Strona 1 z 2
Kross DS- Da się coś z tym zrobić?
: 28.06.2014 10:27:15
autor: TheFogg
Witam,
Od 2 lat jestem posiadaczem Krossa. Dopiero teraz jak trochę jeżdżę po lesie+tor i jakieś mocniejsze trasy, zauważyłem, że wypadałoby pozmieniać części tym bardziej, że planuje wyjazd w góry. Rower jest na oryginalnych częściach, chce rozpocząć naukę dh na nim. Nie zmieniam roweru, ponieważ nie mam funduszy oraz jakiś super tras żeby go użytkować w okolicy. Budżet jaki posiadam to około 1100-1200 zł.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.

: 28.06.2014 10:42:02
autor: MUSZEL
który rocznik DSa masz? Przybliż specyfikacje a na pewno będzie łatwiej.
Pewnie masz tam koła Alexrims DM24 niekapslowane, amor RST Lunch i hamulce Avid BB5/ Tektro Auriga. Te komponenty wymieniłbym jako pierwsze (w przypadku hamulców hydraulicznych Tektro - narazie można zostawić). Resztę części to głównie Truvativ Hussefelt - nic specjalnego, ale mocne i przy niskim budżecie nie ma co zmieniać.
Pierwsze co mi przyszło na myśl

: 28.06.2014 11:02:37
autor: TheFogg
http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/7 ... s.Sign.DS/ -specyfikacja
a co byś polecił w tym budżecie? Hamulce niestety nie hydrauliki. Napinacz jest potrzebny, przerzutki dadzą radę w takim dojść lekkim dh?
: 28.06.2014 11:15:25
autor: Veerson
Zmienisz amortyzator, hamulce, koła, dasz napinacz i będzie na początek dobry. Jak wystarczy ci pieniędzy zmień to siodło bo wstyd.
: 28.06.2014 11:18:57
autor: TheFogg
Siodło już zmienione

można prosić o jakieś konkrety (dokładnie modele itd. jakie polecacie).
Pozdrawiam
: 28.06.2014 11:51:22
autor: Veerson
: 28.06.2014 12:03:37
autor: TheFogg
Dzięki, ale nie wiem czy na DS`a 150 mm to nie za dużo

: 28.06.2014 14:12:59
autor: Veerson
Nie 150 mm to nie za dużo.
: 28.06.2014 22:53:08
autor: TheFogg
Ale kozak wygląda

: 29.06.2014 08:43:25
autor: Ronnin
Hamulce założyć, wywalić przednią przerzutkę, zmienić korbę, założyć napinacz.
To na początek.
Potem myśleć o amorze i kołach.
Re:
: 29.06.2014 12:53:19
autor: MUSZEL
Ronnin pisze:Hamulce założyć, wywalić przednią przerzutkę, zmienić korbę, założyć napinacz.
To na początek.
Potem myśleć o amorze i kołach.
nie wiem co masz do husselefta oprócz wagi
: 29.06.2014 13:10:42
autor: Śpiący
Rodzaj gwintu, któy można łatwo zniszczyć i + wytrzymałość. Kumpel leciał hopkę i wylądował na kamieniu. Ramię w pół poszło. Może to był wyjątek i nie ma się co dziwić, jak przyrżnął w kamień, ale ten sport taki jest i wymaga się wytrzymałości właśnie w takich warunkach.
: 29.06.2014 17:55:32
autor: Sert93
Możesz się wzorować na moim byłym rowerze, sporo w nim upgradowałem, przeczytaj cały wątek.
Śmigałem w nim na Domainie ustawionym na jakieś 130mm i było naprawdę spoko.
http://www.dh-zone.com/pl/node/23786
Z mojej strony mogę Ci polecić na I front zmianę amortyzatora, bo na RST można stracić zęby i wrzucić napinacz + zainwestować w jakieś lepsze hamulce hydrauliczne.
: 30.06.2014 00:49:59
autor: boogiel
Tez jestem zdania, że bez sensu ruszac korbę. Zacząłbym od amora, który jest bardzo gówniany, potem kupił hamulce- koła bym zmienił jak już będzie trzeba, zalezy od tego jak jeździsz, a nuż wytrzymają.
: 30.06.2014 01:37:42
autor: MLYNoBIKER
Ale ten DS którego specyfikacje podał w linku chyba nie ma mocowań pod tarcze, więc z hamulcami od razu koła zmienić, nie ma co obręczy zostawiać.
I tak jak mawiają poprzednicy, amor i napinacz na wstępie, ja od siebie bym polecił do tego jakieś lepsze platformy i opony
: 30.06.2014 01:41:48
autor: boogiel
Mają mocowanie pod tarczę.
Platformy tam nawet trzymają, ale opony to faktycznie porażka
: 30.06.2014 14:07:49
autor: TheFogg
potwierdzam jest mocowanie pod tarcze. Myślę że zacznę od amora, hamulce, napinacz i opony, i koła. Na koniec kask i siodło

: 30.06.2014 17:54:05
autor: Puncu
Zacznij od kasku bo jeszcze przyjdzie Ci do głowy latać bez. A szkoda by było główki

: 30.06.2014 18:34:24
autor: TheFogg
Spokojnie na razie kask mam, ale bede wymienial na lepszy
EDIT:
Ktoś posiada te obręcze
http://allegro.pl/disc-26-dartmoor-fort ... 82562.html godne swojej ceny?