Strona 1 z 1
Sag - spreżyna czy powietrze ?
: 24.04.2014 22:39:37
autor: Da__FreaK
Jakoże nie ma chetnych na wymianke ti springa 300 3,0 na 400 2,8-3,0 to zastanawiam sie czy nie spylić DHX-a 5 coila z Ti i nie kupic powietrzniaka do enduro i raz na zawsze nie martwić sie o kombinowanie ze sprężynami przy ustawianiu sagu.
Pytanie brzmi, warto pakować sie w aira ? RS ? X-fusion ? czy co do 800 pln ?
: 25.04.2014 07:40:42
autor: ArthurGreen
"Podobno" jeśli powietrze, to nie vivid. Mówię podobno, bo złe opinie słyszałem o nim.
: 25.04.2014 08:08:43
autor: MUSZEL
też ostatnio czytałem TUTAJ, że jakaś uszczelka się podwija, itp.
Jaka rama, jak jeździsz i jakich regulacji wymagasz?
: 25.04.2014 08:21:44
autor: off_road
Niestety vividy są problematyczne ;/
Coś za często mi na serwis wpadają z jakimiś wadami.
X-fuzja całkiem git

: 25.04.2014 09:11:04
autor: Da__FreaK
Ramka taka
http://scashone.apinternet.pl/rower/DSCN3232.JPG
najwazniejszą rzeczą jest ustawienie odpowiedniego sagu. Damper 216x63 - Mam sprężynke Ti 300 ale jest za mieka - sag 27mm. Kupiłem zwykła stalową spreżyne i mam 22mm pomimo ze stalówka to 350 lbs. Oba mierzone sagi to na `pusto`
Od dampera oczekuje regulacji dobicia przede wszystkim i pracy na poziomie tego foxa co mam bo generalnie nie narzekam na niego. Jednakżę najwazniejszym parametrem jest ustawienie prawidłowego sagu ktory w tym damperze powinien miec ok 17 mm.
Z tego co widze jak jeżdze, to na obydwu tych sprezynach damper pracuje na całej dlugosci az do odbojnika gumowego.
Nie wiem czym skutkuje za duży sag, a nie chce żeby gdzieś mi dobijał na maxa ( nie dropuje, nie skacze - zwykle enduro )
Co powiecie o tym ? szukac uzywki ?
http://www.pinkbike.com/product/x-fusion-shox/H3/
https://www.diymtb.com.au/userfiles/ima ... 00x500.jpg
: 25.04.2014 11:48:03
autor: ArthurGreen
Co to za firma? Diabelnie ładne to.
: 25.04.2014 11:56:25
autor: boogiel
Toż to devinci

A nie lepiej po prostu dobrać dobrze spręzynę? Powietrze droższe w serwisie, bardziej awaryjne i chyba spręzyny pod względem pracy nie przebija.
: 25.04.2014 15:00:42
autor: MUSZEL
a może tak popularny i oklepany Float RP23? Sag ustawisz jak chcesz, regulacja powrotu, 3-stopniowa (aż wręcz do blokady skoku) regulacja kompresji i możliwość zmiany charakterystyki ugięcia poprzez wypełnianie komory powietrznej. Powietrze (poza CCDB itp :P ) wcale nie jest droższe w serwisie

jedynie pare uszczelek więcej, a prostotą budowy zazwyczaj dorównują przeciętnym damperom. Jak to enduracz, to bym pomyślał o czymś takim. Ewentualnie Monarch, np RT3
: 25.04.2014 20:45:46
autor: Da__FreaK
ArthurGreen, rama ta to szajs... Nie chcesz wiedzieć jak zrobiona jest zawiecha ...Spróbuj na czymś takim zlikwidować luz
http://scashone.apinternet.pl/zawiecha/DSCN3270.JPG
Poki co szukam jak dorobić polimerowe bądz teflonowe podkladki..
Aczkolwiek, Arturowi zapewne nie chodziło o ramke

Re:
: 25.04.2014 23:02:02
autor: easy_rider_1
Wymieniłem Fox DHX 5 Coil na Fox RP23 i jestem zadowolony nie dość że mniejsza waga to praca zawieszenia się poprawiła.
MUSZEL pisze:regulacja powrotu, 3-stopniowa (aż wręcz do blokady skoku) regulacja kompresji i możliwość
Coś Muszel pokręciłeś w tym opisie,
- 3 stopniowa regulacja platformy (propedal)
- regulacja prędkości odbicia
- ciśnienie powietrza
: 25.04.2014 23:16:09
autor: MUSZEL
regulacja platformy to inaczej regulacja wolnej kompresji

Re:
: 26.04.2014 12:57:03
autor: rafal.zwdh
Da__FreaK pisze:ArthurGreen, rama ta to szajs... Nie chcesz wiedzieć jak zrobiona jest zawiecha ...Spróbuj na czymś takim zlikwidować luz
http://scashone.apinternet.pl/zawiecha/DSCN3270.JPG
Poki co szukam jak dorobić polimerowe bądz teflonowe podkladki..
Aczkolwiek, Arturowi zapewne nie chodziło o ramke

Mam takie same łożyska w swojej GT DHI
Łożysko igiełkowe cienkościenne - wymieniam mniej więcej co 2 lata jak się pojawia luz, koszt takiego łożyska to ok 5zł, więc nie wiem co Ci w tym nie pasuje.
http://www.ebmia.pl/lozyska-igielkowe-i ... _1269.html
tu kupuje, widzę że nie mają HK1414, ale HK1412 też podejdzie
A co do amortyzatora, jak nie chcesz żeby tak łatwo dobijał to nie próbowałeś skręcić mocniej sprężynę i zmniejszyć objętość komory powietrznej?
: 27.04.2014 07:29:40
autor: Da__FreaK
Rafal, dowiadywałem się ile kosztuje u mnie to łozysko i nie jest to 5 zł tylko 30/ sztuka ;-/
Odnosnie luzu to chodziło mi o luz na podkładkach teflonowych. Problem tkwi w tym, że nie dokręcisz tego za mocno żeby zlikwidować luz,bo wahacz bedzie pracował zbyt ciężko. natomiast za luzno bedzie luz i tak w kółko. Na łożysku kulkowym nie ma problemu bo sciskasz dwie wewnetrzne bieżnie i po problemie..Pizdowate rozwiazanie.
jeśli chodzi o damper to nie moge skrecić mocniej spreżyny bo rozwali mi tłok, Sprezynke mam skręcona o 3 obr, to max.
Mowisz zmniejszyć komore powietrzną, tzn którą w coilu ? Tam chyba nie ma komory powietrznej..
: 27.04.2014 08:03:51
autor: pawcisq
W tym zbiorniczku co wystaje nad sprężynę jest powietrze. Pomaga w operowaniu olejem przez shimy.
: 27.04.2014 08:15:10
autor: Da__FreaK
W tym zbiorniczku mam cisnienie 150 psi bodajże nabite, i to cała operacja jaką zrobiłem po odebraniu damperka po serwisie
