Strona 1 z 1

Argyle 302, blokuje sie

: 23.04.2014 21:25:15
autor: Adam887788
Witam,

Piszę tutaj, może Wy coś się orientujecie.

Jestem nowy w tych tematach, wcześniej nie było dane mi mieć styczność z takimi sprzętami.

Także kupiłem rowerek dirtowy, z amortyzatorem
Argyle 302,
W lewej goleni jest sprężyna, a w prawej widziałem tylko olej,
Tzn to co widziałem to po odkręceniu górnych korków.

Problem polega na tym, ze nawet po odkręceniu korków i wyjęcie sprężyny,
chyba pierwszej części bo nie wiem czy nie składa sie z dwóch przypadkiem. Coś tam w środku jeszcze było niżej.
Wracając do tematu to po wyjęciu tej sprężyny amor pracuje tylko do połowy skoku, dokładnie 45mm zostaje luzu. Od 50 mm zaczyna coraz ciężej wchodzic, aż na 45 się blokuje i trzeba szarpnąć aby go cofnąć.

Miał ktoś z Was taki problem moze juz kiedyś?
Jeszcze jeśli ktos poleciłby mi dobry olej do niego, moja waga to ok 62kg.
Po kupnie oleju mam zamiar go rozkręcić i moze wtedy sam sie dopatrze co jest nie tak, lecz zanim to zrobie może ktoś z Was juz sie z czymś takim spotkał.

Pozdrawiam!

Re: Argyle 302, blokuje sie

: 25.04.2014 11:58:27
autor: neejm
Adam887788 pisze: Wracając do tematu to po wyjęciu tej sprężyny amor pracuje tylko do połowy skoku, !
Jezeli wyjmiesz czesc z amortyzatora ( w tym wypadku sprezyne) to chyba nic dziwnego ze cos jest nie tak ?



... xD

Re: Argyle 302, blokuje sie

: 25.04.2014 13:16:08
autor: nhp890
neejm pisze:
Adam887788 pisze: Wracając do tematu to po wyjęciu tej sprężyny amor pracuje tylko do połowy skoku, !
Jezeli wyjmiesz czesc z amortyzatora ( w tym wypadku sprezyne) to chyba nic dziwnego ze cos jest nie tak ?



... xD
Czyli jak w dwupółce ugniesz samą prawą lagę to ma prawo się zacinać i blokować, bo nie ma w niej sprężyny?

: 25.04.2014 13:47:13
autor: UriUs781
Właśnie chyba bez sprężyny powinien dobijać do końca i nie wychodzić, a on ledwo do połowy wchodzi i sie blokuje. Może tłumik?

: 25.04.2014 14:44:48
autor: Adam887788
Dokładnie, wchodzi do 55mm i tam sie zacina, myslalem, ze jak wyjme spręzyne to wejdzie dosyć gładko do samego dna. Kupie olej, rozkręce i zobacze. Mam te wszystkie "service-manual" z pieciu roczników to sobie poradze.

: 25.04.2014 14:56:39
autor: MUSZEL
albo za dużo oleju w tłumiku, albo olej z tłumika (druga strona, nie tam gdzie sprężyna) przelał się przez oring do dolnych lag co najczęściej w RSach blokuje skok

: 25.04.2014 20:26:07
autor: UriUs781
Najpewniej tłumik jest przepełniony olejem, albo jakiś o-ring padł :)

: 26.04.2014 16:16:44
autor: Adam887788
Ok, dzięki wielkie, zrobi sie.