Strona 1 z 2

[Vinrael] Dartmoor Wish 2013 + RS Lyrik RC2DH SA 2013

: 26.05.2014 19:42:37
autor: Vinrael
Rama: Dartmoor Wish 2013
Widelec: Rock Shox Lyrik RC2DH Solo Air 2013
Damper: Rock Shox Monarch R

Kierownica: Dartmoor Nitro FR 780mm :arrow: NS Monogram Plus 800mm
Mostek: Dartmoor Funky + śruby Ti LBS Precision
Gripy: Dartmoor Race :arrow: Bontrager Race Lite Plus MTB
Stery: Dartmoor Blaze

Siodło: Decathlon by Selle Italia
Sztyca: Decathlon :arrow: Cannondale C2 400mm
Zacisk: Author

Korby: Shimano Zee FC-M640 175mm
Support: Shimano SM-BB51
Zębatka: Shimano Zee
Łańcuch: SRAM PC-991 :arrow: Shimano HG-93 x2
Pedały: stalowe Wellgo :arrow: HT AN01SS
Napinacz: Dartmoor Trail Two 2014 ISCG05

Przerzutka: SRAM X9 2012 krótki wózek
Manetka: SRAM X5 2010
Kaseta: SRAM PG-970 :arrow: Shimano CS-M770 11-32

Koło przód:
Obręcz: Dartmoor Revolt 2014 32h
Szprychy: DT Champion Black
Piasta: Dartmoor Revolt Pro 2014
Opona: Maxxis Ignitor 2.35 60a MaxxPro :arrow: Continental Mountain King 2.2 RaceSport Black Chilli / Maxxis Minion DHF 2.5 2ply 42a SuperTacky
Dętka: Rubena

Koło tył:
Obręcz: Decathlon :arrow: Dartmoor Revolt 2014 32h
Szprychy: Decathlon :arrow: DT Champion Black
Piasta: Decathlon by Formula :arrow: Dartmoor Revolt Pro Cassette 2014
Opona: Ritchey Exca Vader 2.10 :arrow: Maxxis Ikon 2.2 / Maxxis Minion DHF 2.5 2ply 42a SuperTacky
Dętka: Decathlon za 8PLN :arrow: Michelin C6 DH Racing

Hamulec przód: Avid Elixir 7 2012 + Avid HS1 + EBC Gold
Hamulec tył: Avid Elixir 7 2012 + Avid HS1

Modyfikacje:
-zdemontowany monitorek manetki
Waga: 14,5 kg :arrow: 14,27 :arrow: 13,81
Plany:
-Zmiana manetki na X9/X0
-Zamiana hamulców na... Nie wiem. Jakieś może lekkie Hope albo Guide Ultimate/RSC.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 26.05.2014 21:38:35
autor: PatrykKNO
Fajnie wygląda. Koło na tyle do wymiany tak jak napisałeś i będzie meega! :) A jak się Lyrik sprawuje?

: 26.05.2014 23:57:48
autor: Vinrael
Lyrik pracuje bardzo przyjemnie. Na sucho nie czuć zbytnio zakresu tłumienia, ale podczas jazdy można zrobić z niego wszystko. A samo koło możliwe, że będzie w przeciągu czerwca. Dzięki! ;)

: 27.05.2014 07:26:36
autor: Auditore
Masz źle ustawioną przerzutkę.

No i poprowadziłbym jednak przewód przedniego hamulca wewnętrzną stroną dolnej lagi, a nie na zewnątrz - wystarczy jeden pechowy szlif amorem o jakiś kamień i masz po hamulcu.

: 27.05.2014 16:41:11
autor: Vinrael
Dzięki za radę nt. przewodu hamulca, już poprawiłem ;)
A jeśli chodzi o przerzutkę - czemu źle? Działa dobrze, łańcuch napięty, ładnie wchodzą biegi, odległość górnego kółka do kasety w porządku...

: 27.05.2014 16:56:14
autor: MUSZEL
pewnie chodzi o to, że na najmniejszej zębatce masz pewnie bardzo luźno wózek ;)

: 27.05.2014 17:28:31
autor: Vinrael
Obadałem sprawę, i nie - na najmniejszej zębatce dalej wózek jest napięty. W planach jeszcze jest napinacz, więc będzie ładnie wyrównoważone.

: 27.05.2014 19:48:41
autor: Auditore
Chodziło mi o to, że na zdjęciu wygląda, jakby górne kółko było daleko od zębatek kasety. Ale jeśli jest dobrze, to w porządku :)

: 12.08.2014 00:21:55
autor: Vinrael
Mały-duży up! Stare koło poległo doszczętnie, nowe już na miejscu ;)
Do tego napinacz i nowe pedały.
Zdjęcia jutro jak umyję rower po testach w błocku :)

: 12.08.2014 10:03:59
autor: Banan725135650
Bardzo fajna freeride'ówka!

: 13.08.2014 19:23:55
autor: Vinrael
Dzięki banan! ;) Taki był zamiar - zrobić leciutką freeride'ówkę, którą da się też gdzieś pojechać czy podjechać.
Z nowych części - napinacz działa świetnie, jest leciutki, dość cichy (dobrze wyregulowany).
Piasta koła jest wbrew pozorom cicha, ale dzięki wielu punktom zaczepu częstotliwość wydawanego dźwięku jest zdecydowanie wyższa, co przekłada się na bardzo małe opóźnienie w podawaniu momentu z pedałowania.
Pedały są mega przyczepne, nawet przy zwykłych butach.
Do tego, po wypadku zainwestowałem w ochraniacze na kolana i piszczele - Nukeproof Critical Armour Shin. Jedyne zastrzeżenie to to, że rozmiarówka jest ciut zawyżona, ale tak czy inaczej trzymają się pewnie i są dość dobrze wentylowane.
Na dodatek gogle 100% Accuri 2014 - polecam, bardzo fajne, tylko szybki się turbo-szybko palcują.

Ale do rzeczy ;)

Jak obiecałem, nowe zdjęcia - morka sesja w deszczu ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 10.03.2015 11:57:30
autor: Puncu
Jakbym wiedział że masz takie brzydkie siodełko, to bym Ci sprzedał moje Selle Italia X0. ładnie by się tu wkomponowało :)
A poza kolorem kierownicy to nie mam się do czego przyczepić ;)
Dasz się przejechać? Obrazek

: 13.03.2015 21:28:13
autor: Vinrael
Puncu, nie mów dwa razy o siodełku bo się skuszę ;)
Rower daję praktycznie każdemu kto chce się nim przejechać, więc problemu nie będzie :D W zamian za przejażdżkę Hitem na pewno ;)

Na pokładzie nowa sztyca, w końcu pasująca średnicą a więc nie ma już żadnych tulejek dopasowujących.

Amortyzatory wróciły po serwisie w BFG Suspension - naprawdę polecam, Lyrik nabrał nowego życia! Może czułością dalej nie jest tak dobrze jak ze sprężyną, ale jest już bardzo bardzo blisko. Niebo a ziemia, ręce dużo mniej bolą.
Na chwilę obecną jednak nie mam regulacji tłumienia powrotu - okazało się że ta czerwona drążona śruba przez którą przechodził imbus regulacji... Urwała się. W nowym, nierozbieranym widelcu. Cóż, zdarza się ;)

Obrazek
Obrazek
Chainstay po prawej stronie obtłuczony przez łańcuch niemiłosiernie, szukam rozwiązania innego niż dętka - które będzie cieńsze niż dętka, ponieważ korby przechodzą bardzo blisko wahacza i nie mam miejsca na nic grubego. Myślałem nad taśmami pokroju tej od Shaman Racing, ale może macie jakieś inne propozycje?

: 13.03.2015 21:32:08
autor: MUSZEL
ja w Lyriku właśnie zakładam inne uszczelki by zmniejszyć tarcie - jest strasznie duże na dwuwargowych olejowych. Ponoć zmiana na jednowargowe (takie ma nowy Pike który jest znacznie czulszy) pomaga ;)

