Strona 1 z 1

[Awaria] Trek Session 88 2010 + 888 CR 2012

: 22.04.2014 18:45:39
autor: Awaria
Rama: Trek Session 88 2011 (2010)
Widelec: 888 CR 2012 ---> 888 CR 2012 + CRConception kit
Damper: Fox DHX RC4

Kierownica: Spank Spike 777 Evo
Mostek: Spank Director
Gripy: ODI Rogue Lock On
Barendy: ODI
Stery: Dartmoor Astro

Siodło: Trek Bontrager ---> WTB Silverado PRO
Sztyca: Trek Bontrager
Zacisk: Trek ---> Hope QR

Korby: Shimano SAINT FC-M815
Support: Shimano Saint SM-BB80
Zębatka: Renthal SR4
Łańcuch: Wippermann Connex 9SG ---> KMC X9
Pedały: ECHO Urban ---> Spank Spike Flat

Napinacz: Truvativ Boxguide ---> Reverse X1B
Przerzutki: Sram X9
Manetki: Sram X9
Kaseta: SRAM PG970 12-23

Koło przód:
Obręcz: Dartmoor Raider ---> Mavic Deemax
Szprychy: DT Champion Black x36 ---> Mavic Deemax
Piasta: Sun Ringle Abbah DH ---> Mavic Deemax
Opona: Maxxis Minion DHF 26x2.50 2ply 42a
Dętka: Maxxis Downhill ---> Maxxis Ultralight

Koło tył:
Obręcz: Dartmoor Raider ---> Mavic Deemax
Szprychy: DT Champion Black x36 ---> Mavic Deemax
Piasta: Sun Ringle Abbah DH ---> Mavic Deemax
Opona: Maxxis Minion DHF 26x2.50 2ply 42a
Dętka: Maxxis Downhill ---> Maxxis Ultralight

Hamulec przód, klamka: Avid Code R 2011 ---> Shimano Saint BL-M820
Hamulec tył, klamka: Avid Code R 2011 ---> Shimano Saint BL-M820
Tarcze hamulcowe: Baradine na alu pająku 203

Modyfikacje:
- Ti Spring do foxa
- komora powietrzna do 888
- zmiana przerzutki na sainta :)
- srebrna sztyca thomson elite
Waga:
oby 16,99 :)

No i coś dla oczu: FOTKI :)

aktualne fotki na dniach jak dojdzie saint, a póki co:
Obrazek

: 22.04.2014 18:55:30
autor: MLYNoBIKER
Na obecnym konfigu obstawiam jakieś 17,8-18,3 :P
Napinacz - bierz darta trail one 185g po taniości lub mozartt presto 150g pewnie 2x drożej.
Co do osłony dolnej rury, masz tam śruby? mocowanie na osłone? bo nie wiem jak było w starszych modelach

: 22.04.2014 19:00:19
autor: Hugoo
Rower fajny, osłonke możesz zrobić z silikonu (kolega miał taką w sessionie). Co do zbijania wagi to zmień dętki na maxxisy ultralighty/welterweighty, amor jest ciężki, korby są ciężkie a koła i siodło do lekkich nie należą.

: 22.04.2014 19:41:19
autor: Awaria
Ajj chciałbym zejść do 16 z przodu :)
Ten napinacz dartmoora zniesie sezon lun dwa? Kompletnie nie mam zaufania do marki, stery kupione właściwie z konieczności.
Rama nie ma niestety żadnego mocowania na osłonę u dołu, wydaje mi się, że dopiero następne roczniki miały.
Z Mozartta interesuje model Storm.
Mama nadzieję, że już przed majówką dokonam kilku modyfikacji :)
Koła pozostają bez zmian, ale dętki faktycznie zmienię :)

Jakich korb szukać? Atlasy?

: 22.04.2014 19:47:46
autor: MLYNoBIKER
@Awaria

No wiesz presto to taki udoskonalony storm i odchudzony o 30g
Ja tego darta sam chciałem kupić ale chyba poczekam na mozartta, 35g to dużo :P
Co do odchudzania pokombinuj, wejdź w link w podpisie, mój waży 15,670g na oponach 690g szt.

: 22.04.2014 20:24:46
autor: Hugoo
Korby może jakieś X0? Ale wcześniej zmieniłbym dętki i amora na jakiegoś Boxxa R2C2/WC, bo na tych 888 nie zejdziesz na 16.

