Strona 1 z 1
Fox Van R porysowany tłok
: 23.06.2014 20:22:57
autor: Dsnap
Cześć, sezon w pełni, mój damper tak jak się spodziewałem, powoli zaczyna odmawiać posłuszeństwa, rysa na tłoku, najwyraźniej niszczy uszczelkę, ponieważ amor się "poci" zdjęcie -
http://postimg.org/image/yygcy8z9t/
Co powinienem w tej sytuacji zrobić ? Pewnie najkorzystniej byłoby wymienić tłok, niestety nie mam takiej możliwości, próbować to szlifować ? wypełniać żywicą? Proszę o pomoc.
: 23.06.2014 21:12:11
autor: MUSZEL
hohoohooo.... szlifuj chłopie, ale damper i tak nadaje się tylko jako dawca

: 23.06.2014 21:58:02
autor: Puncu
Ratuj go bezbarwnym lakierem do paznokci. Jak wysknie to to wodną 2000 poleruj. Niewiele masz do stracenia.
: 23.06.2014 22:06:06
autor: Dsnap
lakier do paznokci, to chyba mocno krótkoterminowe rozwiązanie, ale co mi szkodzi spróbować, racja. Zastanawiam się, czy możliwe jest wytoczenie tłoczyska u tokarza, tyle, że materiał bez pokrycia teflonem, chyba nie ma szans się sprawdzić.
: 24.06.2014 06:58:48
autor: Ronnin
Identycznego Foxa dwa tygodnie temu próbował ratowac kolega. Klejenie klejem do metalu i szlifowanie pomogło tylko na kilka dni. Raczej to już tylko dawca a wszelkie zabiegi odwlekają tylko jego agonię.
: 24.06.2014 14:39:50
autor: Szakall
a ja jestem ciekaw jak wyglada slizg tloczyska, bo takie wytarcie nie pojawilo sie z nikad
: 24.06.2014 14:41:49
autor: MUSZEL
Jak tłok w takim stanie, to ślizg zapewne też zmasakrowany.
Te dampery to są szczerze powiedziawszy "takie se" - ja miałem swego czasu takiego Vana R na sprzedaż

: 24.06.2014 16:32:00
autor: Dsnap
ślizg pewnie da się dorobić/dokupić, a jakby użyć stalowego tłoczyska, link poglądowy:
http://allegro.pl/tloczysko-pret-chromo ... 98837.html ?
: 24.06.2014 16:48:17
autor: kris_w
Jak takie wytarcie powstało? I jak czemuś takiemu zapobiegać??
Re:
: 24.06.2014 17:05:36
autor: Dsnap
kris_w pisze:Jak takie wytarcie powstało? I jak czemuś takiemu zapobiegać??
Ciężko mi powiedzieć, bo taki damper już otrzymałem. Myślę, że regularny i fachowy serwis zapobiega takim przypadkom.
: 24.06.2014 18:04:12
autor: MUSZEL
ślizg to nie problem, trudniej go wymienić
: 25.06.2014 13:57:31
autor: Jaca
Stalowe tłoczysko jak najbardziej, ale wykonanie będzie na tyle drogie, że może się bardziej opłacić nowy damper. Musiałbyś kupić pręt na wymiar (gotowe, chromowane powinny być już w odpowiedniej tolerancji) i znaleźć tokarza, któremu będzie się chciało tego podjąć (konieczność użycia miękkich szczęk wytoczonych na wymiar - nie każdy ma, a pod jeden detal nie opłaca się kupować i robić; trzeba będzie wiercić wewnątrz otwór, który musi być wywiercony współśrodkowo z powierzchnią zewnętrzną pręta, żeby regulacja powrotu działała -długie wiertło o małej średnicy, czyli problem; do tego gwinty - zapewne calowe).
Re:
: 25.06.2014 18:42:30
autor: Dsnap
[quote="Jaca"] Dzięki za tak obszerny opis, wiele wyjaśnia.
: 28.06.2014 17:46:52
autor: radek161
Muszel, do cholery, aleś mnie wystraszył tym zdjęciem, mam ten sam damper z tego samego roku co na zdjęciu.. Dzięki wielkie!

Re:
: 28.06.2014 20:53:28
autor: MUSZEL
radek161 pisze:Muszel, do cholery, aleś mnie wystraszył tym zdjęciem, mam ten sam damper z tego samego roku co na zdjęciu.. Dzięki wielkie!

Glorka FR go tak "wygła" z nieznanego powodu :P
: 29.06.2014 11:03:47
autor: radek161
Ja go mam w Signie FR2

no ale w sumie nie jeżdżę jakoś 'hardkorowo' więc oby było dobrze, hahah
