Strona 1 z 1
Avid Code R - nie mogę przetłoczyć płynu przez układ
: 21.05.2014 18:21:09
autor: AdiFreerider
Problem zaczal sie pare dni wczesniej, w trakcie calego dnia jezdzenia klamka troche mi sie zapadla, tak ze łapała pare mm przed samym gripem, ale nadal byla sila hamowania wiec normalnie moglem jezdzic, dla porownania w drugim hamulcu skok klamki zwiekszyl sie tylko nieznacznie, wiec to chyba nie bylo normalne zuzycie klockow.
Pare dni pozniej, po powrocie do domu chce odpowietrzyc hamulec, przelac plyn a tu... nie moge przetloczyc DOT-u od zacisku w strone klamki. jedyne co moglem zrobic to odpowietrzyc zacisk i klamke na tyle ile sie dalo. Na poczatku bylo bez zmian, ale pojezdzilem godzine po miescie i stopniowo klamka mi sie pompowala, az jej skok sie zmniejszyl o jakies 2-2,5cm. Nie jestem doswiadczonym "odpowietrzaczem hamulcow", ale w drugiej sztuce nie bylo zadnych problemow przy odpowietrzaniu.
Czy ktos mial juz taki problem? Moze to ja zrobilem cos zle?
: 21.05.2014 18:36:09
autor: marudny
Jeżeli nie możesz przetłoczyć płynu od zacisku do klamki to znaczy, że układ jest zamknięty przez tłoczek klamki i nie ma przepływu do "zbiorniczka" wyrównawczego. Normalnie taka sytuacja ma miejsce dopiero po naciśnięciu klamki - po paru mm przesuwu tłoczka.
Jeżeli u Ciebie układ jest zamknięty i gotowy na tłoczenie w zacisk już w stanie spoczynku klamki to coś jest nie tak.
Z objawów wynika, że tłoczek (razem z membraną) jest wciśnięty za głęboko w korpus klamki.
: 21.05.2014 18:59:19
autor: AdiFreerider
co moglo spowodowac wcisniecie tloczka zbyt gleboko? moglem zbyt mocno nacisnac na klamke? a moze zrobilem zbyt duze podcisnienie przy odpowietrzaniu zacisku?
jest jakis patent na cofniecie go bez rozbierania klamki?
: 21.05.2014 19:33:28
autor: MUSZEL
ustawienie regulacji na maxa (nie pamiętam w którą stronę) daje taki efekt - miałem tak w starych Code. Pokręć regulatorem i próbuj dalej

Re:
: 21.05.2014 20:00:13
autor: marudny
AdiFreerider pisze:co moglo spowodowac wcisniecie tloczka zbyt gleboko? moglem zbyt mocno nacisnac na klamke? a moze zrobilem zbyt duze podcisnienie przy odpowietrzaniu zacisku?
jest jakis patent na cofniecie go bez rozbierania klamki?
To się nie powinno wydarzyć... Wewnątrz jest sprężyna która wypycha całość a ta zapiera się o "zawkleczkę"
Przy odpowietrzaniu nigdy nie ssij za mocno bo nic dobrego z tego nie będzie... - można w ten sposób zassać brud zalegający na styku uszczelnień.
Trzeba by tam jednak zajrzeć, pod membraną (po stronie suchej) może być sporo syfu i całość się swobodnie nie cofa.
MUSZEL pisze:ustawienie regulacji na maxa (nie pamiętam w którą stronę) daje taki efekt - miałem tak w starych Code. Pokręć regulatorem i próbuj dalej

Regulacja w tej klamce nie wpływa na "martwy" skok - czyli na to jak długo układ jest otwarty podczas przesuwu tłoczka.
To jest tylko pokrętło które oddala/przybliża klamkę do gripa.
Martwy skok jest stały i jak by tej regulacji nie ustawić układ powinien dać się przelać
: 22.05.2014 00:55:38
autor: MUSZEL
rozumiem - w takim razie faktycznie masz rację. Pomyślałem że to regulacja skoku klamki
: 22.05.2014 10:24:57
autor: AdiFreerider
ok, czyli nie obejdzie się bez rozebrania jej. dzięki za pomoc.
Re:
: 22.05.2014 12:18:02
autor: naze_siedem
MUSZEL pisze:rozumiem - w takim razie faktycznie masz rację. Pomyślałem że to regulacja skoku klamki
Tak jest w normalnych Code a tutaj jest problem z Code R - pomyślałem dokładnie o tym samym rozwiązaniu co Ty :P
AdiFreerider a w drugą stronę próbowałeś tak chociaż żeby sprawdzić czy da radę przepchnąć płyn ?
: 22.05.2014 19:24:38
autor: AdiFreerider
naze_siedem nie przyszlo mi to do glowy, ale sprobuje.
: 19.06.2014 18:29:31
autor: AdiFreerider
w końcu skończyła się sesja i miałem czas zająć się hamulcem. rozebrałem i złożyłem klamke zgodnie z manualem serwisowym i złożyłem, płyn normalnie się przetłoczył przez układ, na membrance nie bylo zadnych uszczerbkow. wyglada na to ze marudny mial racje, tloczek wraz z membranka musial wcisnac sie zbyt mocno.
wiem czym to spowodowalem - odpowietrzaniem hamulca na klockach i tarczy zamiast na dystansie ktory niby powinien byc z hamulcami a jakos go nie dostalem. w ukladzie bylo zbyt duzo plynu. przestrzegam innych - nie popelnijcie tego bledu co ja.
teraz mam pytanie, glownie do marudnego - obawiam sie ze jesli raz ta membranka sie wcisnela, to moze przytrafiac mi sie to coraz czesciej, mimo ze juz jest hamulec dobrze odpowietrzony. mylę się czy nie?
: 19.06.2014 21:26:33
autor: marudny
Przede wszystkim nie ssij za mocno. To prawdopodobnie był powód "usterki".
Klamki warto przeglądać/czyścic/smarować raz na sezon. Stają się przez to bezawaryjne...
Głównie chodzi o membranę po stronie suchej. Gdy tam jest syf to na przetarcie bardzo długo czekać nie trzeba - szczególnie w
przepełnionym układzie.
Jak nie masz dystansów i odpowietrzasz na tarczy to możesz przed zakręceniem portu na klamce lekko podgrzać zacisk (suszarka) - wtedy efekt będzie jak na dystansach, czyli w efekcie na zimno lekkie podciśnienie.
Skutek uboczny podciśnienia to możliwe zapowietrzenie klamki - szczególnie przy znacznych zmianach temperatur (zimno).
Niestety taki już ich urok tych hamulców, że raz na jakiś czas trzeba strzykawkę do klamki przykręcić i procedurę odpowietrzania powtórzyć - to jakieś 3 minuty, niestety...

: 20.06.2014 15:39:14
autor: AdiFreerider
juz sobie zalatwilem dystans od Shimano - ta sama grubosc

dzieki, bardzo mi pomogles, bede sie stosowal do wskazowek. mam nadzieje ze juz nie zawitam tu z problemami z Avidem
