Strona 1 z 2

NUSETI - rower przyszłości

: 01.07.2014 15:15:15
autor: Sert93
https://www.kickstarter.com/projects/14 ... the-future

Co myślicie o tym projekcie? Ruszy coś sceną rowerową?
Osobiście mam taką nadzieję, gorąco kibicuje zwłaszcza rodakowi.

Na dole są też cenniki akcesoriów/ramy/całego setu.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 01.07.2014 18:18:15
autor: Driver
Dla mnie najlepsze w tym projekcie jest to, ze nie mozna sie smarem ubrudzic :)

: 01.07.2014 18:48:45
autor: jasiek_krk
Wg mnie produkt raczej dla koneserów technologii niż dla szerszego grona, bo tak naprawdę jego innowacyjność czyli odizolowany napęd nie jest tak bardzo istotny (przynajmniej w moim odczuciu). Dla zawodników może to być za ciężkie ( nie znalazłem wagi ? ).

Generalnie to się jaram, pomysł jest ciekawy, materiały z najwyższej półki, pozostaje trzymać kciuki za ludzi na kickstarterze, mam nadzieje że Grzesiek uzbiera kasę.

ps: wersja miejska mogła by być fajna, gadżet dla bogatych prezesów ;)

ps2: goal at least £500,000 ? damn kupa kasy ale nie takie rzeczy internet widział.

: 01.07.2014 19:14:24
autor: UriUs781
Pewnie cena sprawi, że nie bedzie wielce popularny ;)

: 01.07.2014 20:07:48
autor: frango
Sorry, nie chcę wyjść na większego hejtera niż jestem, ale to dla mnie jest jakaś porażka...
Pozwolę sobie porównać Nuseti do innego, polskiego, highendowego produktu, który będą sprawdzonym i tak jest tańszy... Antidote, który znam tylko z zewnątrz, ale nawet na tym poziomie, jest dla mnie o wiele ciekawszą konstrukcją.
1. to hardtail o nieznanej wadze, ani geometrii. Gearboxy nie są lekkie. Najlżejszy Pinion nadal, chyba jest trochę cięższy niż topowy klasyczny napęd. Poza tym, nie wiadomo czym jest IDS. Strona innerdrivesystem.com nie istnieje. Antidote... cóż, wiadomo "wszystko".
2. strona wizualna... jasne, są gusta i guściki, ale... malowanie karbonu jest generalnie słabym pomysłem. Nie wiadomo nic o tym, z jakiego materiału robiona jest rama. Wszak, to jedyny "własny" element roweru. Wizualnie jest ciężka, klocowata, bez uroku. Nawet, Lahar, który powstał z 10 lat temu ma w sobie o wiele więcej uroku.
3. cena ramy to jakiś kosmos, a kwota, którą chce zebrać Zielu na rozpoczęcie produkcji, to już podróż na drugą stronę galaktyki... 500.000Ł?! 2500000 PLN?! Co on chce fabrykę zbudować?! Nie zaglądam chłopakom z Antidote w kieszeń, ale wydaje mi się, to trochę wygórowaną sumą.

: 01.07.2014 22:00:19
autor: MLYNoBIKER
Wygląda ciekawie, ale dopóki nie poznamy wagi to nie ma co się wypowiadać właściwie.

: 01.07.2014 22:08:05
autor: jasiek_krk
nie porównywał bym Antidote do Nuseti bo może oprócz celu ( HIGHend ) to zupełnie inne pomysły. O wadze wspomniałem już w poprzednim poście. Wygląd no cóż gusta i guściki, mnie tak nie razi (lahar natomiast łobrzydliwy ). Na filmie mówią że kickstarter jest do uruchomienia produkcji i do zrobienia wersji carbonowej, czyli co zieliński "trzyma" graficzną wizualizację?

ps: frango jeszcze 4 posty i zrównasz się z rokiem ;)

: 02.07.2014 07:38:54
autor: Driver
Przeciez uruchomienie produkcji a zrobienie prototypu to dwie inne sprawy :)

: 02.07.2014 11:39:19
autor: boogiel
Hmm, a jeżeli zastosowany jest gearbox, to czemu nie zastosować napędu na pas zamiast łańcuch? Pas jest podobnie wytrzymały (dla użytkownika czasy miedzy wymianami będa podobne), nie trzeba go zabudowywać (dodatkowa masa) a jest równie odporny na warunki pogodowe co rozwiązanie w Nuseti.

