Strona 1 z 1

Olej - jaka idealna lepkość do RS Pike'a/Reby?

: 05.05.2014 10:42:17
autor: UriUs781
Witam,
planuję zrobić serwis swojemu Pike'owi 409 i Rebie kolegi serwis.
Smar, olej 15W do lag i klucze mam. Teraz zostało nam wybrać tylko odpowiedni olej.

Rock Shox zaleca lać do tłumika 5W. Patrząc na tą tabelę zauważyłem, że oryginalny olej RSa 5W ma 16.1 cSt@40. Chciałem kupić Motorexa 5W (22.6 cSt@40), ale stwierdziłem, że może lepiej poszukać oleju o zbliżonej lepkości do oryginału by wyciągnąć możliwie jak najlepszą pracę :)

Co myślicie od Motorexie 2.5W? Różnica między nim, a olejem RSa 5W to zaledwie 1 jednostka cSt (Motorex ma 15.1).
Czy to bez różnicy???

:D

: 05.05.2014 12:18:37
autor: nhp890
1 cSt to żadna różnica, ale zwróć uwagę na VI (viscosity index), powinien być jak największy, żeby oferował stabilne tłumienie niezależnie od temperatury. Lepiej wybrać olej o trochę mniejszej/większej lepkości, ale z dużym VI niż na odwrót.

: 05.05.2014 12:37:05
autor: UriUs781
Czyli wg tego najlepszym wyborem bedzie Motul Shock Oil (2.5-20), cSt ma równe olejowi Rock Shoxa, a VI nieporównywalnie większe, ma 400, a RS 285.
Nie znam się zabardzo, dlatego nie wiem, czy to też nie za dużo ;)

: 05.05.2014 12:43:01
autor: nhp890
To nie za dużo. Będzie ok, chociaż 285 to też nienajgorszy wynik. Pytanie raczej, czy tak prostemu tłumikowi robi to różnicę :p

: 05.05.2014 19:37:54
autor: UriUs781
Czy mu robi różnicę to nie wiem, a co do prostoty MC, to ja myślałem, że suntour XCM'owi wsadza prosty tłumik :P

Czyli brać tego Motula

Edit: Ten Motul to dla mnie przesada cenowa :? ( http://motul.sklep.pl/pl/oleje-do-amort ... 5w20w.html ).
Chyba z kolegą kupimy Motorexa 2.5W, pomimo jego wartości VI równej 200; jakoś to przeżyjemy :o

: 06.05.2014 10:25:29
autor: FilipECki1
Jeździłem Totemem na Motorexie 5W przy ~5 stopniach i nie chodził mułowato, także nie powinieneś narzekać, jeździłem też przy minusowych temperaturach ale wtedy to po mieście, także nie zwracałem zbytnio uwagi na pracę.

: 06.05.2014 10:50:17
autor: groochas
akurat olej w tlumiku widelca chyba nie grzeje sie az tak jak w damperze wiec nie wiem czy jest sens inwestowac w tak drogi olej

: 06.05.2014 11:53:16
autor: FilipECki1
No w amorze raz, że jest go więcej a dwa, chyba jest większa powierzchnia oddawania ciepła :)

: 06.05.2014 11:56:53
autor: UriUs781
Kwestia też tego, że mój kolega (bo on kupuje) nie planuje dać 100zł za olej (z przesyłką) ;)

: 06.05.2014 12:18:50
autor: nhp890
Drogo. Ja kupowałem litr Silkolene Pro RSF za 70zł do Avalansza

: 06.05.2014 12:21:00
autor: UriUs781
Dla porównania litr Motorexa można kupić 45zł/l.
Tylko pytanie: 2.5W czy 5W?

: 06.05.2014 13:43:40
autor: groochas
to wez Bel-ray fork oil 5wt albo nawet 2.5 wt (45zl)

: 06.05.2014 18:15:45
autor: FilipECki1
Jaki byś nie kupił będzie ok zależnie od upodobań. Jak kupisz rzadszy to będzie miał mniejszy zakres tłumienia. Ale ten 2.5w ma taką lepkość jak oryginalny RS 5w więc...

: 06.05.2014 19:27:52
autor: nhp890
Zakres będzie taki sam, tylko będzie bardziej przesunięty w stronę słabszego tłumienia

: 06.05.2014 19:44:13
autor: FilipECki1
No chodziło mi o to, że nie zmuli go tak jak na 5w :)

: 06.05.2014 20:24:54
autor: MLYNoBIKER
Z ciekawości - co sądzicie o olejach finish line? Bo zalałem boxa właśnie finishem 5w i jakoś tak... z dupy to chodzi.

: 07.05.2014 09:28:37
autor: brooce
Co do olejów motorexa to średnio je lubię bo strasznie się pienią. Nie wiem czy to przeszkadza w pracy, ale oryginalny RS wypada pod tym względem dużo lepiej.