raczej brak efektów. A po drugie ten amor to kupa i tak naprawdę to może być wszystko. Na początku jak nowy to pracuje miodzio a jak sie zacznie sypać, rozkręcać, wyciekać to nie dojdziesz do ładu. W tym widelcu wszystko jest możliwe.
soltysfr1
Posty: 90
Rejestracja: 26.10.2013 14:29:01
Kontakt:

Post autor: soltysfr1 »

Chyba żartujesz wymienię ślizgi i nawet luzów po 5 latach nie będzie. Swoją drogą nic nie nakombinowałem, bo wyjąłem jedną podkładkę ( i teraz żałuję). 145 skoku w Phantomów to jednak sporo. Pomijając sag.
Fakt poprzedni właściciel nie dociął sprężyn na płasko, ale jak na tej klasy sprzęt jestem mega zadowolony.
Może macie tajemną wiedzę jak rozkręcić tłumik :twisted: ?
soltysfr1
Posty: 90
Rejestracja: 26.10.2013 14:29:01
Kontakt:

Post autor: soltysfr1 »

Kto jest specem od duro i powie mi gdzie podłożyć gumę, żeby tak głośno nie dobijał.
Jak uczynić żeby amor wykorzystywał pełny skok
Dzięki.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości