Strona 1 z 2

Publikacje naukowe poświęcone DH

: 12.06.2014 22:11:20
autor: Sokół
Piszę inżynierkę i potrzeba mi tytułów publikacji żebym mógł poprzeć czymś to co napisałem, znacie ludziska jakieś tytuły? Dokładnie chodzi mi o prace poświęcone geometrii ram

: 12.06.2014 22:33:41
autor: troyo
obczaj strone sheldona browna, to jest kopalnia rowerowej wiedzy, powinno cos tam byc.

: 13.06.2014 08:53:19
autor: Spaced
Praca magisterska Keitha Scotta z Banshee jest podlinkowana na mtb.pl pod wywiadem, który z nim robiłem. Troche nieaktualne bo to pomysly z przed 6-7 lat i Keith się do tego przyznaje ale się przyda.

: 13.06.2014 09:17:52
autor: mars
Cytuj posty Bogumila z tego forum

Może to coś pomoże https://www.google.com/patents/US567883 ... CEAQ6AEwBA
Masz tam odwołania i przywołania innych patentów, myślę, ze coś powinieneś sobie znaleźć.
Tu masz odnośnie geometrii kilka prac ale na pewno nie o geometrii do zjazdu:
http://www.os2.dhs.org/~john/Bicycle_Ge ... 1_v800.pdf
http://www.sandcreeksports.com/coni.htm
http://www.timpaterek.com/paterek.pdf
http://bhovey.com/Masi/Scans/Talbot/Tal ... ameset.pdf
Jaki masz dokładnie temat pracy?

Re:

: 13.06.2014 09:49:48
autor: KubaLa
mars pisze:Cytuj posty Bogumila z tego forum
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wiedziałem, że ktoś o tym wspomni :D

: 13.06.2014 10:35:09
autor: Spaced
Książka motocyklowa Tonego Foale bodajże była dobra pod tym względem.

: 13.06.2014 11:14:56
autor: Sokół
Potrzebuję czegoś o tym jak się ma ergonomia do geometrii ramy dh
Co do pracy Banshee: znam, czytałem wiele razy niestety już nie ma jej w sieci :C

: 13.06.2014 11:55:16
autor: gooral
jest fajny blog jednego z forumowiczów http://uzurpator.com.pl

: 13.06.2014 12:41:19
autor: Sokół
Po tym jak przeczytałem wpis o micie masy rotującej nie jestem w stanie brać go na poważnie

: 13.06.2014 13:55:55
autor: Spaced
Uzu troche wie ale ma tez sporo swoich dziwnych teorii i mało to pod prace naukowe podpada.

: 21.06.2014 19:53:10
autor: Bogumil
A na jaki temat chcesz pisać prace inżynierską?

: 22.06.2014 13:16:49
autor: Sokół
Projekt ramy zjazdowej + trochę mesa

: 24.06.2014 16:36:14
autor: Jaca
I zasada źródeł - muszą być weryfikowalne, także wpisy na blogach, czy artykuły na nieznanych stronach odpadają (włączając w to wikipedię!).

Z tego, co pamiętam, gość od banshee przy dobieraniu sił działających na ramę brał pod uwagę to, jakie siły jest w stanie znieść organizm i na ile narażają się sportowcy - takie informacje będą w publikacjach biomechanicznych.

Myślę, że źródła takie jak publikacje techniczne na stronach producentów rowerów również można uznać za źródła weryfikowalne (jak promotor będzie miał "ale", zawsze możesz popolemizować).

Odnośnie geometrii - tu dałoby się napisać cały rozdział tylko po to, by opisać umieszczenie środka ciężkości w układzie rower-rowerzysta. O tym chyba głównie na stronach producentów rowerów (poszukaj też coś o reach & stack - swego czasu kilka firm chciało wypromować taką formę podawania rozmiaru ramy).

Książki motocyklowe, jak wspomniał Spaced. Odezwij się na pm, mam jakiegoś pdf-a ze starą książką o zawieszeniach motocyklowych.

: 25.06.2014 02:03:15
autor: Sokół
No właśnie dowiedziałem się od promotora, że mam zrobić przegląd osób, które uprawiają ten sport, określić zakres wzrostu i wagi i z książek anatomicznych wyciągnąć szerokość miednicy i długość kończyn i na tej podstawie zaprojektować geometrię...

: 25.06.2014 07:02:43
autor: MUSZEL
szkoda że jeszcze nie musisz uwzględnić kształtu nosa :D

: 25.06.2014 09:13:01
autor: Sokół
Nie no, muszę mu wytłumaczyć, że baza kół, kąt główki i chainstay dobiera się pod kątem właściwości jezdnych a reszta wymiarów z nich wynika

: 25.06.2014 13:48:04
autor: Jaca
Pamiętaj, że te wymiary potrafią się różnić dość znacznie dla różnych rozmiarów jednego modelu ramy. O ile długość chainstay'a jest raczej ustalona z góry, o tyle baza kół może się zwiększać wraz ze wzrostem jeźdźca. Jeżeli Twoje wyobrażenie na ten temat znacząco odbiega od wizji promotora, z pewnością padnie w tej sprawie pytanie na obronie, a Ty będziesz musiał napisać dodatkowy rozdział o sposobie dobierania wymiarów ramy.

http://www.biomechanik.pl/ <- tu możesz zacząć szukanie publikacji o obciążeniach ciała. Jak chcesz, to mogę podpytać gościa, z którym miałem zajęcia z biomechaniki o jakąś książkę poruszającą ten temat dokładniej.

Re:

: 25.06.2014 13:51:02
autor: Spaced
Jaca pisze:Pamiętaj, że te wymiary potrafią się różnić dość znacznie dla różnych rozmiarów jednego modelu ramy. O ile długość chainstay'a jest raczej ustalona z góry, o tyle baza kół może się zwiększać wraz ze wzrostem jeźdźca. Jeżeli Twoje wyobrażenie na ten temat znacząco odbiega od wizji promotora, z pewnością padnie w tej sprawie pytanie na obronie, a Ty będziesz musiał napisać dodatkowy rozdział o sposobie dobierania wymiarów ramy.

http://www.biomechanik.pl/ <- tu możesz zacząć szukanie publikacji o obciążeniach ciała. Jak chcesz, to mogę podpytać gościa, z którym miałem zajęcia z biomechaniki o jakąś książkę poruszającą ten temat dokładniej.
Są wyjątki. Np. Norco oprócz górnej rury wydłuża też chainstay by w każdym rozmiarze rozłożenie masy w linii miedzy kołami było takie samo.

: 25.06.2014 14:02:41
autor: Sokół
Ale baza kół ma znaczny wpływ na prowadzenie się roweru
I może być niska osoba, która woli badziej stabilny rower
A może być wysoka, która chce zwinnego roweru