Strona 1 z 1

Nixon - po serwisie kaplica z praca

: 14.05.2014 13:45:19
autor: Da__FreaK
Zrobiłem pierwszy o 6 lat serwis nixona :)
Rozebralem tłumik- olej czysciutenki :)-niepotrzebna robota, nawalczyłem sie troche żeby dobrać ilośc oleju.
Na slizgi i uszczelki smarowidlo RS-a. W dolne lagi jako smarowidlo ten sam olej co do tlumika - 5W RS-a
Co dziwnego, po rozebraniu widła na uszczeklach był jeszcze oryginalny smar w pieknym kolorze :)- jakies 50% a z dolnych lag wyciekło ledwo co oleju smarującego.
Po zlożeniu do kupy amor pracuje jak by dostał paralizu ;-/ Pracuje skokowo od samego początku - dostał uposledzenia.Jak by coś go haczyło na slizgach ,ale wszystko nasmarowane;-/ i na bank dobrze złozone ..
Jakies pomysły ?

: 14.05.2014 16:33:38
autor: Soulforged
Źle dobrane parametry oleju i wystąpiło zjawisko znane jako slip -stick. Pozostaje dokładnie wyczyścić amor z oleju RS i użyć oryginału lub odpowiednika.

: 15.05.2014 09:27:29
autor: Da__FreaK
To zły olej czy smar ? Tlumik wydaje sie ze dziala prawidlowo. Nie sadze zeby 16 ml ( tyle co nic ) oleju smarujacego ( ten sam co w tlumik ) spowodowało tak dupna prace widelca.

: 15.05.2014 12:35:33
autor: troyo
W manitach bardzo duzo zalezy wlasnie od oleju smarujacego. Dobrze sie np spisuje mieszanka smarujacego RS redruma z motorexem 10w w odpowiednich proporcjach. Mozesz po prostu kupic dedykowanego motorexa semi bath.

: 15.05.2014 12:52:11
autor: Da__FreaK
Tego oleju smarujacego jest raptem naparstek . To on tak zmasakrował prace widelca ? Jutro rozbieram widła i pierwsze co zrobie to wywale smar RS-a z uszczelek,i sprawdze czy tlumik sie nei zacina przy pracy a pozniej wazeline techniczną na uszczelki. Jak sie praca nie poprawi to zamiast oleju RS-a dam motorexa do tlumika, ale mysle ze tu nic nie zmieni bo caly widel chodzi skokowo.
Btw. Jako oleju smarującego w instrukcji serwisowej widnieje 16ml 5W.
Powiedz mi, jaki to olej dedykowany semi bath ? Nie rozumiem ?!

: 15.05.2014 18:38:23
autor: GgG
moje dorado na judy butter pracuje ok, ale olej rsa to jeden wielki szit, jak wlałem do 888rc3 to zrobił się sztywny zatarty wideł. Nie wylewaj oleju do ścieku, ale wlej co innego i sprawdź.

: 15.05.2014 18:39:31
autor: troyo
Najprawdopodobniej tak. W tych starszych manitach slizgi sa dosc ciasno spasowane i olej smarujacy potrafi duzo zmienic. Olej Motorex Semi Bath do widelcow manitou http://rowerowy.com/sklep/narzedzia_ser ... d/semibath

Jakie masz tlumiki w tym nixonie? Jesli TPC+ to powinien pracowac elegancko. Byly natomiast wersje SPV/SPV Evolve, to by tlumaczylo kaprawą pracę widelca.

: 15.05.2014 20:06:45
autor: Da__FreaK
Czyli to wina oleju smarujacego RS-a który jest w lagach.. Nigdy bym nie pomyslał ze taki shit może być. Olej to olej, i to, i to sie slizga..
W Nixonie mam TPC+ :) Tłumik prosty,a regulacji mnogość :) Jutro sprawdze jak działa sam tlumik na tym RS. Ale z tego co pamietam, jak go uginałem po zalaniu to się nie zacinał.
Pytanko mam. Czy tego motorexa z linku mogę czymś innym zastapić ? Nie wiem czy kupie go u siebie w mieście;-/.. Mysłalem żeby dać mu w lagi najzwyklejszego motorexa - jak sie na to zapatrujecie ?
Serio, nie sądziłem ze kilka kropli oleju smarujacego może tak upośledzic wideł;-/

: 15.05.2014 22:32:28
autor: Znajdor Nieziemski
Syntetyczny olej silnikowy też powinien dać radę.

: 16.05.2014 08:35:37
autor: Da__FreaK
Znalazłem jakiś syntetyk silnikowy 10 W więc sprawdze dziś czy to coś zmieni :) Ale to jak sprawdze sam tłumik czy też sie nie zacina :)

: 16.05.2014 10:51:22
autor: Da__FreaK
Po rozebraniu tłumika, widze ze dolna prowadnica skokowo przechodzi przes zespoł oringow na mocowaniu do gory tlumika. ale tego to juz nie rozbiore ;-/.
W miejscu gdzie jest gwint - ja mam podobny tlumik
http://www.chainreactioncycles.com/pl/e ... -prod21266
Pytanie, czy tam w srodku gdzie jest ten gwint i prowadnica przechodzi jest to jakos smarowane ?

: 16.05.2014 12:20:21
autor: Da__FreaK
Zalałem dziada motorexem i jest lepiej :) pracuje jeszcze bardzo delikatnie skokowo, ale on tak pracował od samego początku :) Ale to co bylo wcześniej to był koszmar, jest poprawa :) jako smarujacy poszedł ten sam olej co w tłumik:)

: 16.05.2014 13:26:13
autor: troyo
W tej nakretce, o ktorej mowisz jest slizg + 2 uszczelki olejowe. Miejsca na smar jest tam mało. Problem jednak lezy po stronie bardzo ciasnej uszczelki olejowej (niebieskiego koloru) od strony komory tlumika. Zeby sie do tego wszystkiego dobrac, musialbys odkrecic tlumik powrotu od tloczyska, wtedy mozna to sciagnac i wymienic uszczelke/przesmarowac. Mozesz sciagnac dolne golenie, postawic rower do gory nogami, nasmarowac olejem tloczysko i pouginac tlumik, nasmarowane tloczysko troche zwilzy uszczelki bez rozbieranai tlumika.

: 16.05.2014 15:08:38
autor: Da__FreaK
Jeszcze sie delikatnie tnie,ale dziala;)moze doleje mu wiecej oleju smarujacego, do 20 ml motorexa doleje po 20 ml silnikowego i zobaczymy jak bedzie pracowal.czy cos plynnosci dostanie;) poki co widel zaczal syczec przy szybkiej kompresji;)wczesniej tego tak glosno nie robil;)

: 17.05.2014 06:19:13
autor: Soulforged
Czyli znów złe parametry i olej mocniej kawituje w tłómiku...

: 17.05.2014 06:56:08
autor: Da__FreaK
Skoro i morotex i RS nie daja rady, to ja juz nie mam pomysłów ;-/...