: 02.07.2014 12:00:15
autor: xprot
pol miliona funtów ?

ja rozumiem, ze ramy maja byc samorobione ale od razu kupowac frezarke do kol i hartownie +wszystko do wyciecia form, piec? +marketing i akurat zostanie na materialy na 1 rame :)

bardzo szczytny pomysl, podobnież z kickstarterem.... ale

wedlug mnie nikt nie zobaczy tego potencjalu co autor projektu, ja tez nie widze, i nie zainwestuje tak chorych pieniedzy, bo sie one nigdy nie zwroca :

500000/4137 GBP =121 sprzedanych KOMPLETNYCH rowerow z koszulkami i podpisem, ( i olaboga+ ceny komponentow, przeciez to caly rower, wiec pewnie trzeba ich sprzedac -nascie -lub dziesiat wiecej)

wiec moze lepiej byloby zebrac nie na kompletna fabryke a 1/10 z tego na zlecenie budowy pierwszych sztuk i marketing ?

ale ja sie **** znam. :D

Re:

: 02.07.2014 15:13:51
autor: Sandwitch
boogiel pisze:Hmm, a jeżeli zastosowany jest gearbox, to czemu nie zastosować napędu na pas zamiast łańcuch? Pas jest podobnie wytrzymały (dla użytkownika czasy miedzy wymianami będa podobne), nie trzeba go zabudowywać (dodatkowa masa) a jest równie odporny na warunki pogodowe co rozwiązanie w Nuseti.
Faktycznie, ale widziałeś kiedyś taki pas który da się "rozpiąć" tak żeby go przez ramę przepuścić ? Tutaj właśnie chodzi o to żeby napęd całkowicie odizolować... Po co ? Nie mam pojęcia :D

: 02.07.2014 16:32:38
autor: Driver
Po to zeby robic serwis co 300 tys km albo rzadziej :) Jak w samochodach :)

: 02.07.2014 17:29:39
autor: komarek
Jeśli się nie mylę to na dole nie jest oficjalna cena takiego zestawu, lecz ilość hajsu, jaki musisz wysłać na kickerstar, aby dostać rower. (Coś na styl: zapłać 8k to dostaniesz rower za 5k i będziemy wdzięczni za przekazanie 3k na dalszą produkcję. :P) Poza tym to pomysł bardzo fajny, ale nie wiem czy aż tak tak bardzo potrzebny. Jestem ciekaw co ile trzeba napęd wymieniać i jaki jest jego koszt. Poza tym to wątpię, aby udało się zebrać aż tyle hajsu w 58 dni, nawet gdyby projekt był co dzień na głównej pinkbike, vitalmtb i wszystkich innych tego typu stronach.

Re: Re:

: 02.07.2014 22:42:48
autor: boogiel
Sandwitch pisze:
Faktycznie, ale widziałeś kiedyś taki pas który da się "rozpiąć" tak żeby go przez ramę przepuścić ? Tutaj właśnie chodzi o to żeby napęd całkowicie odizolować... Po co ? Nie mam pojęcia :D
No właśnie, ale może ktoś mądry wyjaśni niższość normalnego napędu na pas nad Nuseti. Nie chcę hejtować i szukać dziury w całym, czysta ciekawość.

: 04.07.2014 09:45:49
autor: Mongolski
dzis o 5 rano Nuseti wyladował na glownej wp ;] http://www.biztok.pl/tech/rower-przyszl ... tow_a16818

: 04.07.2014 10:48:26
autor: UriUs781
No, to odizolowanie napędu od reszty świata jest być może dobrym pomysłem :)
Ciekawe jak się łańcuch zmienia :D

: 04.07.2014 13:16:31
autor: Yard
To jest właśnie szczyt marketingu.
Nie zmieniasz łańcucha, tylko cały rower :D

: 04.07.2014 13:41:01
autor: tomko
Mnie się idea bardzo podoba. Zwłaszcza, że świeżo co wymieniłem napęd w moim rowerze do xc. Za każdym razem jak to robię (rzadko, bo rzadko ale wydatek niemały), to wkurza mnie oferta kaset z wymiennymi zębatkami w kasecie czy korbie. Wymienił ktoś kiedyś te najmniejsze zębatki w kasecie? Raczej wszyscy wymieniają całą kasetę czy korby, ponieważ koszta podobne do kosztów wymiany zębatek. Do tego koszt tylnej przerzutki, którą zdarza się urwać. Podsumowując: jeżeli żywotność tego napędu jest kilkukrotnie większa, (zdaje się, że powinna być) i koszt ewentualnego serwisu/wymiany zużytych części to powinno się to przyjąć. Pozostaje sprawa dobrego rozreklamowania. Jestem na tak :)

Co do wagi to jest podana na stronie kickstartera.
Kompletny rower około 10.7 kg (nie znam się, wg mnie niska ale bez szału).
Rama z napędem, korbami i manetkami około 4.3 kg

: 04.07.2014 16:36:06
autor: komarek
tomko, sam gearbox nie jest niczym nowym, nawet są takie zjazdówki :P http://www.sicklines.com/news-images/20 ... _bike1.jpg