: 22.04.2014 21:46:12
autor: BiałyMadball
Wy wszyscy jesteście zdrowo walnięci co to odchudzania zjazdówek. 30 gram ? 50 gram ? Każdy rower który mieści się w zakresie wagowym 16-18 kg daje radę. Jak jeszcze schodzenie z wagi z 1,5 - 2 kg w dół całkowicie rozumiem, to odchudzanie zjazdówek o np. 50 gram wydaje mi się trochę idiotyczne.

Zbig z 43Ride wyprzedaje napinacze Mozartt Wog w różnych wersjach kolorystycznych i pod różne mocowania. Sztuka nówka za 150 pln za 120 gram.

Co do rowerku... Zacny.
Bardzo ładny

: 22.04.2014 21:57:39
autor: MLYNoBIKER
Wy wszyscy jesteście zdrowo walnięci co to odchudzania zjazdówek. 30 gram ? 50 gram ? Każdy rower który mieści się w zakresie wagowym 16-18 kg daje radę. Jak jeszcze schodzenie z wagi z 1,5 - 2 kg w dół całkowicie rozumiem, to odchudzanie zjazdówek o np. 50 gram wydaje mi się trochę idiotyczne.
A na jakim komponencie odchudzisz rower o 2kg? - Na żadnym, odchudzisz go przez dodawanie do siebie 50g 200g itp
Zbig z 43Ride wyprzedaje napinacze Mozartt Wog w różnych wersjach kolorystycznych i pod różne mocowania. Sztuka nówka za 150 pln za 120 gram.

Myślę że warto dopłacić i mieć taco i parę gram więcej.
To jest dopiero głupota żeby oszczędzać na takich rzeczach 30g.

: 22.04.2014 22:13:06
autor: BiałyMadball
Źle mnie zrozumiałeś... Rozumiem wymianę takich części na których różnica wagowa jest największa (amor, koła, pedały, sprężyny itp.). Wtedy zbijesz wagę gdzie ta różnica będzie odczuwalna. Co ci z różnicy tych 60 czy 100 gramów w przypadku kiedy rower i tak uwalisz błotem.

: 22.04.2014 22:25:23
autor: Awaria
MLYNoBIKER
Tak porównałem twojego treczka do mojego Trekusia i masz te same korby (to jaki sens je zmieniać? :D)
Z tego co widzę najbardziej kuleję na kołach i amorze :)
Z tym drugim będzie ciężko, bo kupiłem nówkę za sensowne pieniądze któych już nie odzyskam :) Chciałbym jednak zostać przy marzocchi ze względu na wygodę użytkowania i serwis 2x w sezonie. Może po sezonie jakieś RC3 Evo Ti i będzie cacy :).
Hugoo
dętki już w zamówieniu :)
BiałyMadball
chyba zrozumiałem twój przekaz, bo też się nie jaram schodzeniem z czegokolwiek ile się da płacąc grube pieniądze za każdy gram mniej (chociaż jeśli nie ma kto co zrobić z pieniędzmi to dlaczego nie skoro cieszy oko? :))
Ja bym sobie życzył mieć 16 z przodu, 16,95 wystarczy :D.
Napinacz koniecznie z Taco, bo jednak zahaczam regularnie zębatką.

: 22.04.2014 22:38:32
autor: MLYNoBIKER
@Awaria
Nigdzie nie pisałem żebyś zmieniał korby choć nie ukrywajmy że sainty są ciężkie.
Przede wszystkim zmień dętki, piasty, napinacz i już trochę gram zejdziesz.
Mam nadzieje że Twoja kaseta to nie wersja DH, bo ta dh waży chyba 100g więcej niż normalna kaseta :P

Re:

: 22.04.2014 22:43:08
autor: BiałyMadball
Awaria pisze: BiałyMadball
chyba zrozumiałem twój przekaz, bo też się nie jaram schodzeniem z czegokolwiek ile się da płacąc grube pieniądze za każdy gram mniej (chociaż jeśli nie ma kto co zrobić z pieniędzmi to dlaczego nie skoro cieszy oko? :))
Ja bym sobie życzył mieć 16 z przodu, 16,95 wystarczy :D.
Napinacz koniecznie z Taco, bo jednak zahaczam regularnie zębatką.
Luz... Może trochę przesadziłem podając takie skrajności. Masz naprawdę bardzo dobry rowerek i uważam, że poddawanie go takim "radykalnym" zabiegom odchudzającym (mam na myśli te malutkie różnice 50 gram itp.) to strata kasy. Więcej siana zostanie ci na wyjazdy w góry ;)