: 13.03.2015 21:59:48
autor: Vinrael
Rozmyślałem nad pakietem uszczelek SKF o których była mowa pod zdjęciem BFG, jednak z racji że te są jeszcze w świetnym stanie - a także z faktu że musiałbym czekać dodatkowo dwa tygodnie na kolejną dostawę (już 3 dni bez roweru to była masakra ;x) - dopiero przy następnym serwisie będę testował SKF. Pytanie jak duża jest różnica, i jak daleko da się poprawić czułość tego amortyzatora. Celuję w doskonałą, ale na to trzeba czasu i pieniędzy...
Muszel, ile za takie cudo jak te jednowargówki? To są uszczelki bezpośrednio z Pike czy dobierałeś jakieś inne? I pochwal się od razu efektem ;)

: 13.03.2015 22:29:35
autor: MUSZEL
można założyć bezpośrednio zestaw uszczelek z Pike - w Lyriku brakuje jeszcze moim zdaniem gąbek, które w Piku są ;) bardzo chwalona czułość Pike właśnie zawdzięcza nowym uszczelkom plus powrót do gąbek, nie wiem czemu od nich odeszli... uszczelki jedniwargowe kupisz za 10zł sztuka już znane dobre uszczelki ;) a oryginalnie są jakieś chińskie MKS (akurat tu pożałowali) ;) dwuwargowe olejowe że zgarniaczem kurzowym i kurzowe z wargą olejowa od spodu (w sumie 5x2 "warg") robią takie opory, że jakbys serwisowal amora sam to byś się zdziwił. Opory SA to przy tym pikuś ;)

: 13.03.2015 23:39:40
autor: Vinrael
W starszych Lyrikach z tego co widziałem gąbki są...
Jak więc teoretycznie mogło by to wyglądać? Na dole jednowargowa olejówka, wyżej jakaś gąbeczka (np. dobrana ze starszych Lyrików czy z nowego Pike) i wyżej coś pokroju tych SKF? Czyli było by na goleń kurzowa+warga olejowa, gąbka, olejowa jednowargowa?
Za głupi chyba na to jestem ._.

Re:

: 14.03.2015 13:25:24
autor: MUSZEL
Vinrael pisze:W starszych Lyrikach z tego co widziałem gąbki są...
Jak więc teoretycznie mogło by to wyglądać? Na dole jednowargowa olejówka, wyżej jakaś gąbeczka (np. dobrana ze starszych Lyrików czy z nowego Pike) i wyżej coś pokroju tych SKF? Czyli było by na goleń kurzowa+warga olejowa, gąbka, olejowa jednowargowa?
Za głupi chyba na to jestem ._.
SKF (te drogie) robi jednoczęściowe do RSa więc tego nie połączysz ;)
ale ale planuje założyć właśnie jednowargową olejową i zdjąć wewnętrzną sprężynkę (nie widać jej z zewnątrz) z uszczelki kurzowej (czyli z jej olejowej części). Ponoć pomaga, A za rok chyba Pike, bo ma przydatniejsze mi regulacje :P
P.S. Post gościa "kubekki"
http://emtb.pl/forumo/showthread.php?tid=8055&page=6

: 14.03.2015 15:47:01
autor: Vinrael
Muszel, dzięki wielkie za posta, już wszystko jasne oprócz jednego faktu - SKF robi jednoczęściowe, czyli jedna uszczelka dwuwargowa na samej górze zastępuje dwie - kurzową i olejową? Chcę się upewnić że dobrze to rozumiem.
Jeśli chodzi o regulacje właśnie, powrót w moim Lyriku skończył dokładnie tak...
Obrazek
Po kliknięciu na obrazki są grafiki w większej rozdzielczości

Ale w planach jest zakupienie śruby tytanowej M6 o dużym łbie i wydrążenie na tokarce otworu na regulację + obtoczenie łba na kształt oryginalnej aluminiowej śruby tak, aby nie wypadało pokrętło regulacji.
Dlaczego tytan? Bo nie chcę żeby padła kolejna aluminiowa śrubka (z resztą to trochę dziwne że śruba trzymająca cały tłumik jest z aluminium...) a z kolei nie chcę aby stal zaczęła mi rdzewieć z powodów choćby estetycznych ;) Oczywiście, mógłbym pooksydować śrubę stalową na czarno, ale musiałbym dymać na laborki jakiejś grupy na polibudzie i wprosić się o pooksydowanie jednej śruby... A więc pozostaje tytan i dobranie noży tokarskich coby mi nie wysadziło śruby w kosmos.