: 23.04.2014 03:04:49
autor: boogiel
Wydaje mi się, że dokładanie hajsu tylko po to, żeby zejść 50g jest głupotą, po prostu staram się dobierać dobre części wagowo jak już zmieniam z konieczności. Kiedyś zrobiłem sobie taką tabelkę z wagami i planami zejścia i wyszło 1g=1zł :D
U Ciebie tak żeby sensownie coś zmienić to faktycznie ten napinacz i jakaś kosmetyka, piasty masz ciężkie ale b.dobre, szkoda zmieniać.
Zawsze można ti do dampera kupować, troche się tam urwie zawsze :P

Re:

: 23.04.2014 09:38:37
autor: Awaria
Hugoo pisze:osłonke możesz zrobić z silikonu (kolega miał taką w sessionie).
Możesz rzucić fotką albo dokładniejszym opisem? :D
MLYNoBIKER pisze:@Awaria
Mam nadzieje że Twoja kaseta to nie wersja DH, bo ta dh waży chyba 100g więcej niż normalna kaseta :P
Kaseta jest w wersji szosowej :D
boogiel pisze:Wydaje mi się, że dokładanie hajsu tylko po to, żeby zejść 50g jest głupotą, po prostu staram się dobierać dobre części wagowo jak już zmieniam z konieczności. Kiedyś zrobiłem sobie taką tabelkę z wagami i planami zejścia i wyszło 1g=1zł :D
U Ciebie tak żeby sensownie coś zmienić to faktycznie ten napinacz i jakaś kosmetyka, piasty masz ciężkie ale b.dobre, szkoda zmieniać.
Zawsze można ti do dampera kupować, troche się tam urwie zawsze :P
Mam to samo podejście, ale u mnie akurat do perfekcji i harmonii trochę jeszcze brakuje, dlatego między innymi jestem ciekaw co i na co zmienić :) teraz już mniej więcej wiem i mam nadzieję, że do majówki wpadnie już napinka, siodełko i sztyca no i dętki. Ti spring pewnie w połowie sezonu, a zimą najprawdopodobniej amor na tak jak pisałem wcześniej RC3 Evo Ti

Pytanie mam co do dampera, bo bottom out nie jestem w stanie przekręcić ręką, jest tak zakręcony czy wypada się martwić?

: 24.06.2014 08:24:10
autor: Mongolski
kolejny piekny sprzet, czlowiek odpadł z tematu a tu takie kaski pod nosem :D

zmiany, zmiany

: 27.07.2015 22:09:07
autor: Awaria
Hej :) Sporo modyfikacji, a rower już niemal na ukończeniu.

Rama: Trek Session 88 WC 2010
Widelec: 888 CR 2012 + CRConception Kit
Damper: Fox DHX RC4

Kierownica: Spank Spike 777 Evo
Mostek: Spank Director
Gripy: ODI Rogue Lock On
Stery: Dartmoor Astro

Siodło: WTB Silverado PRO
Sztyca:  Trek Bontrager
Zacisk: Hope QR

Korby:  Shimano SAINT FC-M815
Support:  Shimano Saint SM-BB80
Zębatka: Renthal SR4
Łańcuch: KMC X9
Pedały: Spank Spike Flat

Napinacz:  Reverse X1B
Przerzutka: Sram X9
Manetka: Sram X9
Kaseta: Shimano Ultregra CS-6500 12-27

Koło przód
Obręcz: Mavic Deemax
Szprychy:  Mavic Deemax
Piasta:  Mavic Deemax
Opona:  Maxxis Minion DHF 26x2.50 2ply 42a
Dętka: Maxxis Ultralight

Koło tył
Obręcz: Mavic Deemax
Szprychy:  Mavic Deemax
Piasta:  Mavic Deemax
Opona:  Maxxis Minion DHF 26x2.50 2ply 42a
Dętka: Maxxis Ultralight

Hamulec przód: Shimano Saint BL-M820
Hamulec tył: Shimano Saint BL-M820
Tarcze hamulcowe: Baradine 203

Przede wszystkim pożegnałem się z seryjnym tłumikiem w marcoku. Obecnie wyrób Richarda Crosa powalił mnie na kolana, amortyzator działa jak złoto, wybiera wszystko, tłumi wszystko, a jednocześnie pracuje w pełnym zakresie - mega progresywny!

Do pełni szczęścia brakuje jedynie ti springa z tyłu, komory powietrznej z przodu i przerzutki sainta, która lada moment wyląduje w moim trekusiu :)
Miałem opcje sprawdzić mój 9 rzędowy napęd z 10rzędową deorką i manetką x9, 9 rzędową i całkiem sensownie to działa!

W niedalekiej przyszłości również wymiana sztycy na srebrnego thomsona i oficjalnie zakończę swój projekt :)